Serwis- gwarancja za którą każą płacić - Forum Prawne

 

Serwis- gwarancja za którą każą płacić

Ponad 2 tygodnie temu wysłałam laptopa do serwisu firmy Acer. Gwarancja obejmuje 2 lata a od zakupu nie minął nawet rok. Po otrzymaniu laptopa do serwisu i oględzinach przez serwisanta napisano mi maila z ofertą ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
09-10-2011, 23:21  
bizzarra
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie Serwis- gwarancja za którą każą płacić

Ponad 2 tygodnie temu wysłałam laptopa do serwisu firmy Acer. Gwarancja obejmuje 2 lata a od zakupu nie minął nawet rok. Po otrzymaniu laptopa do serwisu i oględzinach przez serwisanta napisano mi maila z ofertą cenową naprawy obudowy, która według Acer była uszkodzona mechanicznie. Odpisałam, że laptop nie jest według mnie uszkodzony- noszony był w specjalnej torbie, użytkowany zgodnie z zasadami wykazanymi w książeczce dotyczącej obsługi. Niestety serwis uznał że wada ta nie podlega dyskusji i nie ma zmiany ich decyzji (pierwszy szok, ponieważ myślałam, że albo się ze mną zgodzą, albo chociażby laptop zostanie zbadany przez innego serwisanta). Reszta usterek została wykonana w ramach gwarancji (np. wymiana płyty/karty głównej). Po zapoznaniu się z ofertą cenową, byłam oburzona, że naliczają mi koszty przesyłki do Czech (i to nie małe). Po kilkakrotnej wymianie maili, zarówno z serwisem, główną informacją Acera itp. w końcu przyznano mi rację, iż mając typ gwarancji "door to door" nie powinnam płacić za transport ani w momencie niezgody na naprawę ponadgwarancyjną ani w momencie zgody. Po zapytaniu jak wpłynie brak wymiany obudowy otrzymałam informację, iż obudowa wpłynie na jakoś głośnika i touchpad'a, które- co o dziwo potwierdził serwis- nie były uszkodzone mechanicznie. Elementy te są jednak integralną częścią obudów. Kolejny raz moje emocje sięgnęły wysokiego poziomu. Skoro powinnam mieć wymieniony głośnik i touchpad w ramach gwarancji to dlaczego mam opłacać całkowicie koszt obudowy dolnej i górnej? W końcu gwarancyjna naprawa jest bezpłatną. Serwis jednak nie ma zamiaru po raz kolejny dyskutować, żąda natomiast odpowiedzi na ofertę cenową.
Stąd moje pytanie: Czy jest jakiś przepis/środek prawny mogący mi w tej sytuacji pomóc? Którym mogłabym posłużyć się w dyskusji z serwisem, aby koszt wymiany obudów był mniejszy?
bizzarra jest off-line  
09-10-2011, 23:30  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić

Tak, jest taki środek: nazywa się gwarancją w ramach której zareklamowałaś laptopa. Jeśli tylko owa gwarancja zawiera zapisy pozwalające uzyskać to co chcesz, oczywiście.
nomnes jest off-line  
09-10-2011, 23:44  
bizzarra
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić

Tyle, że w sumie w gwarancji brak jakiś środków chyba... Zastrzegają sobie wszystko co możliwe np.
1.4 W przypadku zgłaszania roszczeń z gwarancji, Acer, według własnego wyboru, naprawi lub wymieni System lub jakąkolwiek jego część objętą gwarancją, używając nowych lub fabrycznie odnowionych części lub Systemów. W sytuacji, gdy Acer zdecyduje się użyć fabrycznie odnowionych części lub Systemów,będą one posiadały taką samą charakterystykę operacyjną jak nowe produkty.Wszystkie wymienione w ramach niniejszej Ograniczonej Gwarancji częścii zastąpione Systemy stają się własnością Acer.

http://static.acer.com/up/Resource/A...9_20091009.pdf
bizzarra jest off-line  
09-10-2011, 23:47  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić

Sama wybrałaś sposób reklamacji, a zatem i wszelkie związane z tym faktem konsekwencje.

Przeczytaj w ramach edukacji na przyszłość:
nomnes jest off-line  
10-10-2011, 01:16  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić

Znow niewłaściwe rozumienie zapisu.
Należało wyboldować "według własnego wyboru naprawi lub wymieni", bo wybór jest pomiędzy jednym a drugim rozwiązaniem.
Cytat ten jest nie na temat, ponieważ chodzi o 2 kwestie:
1. Czy obudowa rzeczywiście była uszkodzona i jeżeli tak, jaka byla tego przyczyna (samoistne uszkodzenie - np., wada materiału,- lub takie, które powstało wskutek działań ludzkich);
2. Jak warunki gwarancji traktują kwesie badań przyczyn powstania wady i ew. sporu na tym tle.

Zresztą, normalnym i logicznym jest żadanie zapłaty za naprawę usterki powstałej z winy uzytkownika, a nie tkwiącej w samym towarze.
Jeżeli uszkodzenie nie przeszkadza w eksploatacji urządzenia i naprawa innych wad nie wymaga jednoczesnej naprawy wady zawinionej, nie ma Pani obowiązku zgadzać się na naprawę tej wady.
natalie-s1959 jest off-line  
10-10-2011, 09:14  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić

@bizzarra: w poprzednim poście w ostatnim zdaniu zabrakło tego źródła: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Serwis / Gwarancja (odpowiedzi: 8) Witam, Rok temu zakupiłem na allegro tablet. Tablet się zepsuł więc odesłałem go do serwisu na gwarancję 22.09 bieżącego roku. Ostatnio dostałem...
§ Gwarancja , serwis goclever (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Mam taki problem że 9 lipca wysłałem telefon firmy GoClever do naprawy ponieważ mi upadł i uszkodził się dotyk, oczywiście...
§ Serwis domagający się opłaty za diagnoze (gwarancja) (odpowiedzi: 11) Witam! Parę dni temu upadł mi laptop firmy Toshiba i przestał działać dlatego zaniosłem go do serwisu (autoryzowanego Toshiby) by sprawdzić co jest...
§ Asus serwis i gwarancja (odpowiedzi: 3) Witam wszystkich, opowiem krótką historię dotyczącą reklamacji laptopa ASUS, proszę o pomoc co dalej z tym zrobić. Komputer kupiłam w grudniu 2009...
§ serwis samochodowy i gwarancja usług (odpowiedzi: 2) Witam, kilka tygodni temu byłem w serwisie samochodowym by wymienić pewną część od układu silnikowego. Kilka dni temu zauważyłem, że pomimo...
§ gwarancja->serwis->wymiana? (odpowiedzi: 3) Witam.Mam taki problem..Otóz w zeszłym roku moj laptop (Fujitsu-Siemens kupiony w Vobisie) wylądował w serwisie.Wymieniono w nim ponad 80%...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:32.