Play - wprowadzenie w błąd przez infolinie. Darmowe minuty. Proces reklamacyjny - Forum Prawne

 

Play - wprowadzenie w błąd przez infolinie. Darmowe minuty. Proces reklamacyjny

Witam, Pokrótce opiszę mój problem. Być może ktoś miał podobne doświadczenia i będzie mógł podzielić się swoimi doświadczeniami. W lutym 2011 postanowiłem przedłużyć umowę w Play. Kończyła mi się umowa i była najwyższa pora by ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-09-2011, 16:03  
rkorzen
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Play - wprowadzenie w błąd przez infolinie. Darmowe minuty. Proces reklamacyjny

Witam,

Pokrótce opiszę mój problem. Być może ktoś miał podobne doświadczenia i będzie mógł podzielić się swoimi doświadczeniami.

W lutym 2011 postanowiłem przedłużyć umowę w Play. Kończyła mi się umowa i była najwyższa pora by się za to zabrać.

W związku z tym, że w międzyczasie założyłem działalność gospodarczą planowałem też zrobić cesję na firmę.

W czasie rozmów z infolinią, poprzez którą doszło do zamówienia nowej umowy poinformowano mnie, ze korzystniej dla mnie będzie przedłużyć umowę a następnie zrobić cesję na firmę. Poinformowano mnie, że po zrobieniu cesji dostanę także darmowe połączenia na numery stacjonarne.

Przedłużyłem umowę, a parę dni później zrobiłem cesję na firmę.
Po kilku miesiącach zanalizowałem wydatki i okazało się, że za połączenia z nr. stacjonarnymi naliczane są opłaty. Złożyłem więc wniosek reklamacyjny. Miałem zostać poinformowany o tym, że wniosek został rozpatrzony.

Po kilku dniach ciszy, po zalogowaniu się do systemu online zauważyłem, że wniosek rozpatrzono i w ramach przeprosin za zaistniałą sytuację Play oferuje mi pakiet 40 minut (jednorazowo). Zadzwoniłem by sprawę wyjaśnić i złożyłem Play moje dwie oferty:

1. Zwracają mi środki, które od momenty cesji do tej pory wydałem na połączenia stacjonarne i w ramach przeprosin dają mi ten pakiet 40 minut
2. Niezwłocznie włączają mi możliwość bezpłatnego dzwonienia na nr stacjonarne. Plus te 40 minut na przeprosiny

jednocześnie zaznaczyłem, ze jeśli w zaistniałej sytuacji żadna z tych możliwości nie będzie uznana, to nie przedłużę już nigdy z nimi umowy, a jeśli się da to zakończę ją przed czasem.

następnego dnia dostałem maila z przeprosinami. W którym Pani stwierdza zasadność mojej reklamacji - przyznaje tym samym, że sprzedawca na infolinii obiecał mi darmowe minuty po zrobieniu cesji na firmę. Tym razem Pani proponuje mi upust 50% na abonament w dwóch kolejnych cyklach rozliczeniowych plus te 40 minut. To rozwiązanie zupełnie mnie nie satysfakcjonuje, bo moje straty z tego tytułu są znacznie większe.

Pani pouczyła mnie, ze to wyczerpuje procedurę reklamacyjną i że mogę się odwołać do Działu Rozpatrywania Odwołań od Reklamacji. Ewentualnie skierować sprawę na drogę sądową


I tu pojawiają się moje pytania o to jak w obliczu prawa i istniejących przepisów Play powinno się zachować. Czy słowa konsultatna z infolinii - zobowiązują ich do zapewnienia mi takiej usługi?
Słowem - czy mam szansę taką sprawę w sądzie wygrać i dochodzić odszkodowania z tytułu poniesionych kosztów.

i druga sprawa, czy w obliczu takich okoliczności mogę zerwać z nimi umowę, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (promocyjna cena tel itp)

Niestety jestem zupełnym laikiem w kwestiach prawnych, dlatego w pierwszym odruchu skierowałem się tutaj. Sprawa wydaje mi się całkiem ciekawa i myślę, ze nie jestem w tym problemie odosobniony.
Będę wdzięczny za porady.
Pozdrawiam

Rafał
rkorzen jest off-line  
24-09-2011, 16:26  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Play - wprowadzenie w błąd przez infolinie. Darmowe minuty. Proces reklamacyjny

Cytat:
Czy słowa konsultatna z infolinii - zobowiązują ich do zapewnienia mi takiej usługi?
Tak. Inna kwestia to udowodnienie tego. Poczytaj wątki na tym forum a zobaczysz co znaczy "słowo konsultanta".

