Niedziałający dysk twardy - Forum Prawne

 

Niedziałający dysk twardy

Witam, Wygląda na to, że będę miał problem ze sklepem Morele.net. 04.09 zamówiłem dla znajomej zestaw (wcześniej już 2-krotnie kupowałem tam całe kompy i było OK), po dosyć długim czasie oczekiwania komp przyszedł z niesprawnym ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-10-2011, 18:15  
Endrew
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Niedziałający dysk twardy

Witam,

Wygląda na to, że będę miał problem ze sklepem Morele.net. 04.09 zamówiłem dla znajomej zestaw (wcześniej już 2-krotnie kupowałem tam całe kompy i było OK), po dosyć długim czasie oczekiwania komp przyszedł z niesprawnym dyskiem. Skorzystałem z opcji "Wymiana 3 dniowa", na drugi dzień tj. 22.09 dysk został wysłany kurierem. Do tej pory na stronie sklepu widnieje komentarz: "Dysk zostanie wysłany do serwisu producenta w celu wymiany - porysowane boki dysku." W regulaminie piszą, że sprzęt objęty gwarancją producenta zostanie wymieniony w ciągu 5 dni roboczych, ja czekam już dni 15 (roboczych). Dodzwonić się to horror, po 40 minut w kolejce tylko żeby nagle przerwało połączenie. Jak raz udało mi się z kimś pogadać to usłyszałem, że przez te porysowane boki sprawa się wydłuża najprawdopodobniej, ale tak w ogóle to nic nie wiedzą bo nie mają kontaktu z serwisem. Dysk nie działał za 1wszym odpaleniem, więc już przed jakąkolwiek ingerencją z mojej strony, poza tym przy wyjmowaniu niczego nie porysowałem, nie zwróciłem uwagi czy te ryski już tam były czy nie, ale IMO to nie ma nic do rzeczy. Boję się, że spróbują zwalić winę na mnie... Pytanie: na jakie przepisy się powoływać jeśli chciałbym przyśpieszyć całą tą procedurę. Czy fakt skorzystania z procedury "Wymiana 3 dniowa" można interpretować jako chęć skorzystania z uprawnień jakie daje ustawa konsumencka i konieczność ustosunkowania się sprzedawcy do roszczeń w terminie 14 dni? W regulaminie sklepu nic na ten temat nie ma. Czy mogę teraz wysłać sprzedawcy informację, że domagam się naprawienia dysku w oparciu o ww. ustawę?

Pozdrawiam
Endrew jest off-line  
15-10-2011, 17:17  
Endrew
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Niedziałający dysk twardy

Bump
Endrew jest off-line  
15-10-2011, 17:26  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.164
Domyślnie RE: Niedziałający dysk twardy

Cytat:
na jakie przepisy się powoływać jeśli chciałbym przyśpieszyć całą tą procedurę.
Te: http://forumprawne.org/prawa-konsume...s-cywilny.html

Cytat:
Czy fakt skorzystania z procedury "Wymiana 3 dniowa" można interpretować jako chęć skorzystania z uprawnień jakie daje ustawa konsumencka i konieczność ustosunkowania się sprzedawcy do roszczeń w terminie 14 dni?
Nie.

Cytat:
Czy mogę teraz wysłać sprzedawcy informację, że domagam się naprawienia dysku w oparciu o ww. ustawę?
Nie wiem o co chodzi z tymi "trzema dniami", czy to było czymś obwarowane, czy było tu coś gwarantowane i co jeśli się do tego nie zastosują. Możesz jednak spróbować wysłać pismo reklamacyjne listem poleconym
nomnes jest off-line  
15-10-2011, 20:27  
Endrew
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Niedziałający dysk twardy

Dzięki za odpowiedź.

No właśnie o to chodzi, że cała ta procedura "Wymiany 3 dniowej" jest tylko pobieżnie opisana na stronie sklepu, z założenia miała pewnie być sporym ułatwieniem dla kupujących, natomiast przypuszczam że nie jest w żaden sposób uwarunkowana prawnie. W regulaminie sklepu nic na ten temat nie ma.

Nic to, w poniedziałek wyślę pisemko.
Endrew jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zabrali mi dysk twardy i laptopa (odpowiedzi: 5) Witam. Dziś rano wpadła do mnie policja z nakazem wzięcia komputerów , które są używane w domu, wzieli mój dysk twardy i laptopa siostry,...
§ Reklamacj dysk twardy LG (odpowiedzi: 4) Witam, bardzo proszę o poradę. Półtora roku temu dokonałem zakupu dysku twardego LG w sklepie RTV AGD. Dysk uległ awarii, więc postanowiłem go...
§ Dysk twardy zepsuł się sam z siebie. (odpowiedzi: 3) Dnia 8 grudnia 2011 roku kupiłem dysk twardy do laptopa który kilka dni temu zepsuł mi się z nieznanej przyczyny. Poprostu rano komputer przestał się...
§ Dysk twardy sklep RTV EURO AGD (odpowiedzi: 5) Witam. Cena dysku co zakupiłem w maju 249zł pojemność 1TB, a teraz wszystkie dyski podrożały i najtańszy 1TB kosztuje 349zł. Okej teraz opisze...
§ Zwrot pięniędzy za dysk twardy. (odpowiedzi: 3) Witam. Padł mi dysk twardy z powodu wady oprogramowania znajdującego się w nim. Mam pytanie odnośnie jego powrotu z serwisu naprawionego lub...
§ Twardy dysk 3-ci raz do serwisu ?? (odpowiedzi: 7) Witam. Mam pewien problem ... Kupiłem twardy dysk (wadliwa seria Seagate) ... Pojawiła sie usterka a dysk był jeszcze na gwarancji więc go...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:06.