Witam,
przedstawię problem i na końcu zadam pytanie
Firma X robi rolety na zamówienie pod wymiar okien klienta.
Klient zamawia 5 szt. rolet pod wybrany przez siebie materiał, przy składaniu zamówienia od klienta zostaje pobrana zaliczka w wysokości 1/3 ceny końcowej zamówienia.
Rolety przychodzą po kilku dniach, niestety mają delikatnie inny odcień koloru w stosunku do tego zamówionego przez klienta (wina producenta - pomyłka pracownika który ciął rolety).
Klient próbuje wymusić na firmie X rabat w wysokości 50%, pracownik firmy mu odmawia ponieważ błąd stoi po stronie producenta, i firma X może to zareklamować, z tym że klient musi poczekać dodatkowe parę dni na swoje rolety. Klient zaczyna domagać się zwrotu zaliczki, i zaczyna straszyć rzecznikiem praw konsumentów.
Co powinna zrobić firma X? Jakie ma prawa w takiej sytuacji?
Czy wg. przepisów ma obowiązek zwrócić mu zaliczkę, tym samym klient rezygnuje z rolet które są pod ścisłe zamówienie?
Czy klient nie ma prawa do zwrotu zaliczki i powinien grzecznie poczekać na realizację reklamacji u producenta i wymiany tkaniny na nową?
Proszę o poradę.