Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego - Forum Prawne

 

Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego

Witam, Piszę do Was z następującym problemem. Na początku sierpnia br. zamówiłem w znanej firmie komputerowej netbooka. Komputer był u mnie niecałe 4 tygodnie, po czym się zepsuł. Zgodnie z zasadami określonymi w warunkach gwarancji ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
19-11-2011, 12:42  
Umbarek
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego

Witam,

Piszę do Was z następującym problemem.

Na początku sierpnia br. zamówiłem w znanej firmie komputerowej netbooka. Komputer był u mnie niecałe 4 tygodnie, po czym się zepsuł. Zgodnie z zasadami określonymi w warunkach gwarancji (gwarancja door to door) odesłałem starannie zapakowany sprzęt w oryginalnym pudełku, kserem dowodu sprzedaży i karta gwarancyjną do serwisu Lenovo dnia 16.09.2011.

Co jakiś czas dzwoniłem aby uzyskać informacje dotyczącą naprawy owego sprzętu. Po dwóch tygodniach i kilkukrotnych interwencjach poinformowano mnie, że zdiagnozowano usterkę i część została zamówiona u bezpośredniego producenta (Chiny) w związku z czym czas oczekiwania się wydłuży. Monitorowałem sprawę na bieżąco, mijały kolejne tygodnie. Od dnia wysłania sprzętu (16.09) minęło 5 tygodni. Dzwoniąc kolejny raz konsultant powiedział, że część została wymieniona, ale to jednak nie ta część jest zepsuta i została zamówiona inna - z Chin w związku z czym czas naprawy gwarancyjnej znów się wydłuży. Na pytanie "w jaki sposób funkcjonuje Wasz serwis (określający się mianem profesjonalnego serwisu producenta), skoro nie potrafi zdiagnozować dokładnej usterki" otrzymałem odpowiedz: "wie pan, każdy może się pomylić. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że komputer jest mi potrzebny do pracy i przez ich niekompetencję zostałem narażony na kolejne koszty związane z koniecznością zakupu nowego komputera i innymi niedogodnościami. W międzyczasie okazało się jeszcze, iż po wymianie kolejnej części, wymienili jeszcze inną o której wcześniej tez nie mieli pojęcia. Po ponad 8 tygodniach oczekiwań otrzymałem paczkę z komputerem. Po otwarciu pudełka od razu rzuciło mi się w oczy kilka rzeczy:
  • Brak wpisanej jakiejkolwiek informacji o naprawie na karcie gwarancyjnej
  • Wydrukowana kartka z tytułem "Reperation sheet" na której były zawarte informacje o adresie nadania i wymienionych częściach - jednakże bez widniejącej tam jakiejkolwiek pieczątki, podpisu serwisanta (równie dobrze mógłbym sobie sam w domu taką wydrukować)
  • Na komputerze były pozrywane wszystkie plomby (zostały tylko podarte kawałki po poprzednich) - oznacza to dla mnie, że jak się kolejny raz coś
    stanie to nikt mi tego komputera nie przyjmie na gwarancje, gdyż
    oznaczałoby to, że to ja ingerowałem
  • Na obudowie komputera są uszkodzenia, których wcześniej nie było - obtarcia, zadrapania, zadziory przy zawiasach wyglądające jakby z nieumiejętnego, nieprofesjonalnego serwisowania
  • Na matrycy są powypalane piksele, których również wcześniej nie było.

W całym okresie serwisowania sprzętu wykonałem kilkanaście telefonów, próbowałem za pomocą infolinii skontaktować się z kierownictwem aby uzyskać jakieś dokładniejsze informacje jednak za każdym razem byłem zbywany słowami, iż "kierownika akurat nie ma na sali". Prosiłem aby podali mi termin (datę, godzinę) kiedy taki kierownik będzie bo chcę z nim rozmawiać ale konsultant nie był w stanie mi odpowiedzieć na to pytanie. Podawano mi jedynie adres e-mail na który mogę pisać swoje uwagi. Napisałem na ten adres jednak też żadnej odpowiedzi zwrotnej nie otrzymałem.

Jestem sfrustrowany całą tą sytuacją. Narażono mnie w ten sposób na
nie małe koszta. Nie zamierzam więcej rozmawiać z niekompetentnymi ludźmi w serwisie Lenovo. Nie mogę sobie również pozwolić na kolejne wysyłanie mojego komputera do serwisu, ponieważ nie mam zamiaru czekać na niego rok czasu i nie mieć pewności, ze wróci cały. Czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów bądź też wymianę komputera?

Mam nadzieję, że mi Państwo pomogą. Wydawało mi się, że Lenovo jest porządną firmą, jednak okazuję się, że jest to chyba "serwis podwórkowy", dlatego proszę o pomoc i reakcję w tej sprawie.

