Cytat:
Namieszałeś. Naprostuję to tak: zamień miejscami w powyższym cytacie z "tytułu gwarancji" z "tytułu ustawy" i wówczas uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie.
|
Na umowie reklamacyjnej z tytułu ustawy podpisuje się sklep i stawia pieczątkę.
Hmm. Rozumiem, że sprawa wygląda tak samo. Hehe. A czy sprzedawca ma gotowe druki do reklamacji z tytułu ustawy, takie jakie wypełnia przy reklamacji z tytułu gwarancji producenta? Czy trzeba sporządzić własne pismo ?
Cytat:
1) nie, nie zależy. Kupujący może wskazać żądanie ale jeśli będzie ono wymagało nadmiernych kosztów sprzedający może wybrać inny sposób załatwienia reklamacji
2) może (patrz powyższe)
3) Nie. Ta kwestia jest pod gestią sprzedającego a nie kupującego. Kupujący może wskazać takie żądanie ale sprzedający nie musi się na to godzić.
|
Przeczytałem jeszcze raz i faktycznie źle zinterpretowałem. Wyrażenie "konsument może żądać" postawiłem na równi z "sprzedawca musi". Czyli podsumowując mogę żądać wszystkiego, a sprzedawca może mnie olać? Kurczę wiedziałem, że to zbyt piękne by było prawdziwe.
No cóż, spróbuję jednak złożyć reklamację w tym trybie, może łaskawie sprzedawca naprawi towar, bo raczej nie wymieni go na nowy.
Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi mianowicie o potwierdzenia oddanie rzeczy na reklamację. Rozumiem, że tą umowę mam sporządzić z dwóch egzemplarzach i jedną zachować dla siebie, a drugą oddać dla pracownika przyjmującego reklamację? Czy te umowy powinny się czymś różnić ? Czy jest to wystarczające potwierdzenie oddania rzeczy w tryb reklamacji czy sprzedawca winiem jest dać mi jeszcze jakieś papierki?
Na koniec proszę o potwierdzeni czy niczego tutaj nie brakuje i czy taki wniosek nie zostanie od razu odrzucony z powodu błędów prawnych.
REKLAMACJA
W dniu 20.05.2010 nabyłem słuchawki marki SONY ED12.
12.08.2011 stwierdziłem nieprawidłowość, która polega na tym, iż prawa słuchawka nie działa.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176),
proszę o wymianę na nowy towar, natomiast gdy naprawa lub wymiana pociągnie nadmierne koszty żądam odstąpienia od umowy.
Podpis konsumenta... Podpis przyjmującego reklamację ? (Da się to jakoś lepiej ująć?)
Pieczątka
Aha i jeśli ktoś ma podobny wniosek który został pozytywnie rozpatrzony proszę o przesłanie na emaila:
skylux70@gmail.com. Dzięki serdeczne za podzielenie się wiedzą.