11-11-2011, 15:36
|
| Początkujący | Sprzedaż towaru na fakturę VAT
Witam,
Jestm pracownikiem sklepu internetowego i chciałbym zapytać jakie przysługują nam prawa w tym konkretnym przypadku.*
Nasza firma handluje sprzętem foto.*
Dnia 09.11.11 wpłynęło zamówinie na obiektyw, osoba składająca zamówienie prowadzi działalność gospodarczą i poprosiła o fakturę VAT. Towar został wysłany dnia następnego tj. 10.11.11 z dołączoną fakturą. Tego samego dnia skontaktował się z nami kupujący ponieważ stwierdził, że w obiektywie coś "lata/stuka". Po rozmowie telefonicznej uzgodnione zostało, że kupujący wyśle obiektyw do serwisu korzystając z gwarancji producenta. Dziś otrzymaliśmy od niego maila o takiej treści:
"Dokładny opis niezgodności towaru z umową:
Przesyłkę otrzymałem 10.11.2011r. Paczka zbiorcza (w której znajdowały się 2 orginalne opakowania) szczelnie zapakowana i zabezpieczona wyżej wymieniona paczka została otwarta*i sprawdzona przy obecności kuriera z firmy GLS. Na opakowaniach poroduktu nie było śladów uszkodzeń zewnetrzych. Po dalszych oględzinach (nie został on podpięty pod BODY okazało się,*że przy poruszaniu nim wyraźnie słychać gruchot poruszających się części w środku (jakby "latały" w nim kawałki połamanych elementów plastiku). Porozumiałem się wówczas z ..........., którzy oznajmili mi że może być uszkodzony element autofokusa. Następnie skontaktowałem się z pomocą techniczną firmy ......., w której konsultant poinformował mnie*iż takie dźwięki nie powinny pojawiać się w nowym obiektywie............
W związku z powyższym proszę o nieodpłatną wymian obiektywu na nowy bez zbędnej zwłoki. Jeżeli wymiana nie jest możłiwa wówczas proszę o odstąpienia od umowy, czyli zwrot zapłaconej ceny. Zakupiony u Państwa obiektyw ............. jest mi niezbędny do pracy dlatego też nie zgadzam się na naprawę, ponieważ wiążę się to z czasem oczekiwania na który nie moge sobie pozwolić, gdyż wpłynie to na niedogodności dla mnie oraz firmy między innymi z tym związane.
Towar zostanie odesłany bez zbędnej zwłoki na Pański adres po wcześniejszym skonsultowaniu się z Panem, w oryginalnym opakowaniu wraz z instrukcją obsługi i ewentualną kartą gwarancyjną.
Proszę zatem o zwrot poniesionych kosztów w związku z odesłaniem obiektywu"
Proszę o informację jak załatwić to zgodnie z literą prawa. Jakie prawa przysługują nam jako sprzedawcy jeśli towar kupuje klient na fakturę w celach zarobkowych. Oczywiście najszybciej byłoby wymienić klientowi towar na wolny od wad, ale na chwilę obecną nie posiadamy takiego obiektywu. Druga sprawa, to przesyłka mogła zostać uszkodzona w transporcie np. rzucona przez kuriera....., a kupujący nie sporządził żadnego protokołu.
Pzdr
zapomnialem007
|
| |
11-11-2011, 15:48
|
| Gość | RE: Sprzedaż towaru na fakturę VAT |
| |
11-11-2011, 15:56
|
| Stały bywalec | RE: Sprzedaż towaru na fakturę VAT Cytat:
Napisał/a loco1 |
Zakup na firmę:P więc zastosowania tu nie będzie za bardzo:P
Zgodnie z rękojmią, to nie on decyduje o sposobie rozpatrzenia reklamacji,a sprzedający.
Może go zarówno wymienić,jak również naprawić.
|
| |
11-11-2011, 15:59
|
| Gość | RE: Sprzedaż towaru na fakturę VAT Cytat:
Zakup na firmę:P więc zastosowania tu nie będzie za bardzo:P
|
Ależ będzie - w treści jest to opisane. |
| |
11-11-2011, 16:24
|
| Początkujący | RE: Sprzedaż towaru na fakturę VAT Cytat:
Napisał/a loco1 |
W poradniku pojawia się tak treść:
"Jeśli nabyłeś produkt/usługę jako Przedsiębiorca (w związku ze swoją działalnością) od innego Przedsiębiorcy - nie przysługują Tobie uprawnienia opisane w tym Poradniku. Właściwe przepisy znajdziesz w Kodeksie Cywilnym (instytucja rękojmi za wadę - art. 556 i następne). Z wyjątkiem gwarancji, jeśli taka została udzielona, wtedy obowiązują Ciebie jej zapisy." Cytat:
Napisał/a loco1 Ależ będzie - w treści jest to opisane.  |
Czyli mamy przyjąć obiektyw i bezzwłocznie oddać całą kwotę i przeprosić klienta za zaistniałą sytuację i zostać z uszkodzonym obiektywem być może z winy GLS?
