Reklamacja telefonu - Forum Prawne

 

Reklamacja telefonu

Witam. Dwa tygodnie temu wykupiłem abonament w sieci Play z telefonem Samsung galaxy 551. Telefon działał sprawnie w moich rękach jakieś 5 minut po czym zaczął się restartować i zawieszać co uniemożliwia kompletnie jego używanie. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-09-2011, 10:09  
bujalasza
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Reklamacja telefonu

Witam.

Dwa tygodnie temu wykupiłem abonament w sieci Play z telefonem Samsung galaxy 551. Telefon działał sprawnie w moich rękach jakieś 5 minut po czym zaczął się restartować i zawieszać co uniemożliwia kompletnie jego używanie. Zawróciłem się od razu do salonu ale jedyne co mogli zrobić to wysłać go do serwisu bądź mogłem zanieść go osobiście żeby było szybciej. Zaniosłem telefon do serwisu ale na miejscu nie potrafili go naprawić więc wysłali go do centrali. Tam wymieniono tylko oprogramowanie i odesłano. Po 2 tygodniach roboczych telefon trafił w moje ręce i tym razem działał jakieś 10 minut po czym wystąpił ten sam problem co na początku. W poniedziałek zamierzam się udać do rzecznika praw konsumenta po pomoc. Chciałem się zapytać czy można wymienić telefon po jednej nieskutecznej wizycie w serwisie i czy mam się tego domagać od producenta telefonu czy od salonu Play za to że sprzedali mi niedziałające urządzenie czyli chyba niezgodne z umową?

Pozdrawiam
bujalasza jest off-line  
03-09-2011, 10:22  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.517
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Tak - od salonu Play (sprzedawcy), poprzez reklamację, domagać się wymiany na nowy i nie słuchać bzdur jakie tam gadają.
gryffinian jest off-line  
05-09-2011, 08:39  
Janek_Poranek
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Siemka, na Twoim miejscu reklamowałbym ten telefon z tytułu niezgodności towaru z umową u sprzedawcy. Samsung w Karcie Gwarancyjnej zawarł wpis o ilości napraw niezbednych do wymiany z tego co widziałem i nie przychyli sie prawdopodobnie do wymiany sprzętu po jednej naprawie. Niezgodność jednak też nie daje Ci pewności wymiany bo zgodnie z treścia ustawy, jeżeli wymiana wymaga nadmiernych kosztów w stosunku do naprawy reklamcja Klienta jest niezasadna. Przede wszystkim powinieneś sprawdzić telefon przy sprzedawcy podczas zakupu. Na Twoim miejscu spróbowałbym również napisać do Samsunga oficjalne pismo, być może będą mogli Ci coś zaoferować. Jaki to był serwis?
Janek_Poranek jest off-line  
05-09-2011, 09:00  
monster..12
Zbanowany
 
Posty: 684
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Cytat:
Napisał/a Janek_Poranek Zobacz post
Niezgodność jednak też nie daje Ci pewności wymiany bo zgodnie z treścia ustawy, jeżeli wymiana wymaga nadmiernych kosztów w stosunku do naprawy reklamcja Klienta jest niezasadna.
Nie wypisuj bzdur!
monster..12 jest off-line  
05-09-2011, 16:55  
bujalasza
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Dziś z rana udałem się do rzecznika praw konsumenta i po krótkiej rozmowie pani powiedziała mi co mam zawrzeć w reklamacji towaru niezgodnego z umową. Następnie udałem się do salonu Play gdzie pracownik nie przyjął mojej reklamacji pisemnej ponieważ nie ma podstaw do tego bez jakieś ekspertyzy. Polecono mi abym udał się do autoryzowanego serwisu po ekspertyzę usterki. Pan w serwisie powiedział że czegoś takiego jak ekspertyza nie może zrobić ani żaden inny serwis też. Może telefon przyjąć do naprawy albo wysłać do centrali gdzie zapewne też odmówią wydania ekspertyzy. Wracam do salonu Play i mówię jaka jest sytuacja. Po chwili rozmowy wychodzi na to że świstek z serwisu który dostałem przy odbiorze telefonu jest rzekomą ekspertyzą która nie stwierdza żadnych wad telefonu Teraz nie wiem co robić czy mimo wszystko zostawić teoretycznie bezpodstawną reklamacje w salonie, czy udać się jeszcze raz do rzecznika po poradę ... A może są jakieś prywatne działalności które są w stanie wydać ekspertyzę ??
bujalasza jest off-line  
05-09-2011, 20:15  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.517
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Cytat:
Następnie udałem się do salonu Play gdzie pracownik nie przyjął mojej reklamacji pisemnej ponieważ nie ma podstaw do tego bez jakieś ekspertyzy.
Powiedz mu, żeby podał podstawę prawną do gadania takich bzdur i żądaj rozmowy z kierownikiem salonu (w moim przypadku poskutkowało choc i tak ostatecznie sprawa lądowała w sądzie)

Cytat:
Teraz nie wiem co robić czy mimo wszystko zostawić teoretycznie bezpodstawną reklamacje w salonie, czy udać się jeszcze raz do rzecznika po poradę ...
Rozważ własnego rzeczoznawcę - jeśli wystawi dla Ciebie pozytywna opinię złóż reklamację ponownie. W razie uznania muszą zwrócić koszt rzeczoznawcy. Poza tym nadal gadają bzdury - to oni jako sprzedawca muszą wysłać telefon do specjalisty, który ma uznać czy wada jest czy nie.
gryffinian jest off-line  
05-09-2011, 20:32  
monster..12
Zbanowany
 
