09-10-2011, 23:21
|
| Początkujący | Serwis- gwarancja za którą każą płacić
Ponad 2 tygodnie temu wysłałam laptopa do serwisu firmy Acer. Gwarancja obejmuje 2 lata a od zakupu nie minął nawet rok. Po otrzymaniu laptopa do serwisu i oględzinach przez serwisanta napisano mi maila z ofertą cenową naprawy obudowy, która według Acer była uszkodzona mechanicznie. Odpisałam, że laptop nie jest według mnie uszkodzony- noszony był w specjalnej torbie, użytkowany zgodnie z zasadami wykazanymi w książeczce dotyczącej obsługi. Niestety serwis uznał że wada ta nie podlega dyskusji i nie ma zmiany ich decyzji (pierwszy szok, ponieważ myślałam, że albo się ze mną zgodzą, albo chociażby laptop zostanie zbadany przez innego serwisanta). Reszta usterek została wykonana w ramach gwarancji (np. wymiana płyty/karty głównej). Po zapoznaniu się z ofertą cenową, byłam oburzona, że naliczają mi koszty przesyłki do Czech (i to nie małe). Po kilkakrotnej wymianie maili, zarówno z serwisem, główną informacją Acera itp. w końcu przyznano mi rację, iż mając typ gwarancji "door to door" nie powinnam płacić za transport ani w momencie niezgody na naprawę ponadgwarancyjną ani w momencie zgody. Po zapytaniu jak wpłynie brak wymiany obudowy otrzymałam informację, iż obudowa wpłynie na jakoś głośnika i touchpad'a, które- co o dziwo potwierdził serwis- nie były uszkodzone mechanicznie. Elementy te są jednak integralną częścią obudów. Kolejny raz moje emocje sięgnęły wysokiego poziomu. Skoro powinnam mieć wymieniony głośnik i touchpad w ramach gwarancji to dlaczego mam opłacać całkowicie koszt obudowy dolnej i górnej? W końcu gwarancyjna naprawa jest bezpłatną. Serwis jednak nie ma zamiaru po raz kolejny dyskutować, żąda natomiast odpowiedzi na ofertę cenową.
Stąd moje pytanie: Czy jest jakiś przepis/środek prawny mogący mi w tej sytuacji pomóc? Którym mogłabym posłużyć się w dyskusji z serwisem, aby koszt wymiany obudów był mniejszy?
|
| |
09-10-2011, 23:30
|
| Przyjaciel forum | RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić
Tak, jest taki środek: nazywa się gwarancją w ramach której zareklamowałaś laptopa. Jeśli tylko owa gwarancja zawiera zapisy pozwalające uzyskać to co chcesz, oczywiście.
|
| |
09-10-2011, 23:44
|
| Początkujący | RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić
Tyle, że w sumie w gwarancji brak jakiś środków chyba... Zastrzegają sobie wszystko co możliwe np. 1.4 W przypadku zgłaszania roszczeń z gwarancji, Acer, według własnego wyboru, naprawi lub wymieni System lub jakąkolwiek jego część objętą gwarancją, używając nowych lub fabrycznie odnowionych części lub Systemów. W sytuacji, gdy Acer zdecyduje się użyć fabrycznie odnowionych części lub Systemów,będą one posiadały taką samą charakterystykę operacyjną jak nowe produkty.Wszystkie wymienione w ramach niniejszej Ograniczonej Gwarancji częścii zastąpione Systemy stają się własnością Acer. http://static.acer.com/up/Resource/A...9_20091009.pdf |
| |
09-10-2011, 23:47
|
| Przyjaciel forum | RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić
Sama wybrałaś sposób reklamacji, a zatem i wszelkie związane z tym faktem konsekwencje.
Przeczytaj w ramach edukacji na przyszłość: |
| |
10-10-2011, 01:16
|
| Zbanowany | RE: Serwis- gwarancja za którą każą płacić
Znow niewłaściwe rozumienie zapisu.
Należało wyboldować "według własnego wyboru naprawi lub wymieni", bo wybór jest pomiędzy jednym a drugim rozwiązaniem.
Cytat ten jest nie na temat, ponieważ chodzi o 2 kwestie:
1. Czy obudowa rzeczywiście była uszkodzona i jeżeli tak, jaka byla tego przyczyna (samoistne uszkodzenie - np., wada materiału,- lub takie, które powstało wskutek działań ludzkich);
2. Jak warunki gwarancji traktują kwesie badań przyczyn powstania wady i ew. sporu na tym tle.
Zresztą, normalnym i logicznym jest żadanie zapłaty za naprawę usterki powstałej z winy uzytkownika, a nie tkwiącej w samym towarze.
Jeżeli uszkodzenie nie przeszkadza w eksploatacji urządzenia i naprawa innych wad nie wymaga jednoczesnej naprawy wady zawinionej, nie ma Pani obowiązku zgadzać się na naprawę tej wady.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Serwis / Gwarancja (odpowiedzi: 8) Witam,
Rok temu zakupiłem na allegro tablet. Tablet się zepsuł więc odesłałem go do serwisu na gwarancję 22.09 bieżącego roku. Ostatnio dostałem... | § Gwarancja , serwis goclever (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie.
Mam taki problem że 9 lipca wysłałem telefon firmy GoClever do naprawy
ponieważ mi upadł i uszkodził się dotyk, oczywiście... | § Serwis domagający się opłaty za diagnoze (gwarancja) (odpowiedzi: 11) Witam! Parę dni temu upadł mi laptop firmy Toshiba i przestał działać dlatego zaniosłem go do serwisu (autoryzowanego Toshiby) by sprawdzić co jest... | § Asus serwis i gwarancja (odpowiedzi: 3) Witam wszystkich,
opowiem krótką historię dotyczącą reklamacji laptopa ASUS, proszę o pomoc co dalej z tym zrobić.
Komputer kupiłam w grudniu 2009... | § serwis samochodowy i gwarancja usług (odpowiedzi: 2) Witam,
kilka tygodni temu byłem w serwisie samochodowym by wymienić pewną część od układu silnikowego. Kilka dni temu zauważyłem, że pomimo... | § gwarancja->serwis->wymiana? (odpowiedzi: 3) Witam.Mam taki problem..Otóz w zeszłym roku moj laptop (Fujitsu-Siemens kupiony w Vobisie) wylądował w serwisie.Wymieniono w nim ponad 80%... | | |