Cytat:
Słowem - czy mam szansę taką sprawę w sądzie wygrać i dochodzić odszkodowania z tytułu poniesionych kosztów.
Szansa zawsze jest. Pozostaje problem wspomnianych dowodów.

Cytat:
i druga sprawa, czy w obliczu takich okoliczności mogę zerwać z nimi umowę, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (promocyjna cena tel itp)
Dowody po raz trzeci: jeśli w umowie jaką podpisałeś jest podane "A" a dostałeś "B" i usługodawca nie chce naprawić tego błędu umowę możesz zerwać z winy usługodawcy na zasadach zawartych w umowie.

PS
Profilaktycznie, na przyszłość zalecam:
1) zawsze uzgadniać wszystko pisemnie (umowy)
2) przeczytać również to: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html. Wiedza bezcenna co również potwierdzają umieszczane na tym forum wątki
nomnes jest off-line  
24-09-2011, 16:49  
rkorzen
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Play - wprowadzenie w błąd przez infolinie. Darmowe minuty. Proces reklamacyjny

Dziękuję za odpowiedź.

Jeśli chodzi o materiał dowodowy przemawiający na moją korzyść, jest nim nagranie rozmowy z konsultantem. To w oparciu o nie właśnie dział reklamacji uznał moją reklamację za zasadną.

I to mnie właśnie najbardziej zastanawia - czy to, że przyznają mi rację jest wystarczającą podstawą do sensownych roszczeń.

Pewnie w wolnych chwilach sobie jeszcze o tym poczytam. Być może pojawią się tu jeszcze jakieś sugestie. Jeśli bym mógł coś doprecyzować, to chętnie to zrobię. A póki co odwołam się jeszcze od tej decyzji.


Pozdrawiam
Rafał
rkorzen jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ wprowadzenie w błąd przez konsultanta PLAY (odpowiedzi: 6) Witam, chciałem się poradzić w kwestii zawarcia umowy (a dokładnie aneksu do umowy) z konsultantem sieci PLAY przez infolinię. Otóż kwestia ma się...
§ Play [wprowadzenie w błąd] (odpowiedzi: 1) Witam. W grudniu przedłużałem umowę. (tylko sim bez telefonu na 18 miesięcy) Na stronie internetowej była informacja że przy przedłużeniu przez...
§ Play- Wprowadzenie w błąd a zerwanie umowy (odpowiedzi: 1) Witam mam problem z firmą Play mianowicie mam w niej telefon zarejestrowany na firmę w taryfie Firma 55 3 miesiące temu zadzwoniła do mnie...
§ Play. Wprowadzenie w błąd przy podpisywaniu umowy. (odpowiedzi: 2) Witam, w piątek podpisałem umowę z Play, w wyniku której miałem dostać 15000 punktów Miles & more gratis. Pracownik poinformował mnie że te...
§ Błędne informacje podane przez infolinie - czy da się coś z tym zrobić? (odpowiedzi: 1) Witam. W 2011 r. sprzedaliśmy z żoną mieszkanie kupione w 2006r. Ponieważ dochód ze sprzedaży chciałem przeznaczyć na "zaspokojenie własnych...
§ wprowadzenie klienta w błąd - Play (długie) (odpowiedzi: 1) Miałam taką sytuację. Kończyła mi się umowa z operatorem, zaczęli dzwonić konsultanci operatora namawiając do jej przedłużenia. Przedstawiona oferta...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:07.