Reklamacja torebki - Forum Prawne

 

Reklamacja torebki

Witam serdecznie, Bardzo proszę o pomoc w reklamacji torebki. Torebkę ze skóry ekologicznej zakupiłam 29 kwietnia 2011 roku na targowisku. Niestety torebka się poprzecierała, więc po zauważeniu wady postanowiłam ją zareklamować. Gdy ją kupowałam, nie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
20-09-2011, 22:03  
Klara85
Początkujący
 
Posty: 29
Domyślnie Reklamacja torebki

Witam serdecznie,
Bardzo proszę o pomoc w reklamacji torebki.

Torebkę ze skóry ekologicznej zakupiłam 29 kwietnia 2011 roku na targowisku. Niestety torebka się poprzecierała, więc po zauważeniu wady postanowiłam ją zareklamować. Gdy ją kupowałam, nie otrzymałam paragonu, jednakże sprzedawczyni (właścicielka stoiska) pinformowała mnie, że gdyby coś się z torebką działo, to wystarczy tylko metka z torebke, z ceną. 7 września oddałam torebkę do reklamacji. Przyjęła ją pracownica dając mi małą kartkę z informacją o przyjęciu reklamacji, podpisała się i przystawiła pieczątkę firmy.
Dziś, tj. 20 września, udałam się na targowisko, aby zorientować się co się dzieje z moją reklmacją. Właścicielki nie było, była obecna pracownica. Nie miała zielonego pojęcia co z reklamacją. Zadzowniła do właścicielki i przekazała mi słuchawkę. Pani najpierw poinformowała mnie, że torebki jeszcze nie odesłała do producenta, następnie, że jednak była u producenta tydzień temu, ale niestety było zamknięte i nie mogła nic z w tej sprawie zadziałać. Powiedziała, że nie jest prawdą, że reklamacja trwa 14 dni, że podobno prawidłowo trwa 21 dni. Do tego była nieuprzejma i dodała, że narażam ją na koszty, bo ona musi tą torebkę zawieźć aż do Warszawy, a stamtąd ma trafić moja torebka do Włoch.
Poprosiłam zatem o pismo, że reklamacja nie została rozpatrzona w ciągu 14 dni. Odpowiedziała, że żadnego pisma nie otrzymam. Ostetcznie umówiłyśmy się, że wrócę na targowisko 22 września (w najbliższy czwartek) i wtedy powie mi, co z moją reklamacją. Powiedziła też, że ma ustawę wg której ma ona nawet ponad 21 dni na rozpatrzenie reklamacji i weźmie ją ze sobą żeby mi to udowodnić, że nie znam się na przepisach.

Co w takiej sytuacji zrobić? Wiem, że ustawowo reklamacja trwa 14 dni. Ale czy jest liczona od momentu oddania torebki na reklamację sprzedawcy, czy też jakoś inaczej? Jak dochodzić swoich praw? Czy zgłosić tą sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta?

Bardzo proszę o pomoc. Torebka nie była bardzo droga, ale dla mnie i ta suma pieniędzy jest spora, dlatego nie chcę tak sprawy zostawić.
Klara85 jest off-line  
20-09-2011, 22:38  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja torebki

Proszę skorzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ reklamacja torebki. (odpowiedzi: 6) Witam serdecznie potrzebuję porad i pomocy otóż klientka kupiła u mnie w butiku torbę z ekoskóry dobrej gatunkowo po dwóch tygodniach przyniosła do...
§ Reklamacja torebki Wittchen (odpowiedzi: 8) W dniu 05.05.2014r złożyłem reklamację na torebkę wittchen (zakupiona przez sklep internetowy wittchen na allegro w dniu 14-12-2013) z uwagi, iż po...
§ Reklamacja torebki HOUSE (odpowiedzi: 5) Witam, 15.09.2014 zakupiłam kremową torebkę w sklepie HOUSE. Właściwie nie ja, lecz był to prezent urodzinowy dla mnie. Przy zakupie powiedziano, że...
§ Reklamacja torebki (odpowiedzi: 3) Moja dziewczyna kupiła torebkę w 11.2013 roku po 1,5-miesięcznym użytkowaniu torba przetarła się przy łączeniu rączki z torbą. Zaniosła ją do...
§ nieudana reklamacja torebki (odpowiedzi: 4) Witam, mam następujący problem. W maju kupiłam kosz wiklinowy w jednej z sieciówek. Na początku lipca zauważyłam, że splot, jaki powstał pomiędzy...
§ reklamacja torebki (odpowiedzi: 1) kilkanaście dni temu sprzedałam torebkę,kupujący po paru dniach przyszedł ,ze nie wziął paragonu,ja grzecznościowo napisałam na kartce,ze torebkę...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:05.