Czy sklep może narzucić wybór klientowi? - Forum Prawne

 

Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

Witam! Chciałbym się poradzić w pewnej sprawie. W dniu 25 sierpnia oddałem swojego laptopa na naprawę gwarancyjną do serwisu MSI Polska (termin gwarancji upływał 9 września). Dokładnie po miesiącu (22 września) dostałem maila z informacją, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
01-10-2011, 12:57  
adrianc1910
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

Witam!

Chciałbym się poradzić w pewnej sprawie. W dniu 25 sierpnia oddałem swojego laptopa na naprawę gwarancyjną do serwisu MSI Polska (termin gwarancji upływał 9 września). Dokładnie po miesiącu (22 września) dostałem maila z informacją, że laptopa nie udało się naprawić, gdyż nie otrzymują już części do tego modelu (super, że doszli do tego w miesiąc...) i w związku z tym nastąpi rozliczenie sprzętu poprzez dystrybucję i sklep (kupowałem go w sklepie internetowym). Ma to polegać na tym, że MSI Polska rozliczy się z dystrybutorem, dystrybutor ze sklepem, a sklep ze mną. Dodali jeszcze, że w niedługim czasie informacja powinna trafić do dystrybutora, a o formie rozliczenia decyduje sklep.

Więc chciałbym się dowiedzieć, co w tej sytuacji sklep może mi zaoferować, i czy ja muszę się na to godzić. Gdyż dowiedziałem się na forum z wątkiem o moim modelu laptopa, że zwykle sklep proponuje wymianę na inny model tej samej firmy (czyli MSI), który sam sklep zresztą wybiera. Ja natomiast najbardziej oczekiwałbym zwrotu pieniędzy (nie wiem, czy mam prawo tego żądać od sklepu) lub ewentualnie wymianę na inny model, z tym że chciałbym sam wybrać sobie zarówno firmę, jak i model, gdyż ponowny wybór laptopa firmy MSI już mnie nie interesuje.

Zapłaciłem za tego laptopa 2 lata temu 3300zł, czy teraz mógłbym żądać zwrotu całej kwoty albo też wybrać laptopa do tej kwoty czy są jakieś ograniczenia? I czy jeśli miałbym dostać laptopa tańszego to czy sklep powinien mi zwrócić resztę? Jakie są moje prawa w takiej sytuacji i czy sklep ma prawo mi cokolwiek narzucać? Proszę o odpowiedzi, bo chciałbym się jakoś przygotować przed rozmową z kimś ze sklepu i wyjść z tej sytuacji możliwie jak najkorzystniej.

Pozdrawiam,
Adrian
adrianc1910 jest off-line  
01-10-2011, 13:06  
monster..12
Zbanowany
 
Posty: 684
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

Cytat:
Napisał/a adrianc1910 Zobacz post
Witam!

Chciałbym się poradzić w pewnej sprawie. W dniu 25 sierpnia oddałem swojego laptopa na naprawę gwarancyjną do serwisu MSI Polska (termin gwarancji upływał 9 września). Dokładnie po miesiącu (22 września) dostałem maila z informacją, że laptopa nie udało się naprawić, gdyż nie otrzymują już części do tego modelu (super, że doszli do tego w miesiąc...) i w związku z tym nastąpi rozliczenie sprzętu poprzez dystrybucję i sklep (kupowałem go w sklepie internetowym). Ma to polegać na tym, że MSI Polska rozliczy się z dystrybutorem, dystrybutor ze sklepem, a sklep ze mną. Dodali jeszcze, że w niedługim czasie informacja powinna trafić do dystrybutora, a o formie rozliczenia decyduje sklep.

Więc chciałbym się dowiedzieć, co w tej sytuacji sklep może mi zaoferować, i czy ja muszę się na to godzić. Gdyż dowiedziałem się na forum z wątkiem o moim modelu laptopa, że zwykle sklep proponuje wymianę na inny model tej samej firmy (czyli MSI), który sam sklep zresztą wybiera. Ja natomiast najbardziej oczekiwałbym zwrotu pieniędzy (nie wiem, czy mam prawo tego żądać od sklepu) lub ewentualnie wymianę na inny model, z tym że chciałbym sam wybrać sobie zarówno firmę, jak i model, gdyż ponowny wybór laptopa firmy MSI już mnie nie interesuje.

Zapłaciłem za tego laptopa 2 lata temu 3300zł, czy teraz mógłbym żądać zwrotu całej kwoty albo też wybrać laptopa do tej kwoty czy są jakieś ograniczenia? I czy jeśli miałbym dostać laptopa tańszego to czy sklep powinien mi zwrócić resztę? Jakie są moje prawa w takiej sytuacji i czy sklep ma prawo mi cokolwiek narzucać? Proszę o odpowiedzi, bo chciałbym się jakoś przygotować przed rozmową z kimś ze sklepu i wyjść z tej sytuacji możliwie jak najkorzystniej.

Pozdrawiam,
Adrian
Jeżeli jest to reklamacja gwarancyjna to o formie rozliczenia decyduje gwarant- jeżeli gwarant realizuje reklamację przez wystawienie korekty faktury tzn. że mają Ci zwrócić gotówkę (w całej kwocie- za tyle ile kupiłeś). Sklep nie może narzucić Ci wymiany na inny model.