Pzdr
zapomnialem007
|
| |
11-11-2011, 16:27
|
| Stały bywalec | RE: Sprzedaż towaru na fakturę VAT Cytat:
Napisał/a zapomnialem007 W poradniku pojawia się tak treść:
"Jeśli nabyłeś produkt/usługę jako Przedsiębiorca (w związku ze swoją działalnością) od innego Przedsiębiorcy - nie przysługują Tobie uprawnienia opisane w tym Poradniku. Właściwe przepisy znajdziesz w Kodeksie Cywilnym (instytucja rękojmi za wadę - art. 556 i następne). Z wyjątkiem gwarancji, jeśli taka została udzielona, wtedy obowiązują Ciebie jej zapisy."
Czyli mamy przyjąć obiektyw i bezzwłocznie oddać całą kwotę i przeprosić klienta za zaistniałą sytuację i zostać z uszkodzonym obiektywem być może z winy GLS?
Pzdr
zapomnialem007 |
Umiesz czytać?
naprawiasz albo wymieniasz,decyzja należy do Ciebie.
Możesz też od razu oddać gotówkę,ale to jest lepsze jeśli nie zdołasz bez zbędnej zwłoki zakończyć reklamacji.
Odpisz Panu pismem za potwierdzeniem odbioru, iż ustawa na którą się powołuje nie ma zastosowania,gdyż nie jest konsumentem.
A w myśl rękojmi, to sprzedający decyduje o sposobie załatwienia reklamacji, czyli naprawa/wymiana/zwrot gotówki.
|
| |
11-11-2011, 16:28
|
| Gość | RE: Sprzedaż towaru na fakturę VAT
Zapoznałeś się z art 556 i nast. kc? To one opisuja Twoja odpowiedzialność wobec drugiej strony.
|
| |
11-11-2011, 16:48
|
| Początkujący | RE: Sprzedaż towaru na fakturę VAT Cytat:
Napisał/a greg1003 Umiesz czytać? |
Tak, umiem, po prostu źle odczytałem Twoją odpowiedź do użytkowania loco1. Cytat:
Napisał/a greg1003 naprawiasz albo wymieniasz,decyzja należy do Ciebie.
Możesz też od razu oddać gotówkę,ale to jest lepsze jeśli nie zdołasz bez zbędnej zwłoki zakończyć reklamacji.
Odpisz Panu pismem za potwierdzeniem odbioru, iż ustawa na którą się powołuje nie ma zastosowania,gdyż nie jest konsumentem.
A w myśl rękojmi, to sprzedający decyduje o sposobie załatwienia reklamacji, czyli naprawa/wymiana/zwrot gotówki. |
Dziękuję za odpowiedź. Cytat:
Napisał/a loco1 Zapoznałeś się z art 556 i nast. kc? To one opisuja Twoja odpowiedzialność wobec drugiej strony. |
Niezwłocznie się zapoznam.
Pzdr
zapomnialem007
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Zwrot towaru wziętego na fakturę przez internet (odpowiedzi: 10) Dzień dobry,
Kilka dni temu kupiłem tablet w sklepie na allegro. Poprosiłem o fakturę vat.
Po kilku dniach od otrzymania towaru postanowiłem... | § Czy trzeba odsyłać fakturę przy zwrocie towaru? (odpowiedzi: 4) Chodzi mi o fakturę imienną na osobę prywatną, a nie zwykły paragon | § Zwrot sprowadzonego towaru na fakturę (przedsiębiorstwa) (odpowiedzi: 3) Sytuacja jest następująca:
Specjalnie na życzenie klienta po wcześniejszych ustaleniach mailowych jako firma sprowadziłem bardzo nietypowy towar.... | § Płatność za fakturę a brak wz-tki, protokołu odbioru towaru (odpowiedzi: 1) Witam,
nigdzie nie mogłam znaleźć podpowiedzi na mój temat, dlatego pozwoliłam sobie na otwarcie nowego. Rzecz polega na tym, że otrzymałam fakturę... | § wydanie towaru niezgodnego z fakturą (odpowiedzi: 12) Witam,
zakupiłam zestaw wypoczynkowy o kolorze brązowym, odebrałam osobiście towar który był zapakowany w kartonowym pudełku i zafoliowany, nawet... | § niezgodnosc towaru...? 1,5 roczny laptop z fakturą (odpowiedzi: 7) Witam,
W listopadzie 2008 zakupiłam w sklepie sieci Avans laptopa hp.
Według sprzedawcy,informacji na moim sprzęcie, oraz na stronie hp posiada on... | | |