20-05-2012, 10:48
|
| Użytkownik | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Witam, złożyłem reklamację przez BOK orange. miła pani niby wszystko naprawiła, poprawiła i wyprostowała -niestety nie. Wysłałem koleją reklamację faksem, dostałem podpisaną informację o pozytywnym rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacyjnego z przeprosinami. Po jakimś czasie zawyżoną fakturę jak na początku. Wiec kolejna reklamacja i tym razem odpowiedź SMS-em i niepodpisanym pismem. Faktura co prawda niższa o 20zł nie wiadomo dlaczego, ale ciągle za wysoka. Będzie kolejna reklamacja. Ciekawe ile to potrwa. Tym razem nie odpuszczę.
Na początku roku miałem podobną sytuację 60zl wydzierałem od orange po 1,5zł 10zł, 20zł itd Zostało jeszcze ze 3zl ale już sobie darowałem. Żeby było śmiesznie naliczyli mi odsetki od tej kwoty którą mi zwrócili bo wpłaciłem ja po czasie.
|
| |
20-05-2012, 11:05
|
| Moderator w spoczynku | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj ansu  , prosiłbym jednak aby tego typu sprawy załatwiać w Dziale Konsumenta (we własnym wątku) a nie w tym.
|
| |
01-06-2012, 12:21
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
wszysto czytalam ale chodzi o to ze nie zmienialam telefonu z niczego dodatkowego nie korzystalam tylko odbieralam tel dzwonilam pisalam smsy gdyby taki rachunek przyszedl na poczatku gdy podpisalam umowe i uczylam sie z niego korzystac to jeszcze bym zrozumiala ale to sie stalo po pieciu msc i z dniem 01.01.2012r i to mnie dziwi niewiem jak mam udowodnic swoja niewinnosc musi byc jakies wyjscie
|
| |
11-06-2012, 17:34
|
| Użytkownik | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Pierwsze co robimy do wchodzimy Android Market lub Play Market i instalujemy "APN switch" (troszkę paradoks bo trzeba internetu użyć :P) lub podobny który działa na Twoim modelu. Jest to widget który wyłącza i włącza całkowicie dostęp wszystkim możliwym aplikacjom dostęp do internetu a dokładniej ustawienia, o które tak prosiliśmy kiedyś Biuro obsługi naszej sieci bo mms'y nie działały, są wyłączone czyli tak jakby ich nie było a każda aplikacja i nie aplikacja potrzebuje tych ustawień by się połączyć z internetem.
|
| |
11-06-2012, 21:07
|
| Moderator w spoczynku | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Podstawowym błędem jest fakt kupowania smartfona zamiast prostego telefonu komórkowego.
To tak jakby kupić samochód zamiast roweru i się potem dziwić że mamy tak duże koszty eksploatacji.
Coś za coś.
Smartfon bez internetu to jak samochód bez kół.
|
| |
22-07-2012, 17:53
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Rozumiem w takim razie, że jeżeli byłam za granicą (Chorwacja) i po tygodniu otrzymałam od Operatora sms z ostrzeżeniem, iż mój rachunek wynosi właśnie 910 zł netto, to nic na to nie poradzę. Dodam, że nie korzystałam z internetu, ani nic nie ściągałam. Jedyny szkopuł to nieświadomość o włączonym roamingu danych. Co mogę teraz zrobić?
|
| |
24-07-2012, 20:21
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
ja mam inny problem z t-mobile. po powrocie z zagranicy i braku dostępu do sieci mimo aktywnego roamingu otrzymałam wysoki rachunek. za co? za udane wysłanie kilku sms-ów i 1 mms-a, operator naliczył mi koszty rozmów telefonicznych z zagranicznymi nr tel. mimo, iż nie wykonywałam jakichkolwiek połączeń w tym czasie, z neta w telefonie wogóle nie korzystam. opłaty zostały policzone z chwilą, gdy włączałam ręczne wyszukiwanie sieci, po ekranie "biegał" pasek wyszukiwania, ale nie udało mi się zalogować do żadnej tubylczej sieci. tym sposobem przyszło mi zapłacić za usługi, które nie mialy miejsca, nie były przeze mnie inicjowane (chociażby przez wzgląd na problemy techniczne i wspomniany komunikat). nie mam pojęcia jak udowodnić operatorowi, że jest to nienależnie pobrane świadczenie, czy moja reklamacja tych usług ma wogóle szansę się wybronić?
