18-10-2011, 01:02
|
| Początkujący | Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Witam, proszę o poradę, co zrobić. Postaram się zwięźle.
27 IX oddałem telefon w celu naprawy gwarancyjnej w Warszawie do Milenium Mobile.
Na zgłoszeniu uwagi serwisu Milenium Mobile: rysy, otarcia.
Dziś dostałem, mail od centrum naprawczego Telfax, do którego serwis w Warszawie wysłał mój telefon w celu naprawy. Z treści dowiedziałem się, że muszę zatwierdzić kosztorys naprawy ponieważ poza zgłoszonymi usterkami okazało się, że obudowa jest pęknięta i chcą za to 135 zł. Mam trzy dni na odpowiedź inaczej odsyłają do serwisu w Warszawie z pękniętą obudową - jeszcze nie odpowiedziałem nic ( do 19 X mam czas).
W serwisie w Warszawie powiedziano mi, że widocznie pękniecie było niewidoczne gdy oddawałem telefon, dlatego nie ma tego w uwagach serwisu Milenium Mobile. Powiedziano mi również, że muszę sprawę załatwiać z Telfax, a nie z Milenium Mobile -który przyjął ode mnie telefon.
Poradźcie co zrobić teraz? Jeśli mam składać reklamację, to jak ją poprawnie napisać by była skuteczna? Czy Milenium Mobile może umywać od tego ręce?
Pozdrawiam,
Sebastian.
|
| |
18-10-2011, 07:58
|
| Przyjaciel forum | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Złożyłeś reklamację z tytułu gwarancji. Gwarancja określa warunki. Zatem do gwaranta (tego kto wystawił gwarancję) należy kierować pisma. Ja bym oświadczył, że w chwili przekazania obudowa nie była pęknięta i jest to spisane przed przyjęciem i takiej też obudowy oczekujesz. Oni są specjalistami i oni powinni wiedzieć jak obchodzić się ze sprzętem aby go nie uszkodzić.
|
| |
18-10-2011, 08:29
|
| Początkujący | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Czyli mam nie odbierać telefonu z Milenium Mobile i pisać do Sony Ericsson reklamację?
|
| |
18-10-2011, 08:56
|
| Przyjaciel forum | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Skąd mam wiedzieć? Piszesz, że zgłosiłeś do serwisu MM, potem, że naprawia to centrum naprawcze Telfax, a teraz chcesz jeszcze pisać do Sony?
Przeczytaj pismo jakie złożyłeś składając reklamację, określ komu ją zgłosiłeś i z jakiego prawa reklamacji skorzystałeś aby określić kto jest odpowiedzialny za naprawę. Jeśli na gwarancji, to gwarant wymieniony właśnie w gwarancji.
|
| |
18-10-2011, 09:07
|
| Początkujący | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej Cytat:
Przeczytaj pismo jakie złożyłeś składając reklamację
|
Myślałem, że napisałem jasno, nie wymieniłem tylko marki telefonu czyli Sony Ericsson - on dał gwarancję na swój produkt. Żadnej reklamacji nie składałem, radzę się właśnie w tej sprawie, do kogo i jak napisać by była skuteczna?
Oddałem telefon na naprawę gwarancyjną do autoryzowanego przez Sony Ericsson seriwsu - jakim jest Milenium Moblie, oni we własnym zakresie przesłali to do centrum naprawczego, które nazywa się Telfax - tam stwierdzono, że obudowa jest pęknięta i wysłano mi maila od Telfax ale z adresu Milenium Mobile, że chcą 135 zł za naprawę po gwarancyjną i czy się zgadzam, jak nie to odsyłają z pękniętą obudową do Milenium Mobile.
W Milemnium Mobile mówią mi, że pęknięcie musiało być, tylko pracownik wypisujący zgłoszenie nie widział go widocznie i że oni nie mają zamiaru płacić za naprawę obudowy i że nie są stroną w ogóle w sporze.
|
| |
18-10-2011, 09:28
|
| Przyjaciel forum | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Naprawa gwarancyjna jest formą reklamacji. Moim zdaniem, jeśli MM jest autoryzowanym serwisem i oni przyjęli reklamację, i na piśmie widnieją ich dane, to z nimi musisz się komunikować. Jeśli pracownik nie zauważył pęknięcia, to jego wina. Jeśli pęknięcie było, to nie wymieniaj obudowy albo zapłać za jej wymianę.
|
| |
18-10-2011, 09:31
|
| Początkujący | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Dziękuję. Oczywiście pęknięcia nie było i dlatego też osoba przyjmująca nie wpisała tego w uwagach.
Czy mógłbym jeszcze poprosić o informację, gdzie znaleźć odpowiedni wzór reklamacji dla takiej sytuacji i jakiś paragraf na który mógłbym się powołać?
|
| |
18-10-2011, 09:52
|
| Przyjaciel forum | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Pismo standardowo: kto, do kogo, co, data, miejsce. Powołaj się tak jak pisałem: na przyjęcie bez pęknięcia, co zostało potwierdzone przez pracownika i że takiego też aparatu oczekujesz.
