Reklamacja mebli - montaż własny bez spełnionych warunków montażu.
Serdecznie witam,
i proszę o podpowiedź, jak ustosunkować się do roszczeń Klienta w sprawie mebli.
Nie potrafię poradzić sobie z kodeksem cywilnym gdyż nie określa precyzyjnie mojego problemu.
Klient kupił dwie identyczne duże szafy, zrezygnował z montażu przez odpłatny serwis na rzecz montażu własnego. Po upływie około pół roku zgłosił reklamację. Wysłany na oględziny pracownik potwierdził uszkodzenie mebli. Jako przyczynę podał niewłaściwy montaż (elementy składowe nie zamontowane we właściwych miejscach) i poddającą się czy raczej uginającą podłogę. Dodatkowo meble nie zostały należycie wypoziomowane według zalecenia zawartego w instrukcji montażu.
Salon zamówił nowe elementy i wymienił na własny koszt.
Po upływie miesiąca powrócił identyczny problem uszkodzenia.
Niezwłocznie przez salon zostało wysłane pismo do producenta opisujące niewłaściwe podłoże, na którym Klient ustawił meble, na co producent podjął środki zaradcze w postaci modernizacji elementu, który ulegał zniszczeniu i dosłał do salonu.
Pytanie brzmi czy salon ma obowiązek element na własny koszt wymieniać u klienta.
|