p.s. dodam jeszcze, że wykluczone jest użycie telefonu w tym czasie przez osoby trzecie.
p.s.2 umowy czytam, znam koszty, cenniki i zasady korzystania z telefonu, a jak widać nie uchronilo mnie to przed koniecznością zapłaty za niezrealizowane usługi, i to słono!
|
| |
06-09-2012, 10:39
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Witam.
Chciałabym Wam przedstawić moją sytuację, gdyż jest bardzo skomplikowana i nieciekawa.
Mianowicie w czerwcu br. przedłużyłam umowę z Orange (jestem ich klientką od kilku dobrych lat). Wybrałam smartphone Nokia 800 oraz taryfę Pantera II (abonament). Moje podstawowe usługi to m.in. darmowe 500MB.
Regularnie sprawdzałam stan konta, o jaką kwotę przekroczyłam abonament.
2 września abonament miałam przekroczony o 3.20zł i pozostało mi ok 51 MB do wykorzystania. Pragnę nadmienić, że z internetu korzystam głównie po połączeniu się z WiFi.
Dzisiaj o ok. godziny 4.00 dostałam smsa od Orange, iż pakiet darmowego Internetu został wykorzystany. Z ciekawości sprawdziłam, jaki jest stan mojego konta. SMS zwrotny przyszedł, iż przekroczyłam abonament o ponad 3,5 tys. zł!!!!!!! Jak to możliwe?!
Zadzwoniłam od razu do BOK i Pani oznajmiła mi, iż 24 sierpnia był transfer danych trwający ponad godzinę i to przez to jest taka suma. Ale jest pytanie, dlaczego 2 września po sprawdzeniu konta miałam przekroczone jedynie 3.20zł?!?!?! A dopiero dzisiaj nad ranem (ok godziny 4.00) przyszedł sms informujący mnie, że limit na transmisje danych został wyczerpany?!
Jestem zdruzgotana. Gdy zobaczyłam tę kwotę aż zamarłam. Nie wiem, co mam robić.
Pani w BOK wysłała moją reklamację do Działu Reklamacji i mam czekać na odpowiedź. Bardzo się boję i stresuję. Czuję się oszukana.
Możecie mi coś doradzić? Co mam zrobić w takiej sytuacji? Czekać cierpliwie na odpowiedź z Działu Reklamacji?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
|
| |
13-09-2012, 17:53
|
| Użytkownik | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj Cytat:
Napisał/a bdkacz Przecież ten Art 3 to jakaś paranoja. Na jego podstawie w sumie można by od dealera sprzedającego samochody domagać się zorganizowania/opłacenia kursu na prawo jazdy gdyż na takim kursie uczą (przynajmniej teoretycznie - praktykę ukazują statystyki wypadków) jak "korzysta się" w pełni z samochodu....gdyż bez prawka możemy je co najwyżej trzymać w garażu (a i to jak nam ktoś z prawkiem autko tam wstawi),a trzymania w garażu raczej pełnym korzystaniem nazwać nie można  |
Nie, bo wystarczy że sprzedawca załączył instrukcję obsługi. Cytat:
Napisał/a Kerimus Ten przepis rozpatrujemy w kontekście zakupu smartfona a nie samochodu, więc proszę tego się trzymać albo następny post zostanie skasowany jako OT. |
Kontekst jest ten sam. Sprzedawca nie odpowiada za nieprzeczytanie instrukcji obsługi i cennika. Cytat:
Napisał/a Pilsener - następnie dajmy telefon specjaliście, aby go zrootował, pozbył się brandowego softu, simlocka i innych syfów, zainstalował natomiast pożyteczne aplikacje np. program do mierzenia transferu który automatycznie odetnie sieć gdy go zaczniemy wyczerpywać lub zablokuje aplikację która nagle w tle zacznie pobierać jakieś dane |
Kiepski pomysł, bo taka ingerencja w telefon spowoduje utratę gwarancji. Cytat:
Napisał/a Pilsener Przy okazji jeszcze jedna rada ode mnie: niektóre promocje działają TYLKO z wybranymi telefonami (np. BlackBerry), więc po przełożeniu karty SIM do zapasowego telefonu (bo nasz BB się np. rozładuje) można się zdziwić, w umowie jest to oczywiście wyraźnie zaznaczone ale ani słowa o konsekwencjach. |
BIS z definicji działa tylko na telefonach BlackBerry. Cytat:
Napisał/a Kerimus Podstawowym błędem jest fakt kupowania smartfona zamiast prostego telefonu komórkowego.