Pozdr.
monster..12 jest off-line  
01-10-2011, 13:16  
adrianc1910
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

To czemu gwarant (czyli MSI Polska) w mailu mi napisał, że o formie rozliczenia decyduje sklep? I czy jest gdzieś jakiś artykuł, na który mógłbym się powołać?
adrianc1910 jest off-line  
01-10-2011, 15:35  
monster..12
Zbanowany
 
Posty: 684
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

No to chyba sam sobie odpowiedziałeś

Pozdr.
monster..12 jest off-line  
01-10-2011, 16:44  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

Gwarant może Ci zaoferować tyle ile napisał w warunkach gwarancji.

Gwarancja nie wyłącza natomiast uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową. Jeżeli wada została wykryta przed upływem 2 lat od zakupu a od tego czasu nie minęły kolejne 2 miesiące możesz udać się do sprzedawcy, nie do serwisu gwaranta, i go o tej niezgodności poinformować.

Na tej podstawie możesz żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. W tym drugim przypadku kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
 
01-10-2011, 17:07  
monster..12
Zbanowany
 
Posty: 684
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

Cytat:
Napisał/a frankji Zobacz post
Gwarant może Ci zaoferować tyle ile napisał w warunkach gwarancji.

Gwarancja nie wyłącza natomiast uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową. Jeżeli wada została wykryta przed upływem 2 lat od zakupu a od tego czasu nie minęły kolejne 2 miesiące możesz udać się do sprzedawcy, nie do serwisu gwaranta, i go o tej niezgodności poinformować.

Na tej podstawie możesz żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. W tym drugim przypadku kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
Haha... wszystko pięknie, tylko kompletnie niezwiązane z tematem

Pozdr.
monster..12 jest off-line  
01-10-2011, 17:10  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

Cytat:
Napisał/a monster12 Zobacz post
Haha... wszystko pięknie, tylko kompletnie niezwiązane z tematem

Pozdr.
niby dlaczego?
 
01-10-2011, 17:36  
adrianc1910
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

Teraz to ja nie rozumiem. Przecież wspomniałem już w pierwszym poście, że w mailu od MSI Polska mi napisali, że o formie rozliczenia decyduje sklep. Potem mi piszesz o tym że mi mają zwrócić gotówkę i nie mogą narzucić zmiany na inny model, a teraz niby "sam sobie odpowiedziałem"?

Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie - co w tej sytuacji może mi zaoferować sklep, czy ja muszę się na ich rozwiązanie zgodzić i czy mogą mi coś narzucić np. konkretny model? Jak ktoś się orientuje jak to wygląda W ŚWIETLE PRAWA to prosiłbym o odpowiedź.

Przypominam, że laptopa się już naprawić nie da, więc chodzi tylko o wymianę lub zwrot gotówki, jeżeli byłaby taka możliwość.
adrianc1910 jest off-line  
01-10-2011, 19:56  
monster..12
Zbanowany
 
Posty: 684
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

O.K. Napiszę Ci tak, żebyś zrozumiał:

Cytat:
Napisał/a adrianc1910 Zobacz post
gwarant (czyli MSI Polska) w mailu mi napisał, że o formie rozliczenia decyduje sklep
Pozdr.
monster..12 jest off-line  
01-10-2011, 20:24  
adrianc1910
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Czy sklep może narzucić wybór klientowi?

Więc w takim razie co miała znaczyć ta pierwsza odpowiedź? Rozumiem że jest nic nie warta?

Wiem, że o formie rozliczenia decyduje sklep, więc nic odkrywczego tutaj nie napisałeś, albo nie zrozumiałeś, o co mi konkretnie chodzi. Więc może, żeby było czytelniej, napisze to w punktach:

1. Czy ja muszę się zgodzić na to co mi zaproponuje sklep, czy mam prawo się nie zgodzić?
2. Czy wymieniany towar powinien być tej samej wartości co zakupiony 2 lata temu laptop, czy może być niższej?
3. Czy sklep może mi narzucić konkretny model i markę laptopa, czy to jednak ja powinienem mieć prawo do wybrania sobie laptopa do wartości tamtego poprzedniego?
4. Czy w razie wymiany laptopa na tańszego niż poprzedni sklep powinien mi zwrócić różnicę?

Pozdrawiam
adrianc1910 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Czy mogę narzucić czynsz lokatorom eksmitowanym? (odpowiedzi: 4) Witam, Mieszkam w domu, razem z moją kuzynką i jej 5 letnią córką. W roku 2011 otrzymała ona eksmisję, gdzie w wyroku i pożniejszej klauzurze...
§ Sklep internetowy sprzedaż różnych części samochodowych a wybór PKD pomocy! (odpowiedzi: 7) Witam Was wszystkich, posiadam problem odnosnie wyboru odpowiedniego PKD. Mam zamiar założyć sklep internetowy (tylko jedynie sprzedaż wysyłkowa z...
§ Czy pracodawca może narzucić urlop do tego stopnia? (odpowiedzi: 2) Witam, Chciałem zapytać o Waszą opinię na temat danej sytuacji: Pracuje w dużej firmie działającej na terenie całej Polski (ogólnie rzecz biorąc...
§ Czy deweloper może narzucić dostawcę telewizji, internetu itp? (odpowiedzi: 3) Witam serdecznie, Piszę z prośbą o poradę czy deweloper może narzucić mi dostawcę telewizji i internetu. Jestem wstrząśnięta tym, że w...
§ czy pracodawca może narzucić termin urlopu wypoczynkowego? (odpowiedzi: 5) Witam , mam następujące pytanie: Otóż ,przez 2 m-ce byłam na zwolnieniu lekarskim ,obecnie wracam do pracy.W czasie gdy przebywałam na zwolnieniu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:40.