Posty: 684
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Cytat:
Napisał/a gryffinian Zobacz post
Powiedz mu, żeby podał podstawę prawną do gadania takich bzdur i żądaj rozmowy z kierownikiem salonu (w moim przypadku poskutkowało choc i tak ostatecznie sprawa lądowała w sądzie)



Rozważ własnego rzeczoznawcę - jeśli wystawi dla Ciebie pozytywna opinię złóż reklamację ponownie. W razie uznania muszą zwrócić koszt rzeczoznawcy. Poza tym nadal gadają bzdury - to oni jako sprzedawca muszą wysłać telefon do specjalisty, który ma uznać czy wada jest czy nie.
Lub wyślij pismo listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Pozdr.
monster..12 jest off-line  
08-09-2011, 20:52  
muszka1975
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Miałem podobna sytuację w salonie Play - Nokia 5700 classic w naprawie telefon był 4 razy z powodu tej samej usterki. Po tylu serwisach dostałem nowy ten sam model który sie zesuł w ten sam sposób i po tym samym czasie jak wczesniejsze usterki. Oczywiście wymienili tylko obudowe a rzekomo nowy telefon to czysta ściema. Interwencji i dyskusji w salonie bez liku. Wkońcu zaproponowano mi jakis alternatywny JEDEN model nokii który kompletnie mi nie odpowiada w rezultacie nie chcialem go przyjąc. I tak mnóstwo czasu zmarnowanego na proszenie sie o załatwienie sprawy, zastepczego ani razu nie otrzymalem bo w salonie nie było i tak trzy miesiace bez telefonu. Obłed i szkoda kazdego słowa. Przez tą ta całą sytuacje nie załatwiłem wielu rzeczy waznych przede wszystkim pod kątem finansowym. Chcę sprawe skierować do sądu i co najpierw uczynić i jakiego odszkodowania sie domagac?
muszka1975 jest off-line  
08-09-2011, 22:01  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.517
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Odszkodowania za co? Cały czas mogłeś korzystać z usługi (na innym telefonie), a prawo nie nakazuj nawet przy reklamacji z ustawy zapewnić zastępczaka. Zauważ ponadto, że umowa jest TYLKO na usługę (związaną bezpośrednio z numerem tel.), a telefon to osobna umowa kupna-sprzedaży (i przy okazji promocyjna cena) - czyli zupełnie inna bajka.
gryffinian jest off-line  
23-09-2011, 11:57  
bujalasza
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Witam

Moich przygód z telefonem ciąg dalszy. Po tygodniu od złożenia reklamacji w salonie przyszło pismo mówiące że koszt wymiany na nowy telefon znacząco przewyższa koszt jego naprawy, albo wyrażę zgodę na podjęcie naprawy albo odeślą telefon w takim stanie jak dostali. Wywnioskowałem z tego że chłopaki wiedzą jak naprawić mój telefon więc się zgodziłem. Po 10 dniach telefon wraca. W sprawozdaniu z naprawy czytam takie coś: "Podczas pobytu telefonu w serwisie usterka nie wystąpiła. Długotrwałe testy przeprowadzone przez techników naszego serwisu nie potwierdziły występowania problemu. Wszystkie parametry oraz funkcje aparatu odpowiadają wymogom producenta. Aparat jest sprawny... . Uruchamiając telefon wiedziałem już co mnie czeka
5 min i problem wyskoczył znowu ... Jak bardzo żałosna może być praca takich serwisantów. Chciał bym zobaczyć osobiście na czym polegają ich długotrwałe testy ...
Zamierzam udać się od innego serwisu jaki znalazłem w Białymstoku i poprosić o płatną ekspertyzę, być może wtedy coś zdziałam z ponowną reklamacją. Ciekawe czy by mi zwrócili ewentualne koszy tej ekspertyzy czy już sobie tym nie zawracać gitary.
bujalasza jest off-line  
23-09-2011, 12:04  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu

Oczywiście, koszty Ci zwrócą (ja się okaże, że masz rację). - Przynajmniej zgodnie z prawem...
tcp jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ zamiana telefonu przez Olx/ reklamacja zamienionego telefonu (odpowiedzi: 8) witam moj problem jest Taki ze jakis czas temu wystawilem telefon na zamiane , znalalem chetnego i dogadalismy szczegoly . napisalem mu ze telefon ma...
§ Reklamacja Telefonu (odpowiedzi: 1) Witam dnia 20.12.2014 roku złożyłem Reklamacje telefonu i wyraziłem chęc naprawy do sklepu RTV AGD dnia 7.01.2015 roku dostałem dopiero odpowiedz...
§ reklamacja telefonu (odpowiedzi: 1) We wrześniu rok temu podpisałam umowę z siecią play. Wzięłam od nich telefon huawei g510 w systemie mix co miesiąc 30zł przez dwa lata. Od tego czasu...
§ Reklamacja telefonu (odpowiedzi: 1) Witam. Posiadam w pewnej sieci komórkowej telefon w tzw. taryfie MIX. Posiadam go od lipca 2012 i od tego czasu już trzykrotnie się psuł. Za każdym...
§ Reklamacja telefonu (odpowiedzi: 2) Witam! Mam 2 pytania: 1.Czy jeśli zakupiłem telefon w salonie PLAY, a gwarancję mam w NOKII, to czy muszę specjalnie jechać do salonu NOKII żeby...
§ Reklamacja Telefonu (odpowiedzi: 8) Witam, Niecaly rok temu kupilem telefon w MediaMarkt. Po jakis 8 miesiacach telefon mi przestal dzialac wiec oddalem go do reklamacji. W umowie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:16.