To tak jakby kupić samochód zamiast roweru i się potem dziwić że mamy tak duże koszty eksploatacji.
Coś za coś.
Smartfon bez internetu to jak samochód bez kół. |
Błędem jest nieprzeczytanie cennika połączeń z internetem, a nie kupno smartphona. Cytat:
Napisał/a e-mil ja mam inny problem z t-mobile. po powrocie z zagranicy i braku dostępu do sieci mimo aktywnego roamingu otrzymałam wysoki rachunek. za co? za udane wysłanie kilku sms-ów i 1 mms-a, operator naliczył mi koszty rozmów telefonicznych z zagranicznymi nr tel. mimo, iż nie wykonywałam jakichkolwiek połączeń w tym czasie, z neta w telefonie wogóle nie korzystam. opłaty zostały policzone z chwilą, gdy włączałam ręczne wyszukiwanie sieci, po ekranie "biegał" pasek wyszukiwania, ale nie udało mi się zalogować do żadnej tubylczej sieci. tym sposobem przyszło mi zapłacić za usługi, które nie mialy miejsca, nie były przeze mnie inicjowane (chociażby przez wzgląd na problemy techniczne i wspomniany komunikat). nie mam pojęcia jak udowodnić operatorowi, że jest to nienależnie pobrane świadczenie, czy moja reklamacja tych usług ma wogóle szansę się wybronić?
p.s. dodam jeszcze, że wykluczone jest użycie telefonu w tym czasie przez osoby trzecie.
p.s.2 umowy czytam, znam koszty, cenniki i zasady korzystania z telefonu, a jak widać nie uchronilo mnie to przed koniecznością zapłaty za niezrealizowane usługi, i to słono! |
A może to opłata za połączenia przychodzące na skrzynkę pocztową.
|
| |
12-10-2012, 15:51
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj Cytat:
Napisał/a martyna.mm Witam.
Chciałabym Wam przedstawić moją sytuację, gdyż jest bardzo skomplikowana i nieciekawa.
Mianowicie w czerwcu br. przedłużyłam umowę z Orange (jestem ich klientką od kilku dobrych lat). Wybrałam smartphone Nokia 800 oraz taryfę Pantera II (abonament). Moje podstawowe usługi to m.in. darmowe 500MB.
Regularnie sprawdzałam stan konta, o jaką kwotę przekroczyłam abonament.
2 września abonament miałam przekroczony o 3.20zł i pozostało mi ok 51 MB do wykorzystania. Pragnę nadmienić, że z internetu korzystam głównie po połączeniu się z WiFi.
Dzisiaj o ok. godziny 4.00 dostałam smsa od Orange, iż pakiet darmowego Internetu został wykorzystany. Z ciekawości sprawdziłam, jaki jest stan mojego konta. SMS zwrotny przyszedł, iż przekroczyłam abonament o ponad 3,5 tys. zł!!!!!!! Jak to możliwe?!
Zadzwoniłam od razu do BOK i Pani oznajmiła mi, iż 24 sierpnia był transfer danych trwający ponad godzinę i to przez to jest taka suma. Ale jest pytanie, dlaczego 2 września po sprawdzeniu konta miałam przekroczone jedynie 3.20zł?!?!?! A dopiero dzisiaj nad ranem (ok godziny 4.00) przyszedł sms informujący mnie, że limit na transmisje danych został wyczerpany?!