Przepisy? Hm.. trudno mi powiedzieć, zapewne powinno być jakieś związane z uszkodzeniem mienia i związaną z tym odpowiedzialnością. Niestety nie jestem w stanie konkretnie w tej kwestii pomóc.
|
| |
18-10-2011, 11:00
|
| Początkujący | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Dziękuję Ci bardzo.
Dzwoniłem do Milenium Mobile, powiedzieli, że reklamację mogę złożyć dopiero gdy telefon z uszkodzoną obudową do nich wróci z serwisu.
Mam ostatnie pytanie. Na dzień dzisiejszy telefon jest już 4 tydzień w serwisie. Teraz będę czekał kilka dni aż wróci do Milenium Mobile, złożę reklamację, mają 2 tygodnie na odpowiedź. Następnie odeślą telefon do naprawy, jeśli ją uznają i znów czekanie. Być może zrobi się z tego 2 miesiące łącznie.
Czy w związku z powyższym, jeśli z ich winy naprawa będzie trwać ok. 2 miesięcy, to mogę się domagać czegokolwiek od nich poza naprawieniem tej obudowy?
|
| |
18-10-2011, 11:05
|
| Przyjaciel forum | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Jeśli gwarancja to przewiduje, to tak. Jeśli nie, to tylko wątpliwa droga sądowa bo nie sądzę aby się zgodzili na jakąś rekompensatę. No może jakiś gadżet dorzucą?
|
| |
18-10-2011, 11:16
|
| Początkujący | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Raczej sami nic nie dorzucą, bo traktowali mnie w rozmowie telefonicznej, jakbym to ja chciał ich oszukać.
Gwarancji nie mam przy sobie, bo zabrali ją z telefonem.
Pozostaje tylko w takim wypadku gorąco nie polecać nikomu Milenium Mobile, skoro mają takie podejście do klienta. Gdyby chcieli załatwili by szybko sprawę bez zmuszania mnie do składania gwarancji, przeprosili za moje nerwy i stracony czas.
|
| |
21-10-2011, 18:51
|
| Początkujący | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Odświeżam wątek, bo sprawa potoczyła się dalej.
Dziś byłem w serwisie obejrzeć telefon i złożyć reklamację. Okazało się, że telefon nie został naprawiony, ponieważ serwis anulował gwarancję z powodu mechanicznego uszkodzenia jakim jest pęknięcie obudowy - której jak twierdzą nie zauważyli przyjmując telefon.
Nie odebrałem telefonu. Chciałem złożyć reklamację, ale pan w serwisie nie chciał się zgodzić na poświadczenie mi przyjęcia reklamacji i powiedział, że jak chcę mieć dowód, że przyjęli reklamacje to mogę sobie wysłać poleconym. Czy on ma prawo mi odmówić poświadczenia, że przyjmuje reklamację?
|
| |
03-07-2012, 14:55
|
| Początkujący | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Szanowny Panie Sebastianie i jak się sprawa zakończyła? Bardzo szybko mozna kogoś oczernić.
Otóż jestem przedstawiciem firmy którą Pan oczernia, jednak cała przedsatwiona historia bardzo odbiega od prawdy. Oddał Pan do nas telefon celem przekazania do serwisu gwarancyjnego o czym został Pan poinformowany, telefon był naparwiany w Serwisie we Wrocławiu, serwis we Wrocławiu NIE ANULOWAŁ Panu gwarancji jedynie przedsatwił kosztorys, więc dlaczego napisał Pan nieprawdę. A jak sparawa się zakończyła? Nasza firma negocjowała z serwisem aby uznali Panu gwarancję i otrzymał Pan nowe części. Jeżeli Pan nie sprostuje wątku sprawę będziemy musieli skierować do Sądu, sprawa jest sprzed kilku miesięcy jednak dysponujemy pełną dokumentacją.
|
| |
06-07-2012, 15:37
|
| Początkujący | RE: Serwis zniszył odbudowę podczas naprawy gwarancyjnej
Ostatecznie otrzymałem naprawiony telefon w ramach gwarancji.
Żaden z faktów przedstawionych w wątku nie jest zmyślony. Przyjęli Państwo ode mnie telefon, który nie miał uszkodzonej obudowy, co potwierdził Państwa pracownik w zgłoszeniu do naprawy gwarancyjnej, a usiłowaliście zwrócić telefon z uszkodzeniem mechanicznym, kosztorysem naprawy i anulowaną gwarancją. Dopiero reklamacja u Państwa nienależycie wykonanej usługi (jak mi poradzono w Federacji Konsumentów) załatwiła sprawę. Musiałem ją jednak wysyłać listem poleconym do Państwa, ponieważ jak wcześniej napisałem Państwa pracownik nie chciał mi poświadczyć na kopii, że reklamację ode mnie otrzymał.
Dodatkowo straciłem dużo czasu, nerwów i poniosłem dodatkowe koszty, nie miałem telefonu przez około dwa miesiące. Za każdym razem traktowany byłem przez Państwa jak oszust, który chce wyłudzić naprawę pękniętej obudowy.
|
| | | |