zamówienie internetowe - brak towaru, cześciowe anulowanie, zwrót pieniędzy - Forum Prawne

 

zamówienie internetowe - brak towaru, cześciowe anulowanie, zwrót pieniędzy

Witam Serdecznie, W dniu 31 lipca 2011 (jako osoba fizyczna) złożyłem zlecenie zakupu 2 koszulek i getrów piłkarskich w internetowym sklepie sportowym. 1 sierpnia 2011 została zaksięgowana u przedsiębiorcy cała kwota zamówienia + koszty przesyłki. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-09-2011, 20:28  
th3v
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie zamówienie internetowe - brak towaru, cześciowe anulowanie, zwrót pieniędzy

Witam Serdecznie,

W dniu 31 lipca 2011 (jako osoba fizyczna) złożyłem zlecenie zakupu 2 koszulek i getrów piłkarskich w internetowym sklepie sportowym. 1 sierpnia 2011 została zaksięgowana u przedsiębiorcy cała kwota zamówienia + koszty przesyłki.

Sklep reklamuje się szybką wysyłką w ciągu 24h, jednak przy niektórych produktach jest informacja, że wysyłka odbywa się w ciągu 14dni.

Przy 2 moich zamówionych koszulkach była informacja o realizacji w 14dni.

W dniu 9 sierpnia wysłałem zapytanie jakie są szanse na wysłanie zakupionego towaru w terminie i dostałem informacje, że w związku z przeniesieniem magazynów nike są pewne opóźnienia.

16 sierpnia w statusie zamówienia mogłem przeczytać, iż nadal brakuje jednej zamówionej koszulki. Przy czym na stronie sklepu była niezmiennie informacja, że tak koszulka jest wysyłana w ciągu 14 dni - chodziło dokładnie o model:
Koszulka Piłkarska Nike DRI-FIT SS VICTORY GAME JERSEY 413146.100

W związku z tym napisałem do sklepu, że jest 2 dni po terminie, dlaczego w sklepie nadal jest błędna informacja o 14 dniach oraz kiedy planują zrealizować zamówienie.

W odpowiedzi dostałem informację, że sklep nie ma możliwości sprawdzania zamówienie w firmie nike więc nie mogą nic sprawdzić kiedy towar się pojawi więc nie mogą podać terminu, dodakowo, że dopiero mineło 12 dni roboczych (na stronie ani w regulaminie nie ma informacji, że te 14 dni to dni robocze) oraz ze mogę zrezygnować z zamówienia.

30 sierpnia na podstawie Art.*491.*§*1.*Kodeksu cywilnego wyznaczyłem termin realizacji na 31 sierpnia.

w nocy 31 sierpnia zgodnie z regulaminem po prosiłem o anulowanie części zamówienia (tej która już była dostępna w sklepie)

W dniu 2 wrzesnia potwierdziłem anulowanie
w dniu 6 września poprosiłem o potwierdzenie anulowania
w dniu 7 wrzesnia dostałem potiwerdzenie anulowania części przesyłki.

Pytania:
- od kiedy mogę liczyć 14 dni na zwrócenie wpłaconych środków pieniężnych na zamówiony produk z którego zrezygnowałem?
- czy ta wpłata jest liczona jako zaliczyka i mogę się domagać odsetek?
- na stronie sklepu cały czas jest podana myląca informacja, ze produkt jest wysylany w ciągu 14dni. Można coś z tym zrobić? Gdzieś zgłosić?
- chcę otrzymać zamówione produkty (te z których nie zrezygnowałem) - czy jestem w stanie w jakikolwiek prawny sposób zmotywować do działania firmę?

Pozdrawiam,
Kamil
th3v jest off-line  
09-09-2011, 17:29  
th3v
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: zamówienie internetowe - brak towaru, cześciowe anulowanie, zwrót pieniędzy

odświeżam - będę wdzięczny za odpowiedź przynajmniej na 1 pytanie:

Pytania:
- od kiedy mogę liczyć 14 dni na zwrócenie wpłaconych środków pieniężnych na zamówiony produk z którego zrezygnowałem? Od dnia w którym zgłosiłem rezygnację z części zamówienia czy od dnia kiedy zostało to potwierdzone?
- czy wpłata za towar przed jego przysłaniem jest liczona jako zaliczka i mogę się domagać odsetek?
- na stronie sklepu cały czas jest podana myląca informacja, ze produkt jest wysylany w ciągu 14dni. Można coś z tym zrobić? Gdzieś zgłosić, że firma wprowadza konsumentów w błąd?
- chcę otrzymać zamówione produkty (te z których nie zrezygnowałem) - czy jestem w stanie w jakikolwiek prawny sposób zmotywować do działania firmę?
th3v jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zamówienie towaru, a jego brak w magazynie (odpowiedzi: 3) Witajcie, zamówiłam sprzęt elektroniczny w sklepie internetowym, udało mi się "upolować" promocję i kupić za 850 zł (cena zmalała dwa razy, od kiedy...
§ Zamówienie towaru z Niemiec i brak jego otrzymania (odpowiedzi: 1) Dzień dobry, jestem przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży towaru za pośrednictwem serwisu aukcyjnego. ...
§ Zamówienie towaru, potwierdzenie, brak towaru (odpowiedzi: 5) Witam Złożyłem zamówienie w sklepie internetowym na pewien produkt. Zostałem poinformowany o dostępności towaru, po czym otrzymałem konto do...
§ Czy mogę zwrócić zamówiony towar na indywidualne zamówienie (odpowiedzi: 2) Witam Chciałbym się dowiedzieć czy mogę zwrócić i zrezygnować z zamówionego na indywidualne zamówienie towaru,który dostarczono do mnie...
§ Zamówienie towaru/ brak towaru i unikanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam Chciałbym poprosić o radę co powinienem zrobić w sytuacji którą niżej opisałem. Będę na tyle miły, że nie będę zdradzał imienia i nazwiska...
§ Brak zwrotu pieniędzy za niezrealizowane zamówienie (odpowiedzi: 3) Witam, Kupiłem w sklepie internetowym twardy dysk jako osoba prywatna. Zamówienie złożyłem 3-go października i przelałem pieniądze na konto...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:56.