Jestem zdruzgotana. Gdy zobaczyłam tę kwotę aż zamarłam. Nie wiem, co mam robić.
Pani w BOK wysłała moją reklamację do Działu Reklamacji i mam czekać na odpowiedź. Bardzo się boję i stresuję. Czuję się oszukana.
Możecie mi coś doradzić? Co mam zrobić w takiej sytuacji? Czekać cierpliwie na odpowiedź z Działu Reklamacji?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam |
Witam,
Ja mam inną przerażającą historię.
Dostałem propozycję przedłużenia umowy w ORANGE, Pani konsultant podczas 3 rozmów po 15-20 min każda przekazała informację: Dostaje Pan tydzień darmowego internetu od Orange, od następnego okresu rozliczeniowego. Po czym dostałem pocztą anex do umowy z identycznym zapisem, bez żadnych gwiazdek, bez żadnego załączonego regulaminu. Po 4 dniach owego darmowego internetu zaopserwowałem na Orange Online kwotę za transfer danych 1900zł. Podaczas rozmowy telefonicznej z BOK oznajmiono mi że w darmowym teście internetu przez 7 dni było tylko 200Mb za resztę muszę zapłacić  Przecież ja zostałem celowo wprowadzony w błąd. !!! Czy taka sprawę da się wygrać z siecią?? Reklamacja nie została uznana ze względu na to iż konsultant podczas rozmowy telefonicznej nie jest w stanie przekazać wszystkich informacji. Szkoda że nie przekazał masz 200Mb do wykożystania w czasie 7 dni, tylko powiedział masz 7 dni darmowego internetu od ORANGE i tak zapisał w umowie. Błagam pomóżcie. Dodam tylko że nie stać mnie był opłacił taką kwotę!!! |
| |
12-10-2012, 15:57
|
| Stały bywalec | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Raczej nie masz szans na reklamację. Ew. możesz prosić o zapis rozmowy z konsultantem. Trochę wysoka kwota ja mam abonament gdzie internet mam za darmo do woli. Jeśli miałeś niski abonament to powinno cię zainteresować co i jak, w każdym abonamencie pisze na stronie ile masz do wykorzystania.
|
| |
12-10-2012, 16:02
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Zapis rozmowy nic nie pomoże, bo sami przyznali że o tym mnie nie poinformowali. Ale przecież celowo wprowadzili w błąd  Abonament mam 79 zł więc nie taki wcale niski tylko Ze Delfin czyli bez neta  Trochę mój błąd przyznaje, tylko to nie mnienia faktu, dlaczego napisali w aneksie umowy "darmowy infernet przez 7 dni od Orange" ??
|
| |
12-10-2012, 16:20
|
| Stały bywalec | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Możesz na ten zapis się powoływać. Ale jak nie zapłacisz w terminie Orange naliczy odsetki, są w tym dobrzy. I szybko odda do windykacji, potem wypowiedzenie umowy i kara umowna. Zależy od abonamentu ale ok 1,5 tys zł.
Ja bym liczył na pozytywne rozpatrzenie reklamacji, gdyż ich obowiązkiem było poinformować/uiścić w umowie zapis o limicie danych.
|
| |
12-10-2012, 16:30
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Odwołując się właśnie na ten zapis dostałem odpowiedz że powinienem zapoznać się z regulaminem ze strony Orange bądz z salonu, co nie zmienia faktu zatajenia istotnej dla tej sprawy informacji  A co by było gdybym np zapłacił by nie rosły odsetki i takie tam... a w między czasie sprawę zgłoszę do UOKiK i będe pisał kolejne reklamacje i odwołania |
| |
12-10-2012, 16:32
|
| Stały bywalec | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Oni przysyłają regulamin wraz z umową. Także powinieneś to mieć w domu, a nie chodzić po salonach czy patrzeć na stronę.
Najlepiej zapłacić i starać się właśnie na podstawie tego zapisu podanego wyżej udowodnić ich błąd.
|
| | | |