Szanowni Państwo,
Zwracam się uprzejmie z prośbą o pomoc w dość nietypowej sprawie którą pokrótce przedstawię.
Kupiłem telewizor firmy samsung w sklepie internetowym który od nowości wyraźnie brzęczał. Myślałem że to normalne i po wygrzaniu się odbiornika przejdzie ale tak się jednak nie stało. Po dwóch tygodniach napisałem do sklepu gdzie kupiłem telewizor, dokładnie opisując problem jednak zostałem odesłany z kwitkiem aby zgłosić się do producenta.
Tak też zrobiłem, skontaktowałem się z pomocą techniczną i postępowałem zgodnie ze wskazówkami. Co gorsza dostałem wiadomość o tym, że firma samsung ma 'normy głośności telewizora' o czym wcześniej nie było mowy i jeśli telewizor nie przekracza 30db to nic nie zrobią.
Nie wiedziałem za bardzo co robić, nie miałem czym zmierzyć głośności telewizora. Niestety z dnia na dzień to ciągłe brzęczenie było na tyle dokuczliwe, że zgłosiłem się na infolinię i dokładnie opisałem problem.
I tutaj zaczynają się schody
Mam 19 lat, wyglądam młodo i niestety to w jaki sposób zostałem potraktowany zasługuje na osobny temat. W skrócie - jak idiota.
Przed zgłoszeniem byłem już na tyle poinformowany (polskie i zagraniczne fora), że nie odpuściłem.
Serwisant firmy Samsung po przyjeździe na początku zachowywał się normalnie do czasu aż powiedziałem o problemie, zaczął się strasznie dziwnie i sztucznie zachowywać, że on tego brzęczenie nie słyszy co było oczywistym kłamstwem ale jak ja to udowodnie... W rozmowie słownej stwierdził, że to wada fabryczna a gdy poprosiłem go aby wpisał to co przed chwilą powiedział w kartę gwarancyjną zmienił szybko zdanie i zaczął mi wmawiać, że jest to normalna praca telewizora. Powiedziałem mu że zgodnie z instrukcją telewizora używam także do PC ale nie przyjmował on tego do wiadomości. Telewizor oczywiście nie został naprawiony ani zabrany na serwis.
Napisałem pismo do firmy Samsung i wysłałem z listem poleconym z potwierdzeniem, bardzo dokładnie opisując problem. Poprosiłem o wymianę lub naprawę telewizora. Niestety firma samsung stwierdziła, że nie może uznać reklamacji i przesłała mi na kartce jakąś normę dla głośności telewizora 30db.
Nie wytrzymałem i kilka dni temu ponownie zgłosiłem telewizor do serwisu. Tym razem po odbiór telewizora przyjechał ktoś inny jak się potem okazało zwykły kierowca. Pan ten na informacje z oficjalnej strony samsunga jak i instrukcji obsługi nie reagował. Nie słyszał także brzęczenia, mimo że włączałem jak i wyłączałem odbiornik. Zachowywał się bardzo arogancko w stosunku do mnie. Każdy z domowników w domu jak i osoby z zewnątrz słyszą to brzęczenie jedynie kierowca i serwisant nie, co jest zwykłym robieniem ze mnie idioty, widziałem to po zachowaniu.
Dostałem jeszcze ostrzeżenie, że jeśli telewizor wróci z serwisu i nie wykryją usterki to będę zmuszony pokryć koszty transportu.
Obecnie telewizor jest w serwisie jednak nie spodziewam się cudów i na 99% wiem, że wróci nie naprawiony.
Filmik [nie mojego autorstwa] żeby uświadomić Państwu jak to wygląda -
Samsung 37' LCD 6-series buzz - YouTube rzekomo serwisant tego nie słyszał co jest bzdurą.
Tutaj wątek -
http://forum.gazeta.pl/forum/w,518,1..._tak_.html?v=2
Kobieta opisuje brzęczenie - pierwszy serwis odsyła z regułą 30 db i opisuje pracę telewizora jako w 'normie' zaś po kontaktcie z firmą samsung drugi serwis odbiera telwizor i eliminuje brzęczenie.
Temat o brzęczeniu na forum HDTV -
Bzyczenie / Buczenie w Samsung 37C650 - HDforum firma samsung zasłania się regułą 30db
Bzyczenie -
Buczenie w Samsung LE37C650 - HDforum - bzyczy od nowości i w zależności od serwisu udaje się usterkę wyeliminować.
W instrukcji ani nigdzie wcześniej (także opisie, opakowaniu) nie było mowy o normie 30db, z tego co przeczytałem to 30db ma szept z odległości metra.
Czekam aż telewizor wróci z serwisu, czy mam pisać ponowie do firmy samsung o wymianę telewizora skoro i tak serwis wpisze, że jest to w normie a serwisanci udający greka nic nie słyszą?
Czy może od razu napisać pismo do UOKIK posługując się -
HDforum - View Single Post - Samsung Ps50 b530 - wszystko o serii 530 tym wzorem.
Telewizora używam również z PC podłączony zgodnie z instrukcją obsługi a wtedy brzęczenie słychać wyraźnie, wieczorem z kilku metrów.
Przepraszam za tak długi wywód, może ktoś Państwa znajdzie czas i przeczyta. Jest to bardzo ważne dla mnie, pierwszy raz się spotykam z takim traktowaniem klienta.