reklamacja obuwia - Forum Prawne

 

reklamacja obuwia

Witam, na początku roku kupiłam parę szpilek na koturnie, w których po ok. 3 miesiącach popękała podeszwa. W sklepie został wypełniony druk reklamacyjny, po 2 tygodniach otrzymalam informację iz reklamacja jest zasadna (zgodnie z ustawa ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
30-09-2011, 12:56  
MiLu
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie reklamacja obuwia

Witam,
na początku roku kupiłam parę szpilek na koturnie, w których po ok. 3 miesiącach popękała podeszwa. W sklepie został wypełniony druk reklamacyjny, po 2 tygodniach otrzymalam informację iz reklamacja jest zasadna (zgodnie z ustawa z dn. 27 lipca 2002 r. Dz.U.02.141.1176.25.(X.02) - wymiana na nową parę. Sprzedawaca powiedział, że moge wymienić na dowolną parę, nie musi to byc ten sam model. Wymieniłam na identyczną parę, w której po kolejnych 3 miesiącach znow popękała podeszwa. Reklamacja znow zostala uznana za zasadna (zgodnie z ustawa z dn. 27 lipca 2002 r. Dz.U.02.141.1176.25.(X.02) - wymiana na nową parę.
W sklepie nie ma juz takiego modelu, nie chcę wymieniać na inną parę. Informowałam przy składaniu reklamacji, iż proszę o zwrot kosztów, poniewaz towar jest niezgodny z umową.
Dlatego tez wysłałam maila następującej treści - innego kontaktu nie otrzymałam:

Szanowni Państwo,
chcę wyjaśnić sprawę mojej reklamacji, a pracownice w obu sklepach nie umiały mi powiedzieć, kiedy będzie możliwy kontakt osobisty z kierownikiem.
Dwa razy reklamowałam taki sam model szpilek - w obu przypadkach reklamacja była zasadna - wymiana obuwia na nową parę. O ile w pierwszym przypadku było to możliwe, to w drugim już nie, ponieważ nie mają Państwo w sklepie takiego modelu. W uzasadnianiu powołują się Państwo na Ustawę z dn. 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, zgodnie z informacją, jaką uzyskałam w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów w przypadku braku możliwości naprawy bądź wymiany na nowy
towar mogę żądać odstąpienia od umowy - co niniejszym czynię (informowałam o tym również sprzedawcę w dniu składania reklamacji). Moja reklamacja wynika z niezgodności z umową konsumencką, dlatego proszę o zwrot kosztów.

Proszę o jak najszybszy kontakt.

W jaki sposób powinnam napisać pismo do właścicieli sklepu?
MiLu jest off-line  
30-09-2011, 13:12  
monster..12
Zbanowany
 
Posty: 684
Domyślnie RE: reklamacja obuwia

Przepis prawny:
Ustawa z dn. 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego:

Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany
, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


Można podejść do sklepu z wydrukowaną Ustawą i wskazać powyższy artykuł, a także wspomnieć o Rzeczniku Konsumentów
Jeżeli sprzedawca nadal będzie się upierał proponuję właśnie kontakt z Rzecznikiem.

Pozdr.
monster..12 jest off-line  
30-09-2011, 14:12  
MiLu
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: reklamacja obuwia

a czy nie zaszkodzę sobie, skoro sklep powołuje sie właśnie na tę ustawę w uzasadnieniu decyzji co do mojej reklamacji?
Muszę wysłać pismo, ponieważ nie ma możliwości skontaktowania sie z kierownikiem, a pracownice wzruszają ramionami - o wszystkim decyduje pani kierownik.
MiLu jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odrzuco (odpowiedzi: 39) Już wcześniej opisywałam ten problem, ale powtórzę. Jesienią 2010r zakupiłam buty Nike WMNS Court Tradition 2 za 299zł. W marcu oddałam je do...
§ Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja. (odpowiedzi: 4) Witam . Miesiąc temu reklamowałam w sklepie heavy duty buty marki EMU . Moja reklamacja została uznana za niezasadną . Chciałam się dowiedzieć...
§ Reklamacja obuwia (odpowiedzi: 5) Witam, Poczytałem trochę na forum ale mam kilka szczegółowych niejasności. Kupiłem buty 23.11.2010r. Obcas pękł mi pionowo z tyłu na łączeniu...
§ Reklamacja obuwia (odpowiedzi: 7) Witam, Na wstępie przedstawię całą sytuację: W październiku kupiłam w sklepie BATA kozaki za 400zł i po 3 tygodniach użytkowania, przy czym...
§ reklamacja obuwia (odpowiedzi: 4) Niecałe 3 mc temu kupiłam kozaki,niestety popsuł sie zamek po 2,5 mc uzytkowania.Pojechałam z reklamacja,po czym usłyszałam od sprzedawcy,że suwaków...
§ Reklamacja Obuwia (odpowiedzi: 2) 29 sierpnia 2010 roku kupiłem buty sportowe Court Stabil. Po wczorajszym treningu zauważyłem małe pęknięcie na lewym bucie w miejscu małego palca....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:42.