22-09-2011, 17:45
|
| Początkujący | problem z reklamacją asusa
w marcu zakupiłam laptop marki asus k52jc.
po trzech dniach od zakupu pojawił się pierwszy problem. po podłączeniu zewnętrznego zasilania, pojawiły się "robaczki" (matryca zmieniła kolor).
udałam się z tym do miejsca w którym zakupiłam laptop. zostały wgrane nowsze sterowniki.
po około tygodniu pojawiłam się kolejny raz w sklepie. tym razem rozkleiły się pliki na dysku. został przegrany system. lecz to nie rozwiązało problemu do końca.
po przegraniu systemu i zainstalowaniu najnowszych sterowników do obu kart graficznych. znacznie spadła ich wydajność oraz moc obliczeniowa.
zaczęły się problemy z wydajnością komputera.
przycisk od włączania się zacinał, nagrzewa się matryca w laptopie.
udałam się z tym kolejny raz do sklepu.
tym razem laptop został wysłany do serwisu.
Serwis rozwiązał tylko jeden problem, przycisku włączania.
również reklamował wydajność kart graficznych i moc obliczeniową komputera wraz z nagrzewaniem matrycy.
w odpowiedzi na karty graficzne (pomimo że sama sprawdzałam benchmarkiem ich wydajność jest niska, plasuje się na samym końcu wraz z mocą obliczeniową) ze strony serwisu usłyszałam, że karty graficzne działają poprawnie oraz, ze są wraz z mocą obliczeniową bardzo wydajne.
matryca po około godzinie pracy bardzo mocno się nagrzewa.
laptop drugi raz trafił do serwisu, skoro nie potrafią usunąć żadnej usterki. chciałam aby wymieniono laptop na inny lub zwrócono mi koszta jakie na niego poniosłam.
zaznaczyłam to co jeszcze się stało po czasie jaki go użytkowałam od czasu otrzymania z serwisu.
zaznaczyłam, że matryca w miejscu inwertera znacznie się nagrzewa, bateria w miejscu w którym ma styk z matrycą zaczęła się nagrzewać, oraz pojawiły się pierwsze odbarwienia w miejscu styku baterii z wentylatorami.
otrzymałam oficjalne pismo z serwisu, że reklamacja jest bezpodstawna.
Serwis uznał "wady, które są podstawą zgłaszanej reklamacji są naturalnymi cechami produktu, a odbarwienie jest wynikiem uszkodzenia mechanicznego".
po czym zadzwoniłam zapytać się o więcej szczegółów, na jakiej podstawie moja reklamacja została odrzucona.
w odpowiedzi usłyszałam, że matryca w tych laptopach posiada normy nagrzewania (pierwszy raz się z czymś takim spotykam), lecz pan z serwisu stwierdził że rzeczywiście matryca parzy w miejscu gdzie jest inwerter (zaprzeczył sam sobie).
na pytanie a co z nagrzewaniem i odbarwianiem. Usłyszałam, że to ślady złego użytkowania.
na pytanie problemu z baterią, usłyszałam że nie można przyjąć reklamacji ponieważ nie została zapięta jedna z dwóch zapinek od baterii (bateria była wyciągana w sklepie).
usłyszałam również, że laptop może pracować tylko 4 godziny pracy (też pierwszy raz spotykam się z czymś takim)
Serwis uchyla się od naprawy.
dla pewności zadzwoniłam do innego serwisu i usłyszałam, że problem tego typu powinien być jak najszybciej rozwiązany. ponieważ matryca się pali. również opisałam poprzednie usterki, Panowie stwierdzili, że to nie jest wina użytkowania czy też wina systemu.
Czy da się ten problem rozwiązać z punktu prawnego. możliwość naprawy, wymienienia na inny lub zwrócenia poniesionych kosztów.
|
| |
22-09-2011, 18:11
|
| Przyjaciel forum | RE: problem z reklamacją asusa
Ile jeszcze razy będzie o matrycy?! Cytat:
Czy da się ten problem rozwiązać z punktu prawnego. możliwość naprawy, wymienienia na inny lub zwrócenia poniesionych kosztów.
|
Da się reklamowac u sprzedawcy jako niezgodny z umową wg tego http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html |
| |
22-09-2011, 18:46
|
| Początkujący | RE: problem z reklamacją asusa
reklamowałam jako niezgodny z umowa. nie chcą przyjąć tego
dostałam w zamian pismo, że to uszkodzenie mechaniczne i powstałe z mojej winy.
|
| |
22-09-2011, 20:05
|
| Stały bywalec | RE: problem z reklamacją asusa Cytat:
Napisał/a paulika reklamowałam jako niezgodny z umowa. nie chcą przyjąć tego
dostałam w zamian pismo, że to uszkodzenie mechaniczne i powstałe z mojej winy. |
Złożyłaś taką reklamację u sprzedawcy na oficjalnym piśmie x2 (drugi do podpisu dla Ciebie) czy w Asus'ie?
Niezgodność reklamujesz u sprzedawcy.
|
| |
22-09-2011, 21:17
|
| Początkujący | RE: problem z reklamacją asusa
u sprzedawcy składałam
|
| |
22-09-2011, 21:25
|
| Stały bywalec | RE: problem z reklamacją asusa
Na własnym piśmie w 2 egzemplarzach, z powołaniem się na konkretną ustawę i paragraf, czy po prostu im zaniosłaś do naprawy, aby przekazali na gwar. do producenta?
|
| |
22-09-2011, 21:53
|
| Przyjaciel forum | RE: problem z reklamacją asusa Cytat:
Napisał/a paulika reklamowałam jako niezgodny z umowa. nie chcą przyjąć tego
dostałam w zamian pismo, że to uszkodzenie mechaniczne i powstałe z mojej winy. |
Podaj im Art 4 pkt 1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. - nie mogą od tak popatrzeć i stwierdzić, że to uszkodzenie mechaniczne. Nie dawaj sobie nic wcisnąć.
Proponuję ewentualnie poprosić o pomoc Rzecznika Konsumentów
|
| |
22-09-2011, 22:16
|
| Stały bywalec | RE: problem z reklamacją asusa Cytat:
Napisał/a gryffinian Podaj im Art 4 pkt 1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. - nie mogą od tak popatrzeć i stwierdzić, że to uszkodzenie mechaniczne. Nie dawaj sobie nic wcisnąć.
Proponuję ewentualnie poprosić o pomoc Rzecznika Konsumentów |
Pod warunkiem, że została złożona reklamacja z ustawy na konkretnym piśmie, a nie jako przekazanie do serwisu na gwarancję.
|
| |
22-09-2011, 22:19
|
| Przyjaciel forum | RE: problem z reklamacją asusa Cytat:
Napisał/a greg1003 Pod warunkiem, że została złożona reklamacja z ustawy na konkretnym piśmie, a nie jako przekazanie do serwisu na gwarancję. |
Miałem na myśli, żeby takie pismo reklamacyjne, zawierające tę informację, złożyła jeśli tego nie zrobiła |
| |
23-09-2011, 08:27
|
| Początkujący | RE: problem z reklamacją asusa Cytat:
Napisał/a greg1003 Na własnym piśmie w 2 egzemplarzach, z powołaniem się na konkretną ustawę i paragraf, czy po prostu im zaniosłaś do naprawy, aby przekazali na gwar. do producenta? |
powoływałam się na ustawę, lecz nie na konkretny paragraf
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Problem z reklamacją (odpowiedzi: 1) Witam,
mam problem dotyczący reklamacji telefonu. Do kogo mogłabym się zgłosić po wsparcie? Sklep i serwis odsyłają mnie do siebie nawzajem,... | § Problem z reklamacją lapotpa asusa (odpowiedzi: 5) Witam, mam problem z reklamacją laptopa "firmy" asus.
Mianowicie sprzęt jest uszkodzony (co więcej sporo ludzi ma problem z tym samym sprzętem -... | § Reklamacja ASUSa po upływie terminu gwarancji (odpowiedzi: 5) Witam,
moja sytuacja wygląda następująco.
Dnia 24 września 2010 roku zakupiłam Netbooka firmy ASUS za pośrednictwem sklepu MediaMarkt.
Po... | § Problem z reklamacją (odpowiedzi: 38) Witam,
2 tygodnie temu zakupiłam aparat fotograficzny.
wczoraj była z córką w sali zabaw, robiłam jej zdjęcia, i odpadła od obiektywu plastikowa... | § Fuszerka serwisu Asusa - co zrobić? (odpowiedzi: 7) Witam wszystkich.
Niedawno zacząłem prowadzić spór z firmą Asus,a raczej jej serwisem który uszkodził mi laptop. Ale od początku - laptop posiadał... | § Nieudolny serwis Asusa. Czy mogę zwrócić netbooka? (odpowiedzi: 12) Witam, sprawa wygląda tak.
Pod koniec 2009 na "gwiazdkę" kupiłem Asusa EEE PC 1005HA. W lipcu tego roku nagle przestał się włączać. Zgodnie z... | | |