Z poważaniem,
Tomasz Pograniczny
Umbarek jest off-line  
19-11-2011, 15:14  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego

Cytat:
Czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów bądź też wymianę komputera?
Tak, ale niestety u gwaranta.
nomnes jest off-line  
19-11-2011, 16:15  
Umbarek
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego

Tzn w sklepie w którym kupiłem?

W takim razie jakimi argumentami powinienem się poprzeć, aby gwarant spełnił moje żądania?
Umbarek jest off-line  
19-11-2011, 16:25  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego

Gwarant to ten co wystawił gwarancję. W gwarancji są wskazane wszelkie warunki skorzystania z niej. Zareklamowałeś towar korzystając z tego właśnie prawa (reklamacja z tytułu gwarancji):

Cytat:
Zgodnie z zasadami określonymi w warunkach gwarancji (gwarancja door to door)
zatem powinieneś swoje roszczenia kierować właśnie do gwaranta.

Argumenty? Te wszystkie, które tutaj wymieniłeś, w poście głównym a które sprawiły, że produkt jest w stanie odmiennym aniżeli w jakim złożyłeś do gwaranta.
nomnes jest off-line  
19-11-2011, 17:07  
Umbarek
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego

Dobrze. W takim razie moim gwarantem jest firma Lenovo.

Towar jednak kupiłem w Komputronik'u i tam też za niego zapłaciłem, od nich otrzymałem fakturę. Czy nie powinienem się ubiegać o zwrot gotówki w tej firmie lub za jej pośrednictwem? Przecież z firmą Lenovo nie miałem bezpośrednio do czynienia kupując netbooka.

W załączniku przesyłam skan warunków gwarancyjnych.

Gwarancja - skan
Umbarek jest off-line  
19-11-2011, 17:17  
monster..12
Zbanowany
 
Posty: 684
Domyślnie RE: Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego

Proponuję Ci się udać do Rzecznika Konsumentów.
Serwis Lenovo nie ma zbyt pochlebnej opinii http://forumprawne.org/prawa-konsume...chaniczne.html

Pozdr.
monster..12 jest off-line  
19-11-2011, 19:50  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja towaru, niekompetencja serwisu gwarancyjnego

Cytat:
Napisał/a Umbarek Zobacz post
Dobrze. W takim razie moim gwarantem jest firma Lenovo.

Towar jednak kupiłem w Komputronik'u i tam też za niego zapłaciłem, od nich otrzymałem fakturę. Czy nie powinienem się ubiegać o zwrot gotówki w tej firmie lub za jej pośrednictwem? Przecież z firmą Lenovo nie miałem bezpośrednio do czynienia kupując netbooka.

W załączniku przesyłam skan warunków gwarancyjnych.

Gwarancja - skan
A na jakiej podstawie chcesz zwrotu z Komputronika?

Masz dwie ścieżki postępowania reklamacyjnego: z tytułu gwarancji (u gwaranta) oraz z tytułu "niezgodności towaru z umową" (ustawowo, u sprzedawcy). Skorzystałeś z gwarancji, gwarant uszkodził produkt a sprzedawca ma za to odpowiadać teraz?

Bezpośredniość nie ma tu żadnego znaczenia. Gdybyś kupił w sklepie internetowym to też byś nie miał "bezpośredniego" kontaktu to wg Twojego rozumowania wówczas w ogóle nie powinieneś mieć prawa do jakiejkolwiek reklamacji.

Poczytaj: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak odpowiedzi - zwrot laptopa z serwisu gwarancyjnego (odpowiedzi: 2) Tak jak w temacie mam problem z zwrotem laptopa Lenovo z serwisu gwarancyjnego Lenovo w Niemczech, w którym przebywa laptop, a mianowicie kończyła mi...
§ Reklamacja usług serwisu gwarancyjnego... Pomocy. (odpowiedzi: 1) Witam Dnia 2011-09-26 zakupiłem telefon Sony Ericsson Xperia Arc w salonie Plusa. Telefon sprawował się dobrze, lecz po około 10-ciu miesięcy...
§ Interpretacja listu z serwisu gwarancyjnego (odpowiedzi: 1) Witam, jakiś czas temu popsuł się mi w laptopie port audio, wypadła malutka obwódka, po podłączeniu słuchawek przerwywało, no ale nic. Następnie...
§ Dodatkowe koszty serwisu gwarancyjnego. (odpowiedzi: 3) Witam, Otóż mam pewnego rodzaju zakłopotanie. Kupiłem towar, w moim mniemaniu zepsuty, jednak jeśli okaże się, że nie miałem racji poniosę koszty w...
§ brak gwarancji i serwisu gwarancyjnego (odpowiedzi: 10) Witam. Zakupiłam urządzenie do masażu tzw. rollen. W czasie rozmów przed zakupem firma zaproponowała mi zakup urządzenia bez faktury, obniżając w ten...
§ reklamacja wadliwego towaru po okresie gwarancyjnego (odpowiedzi: 4) Hej,kupiłam sprzęt medyczny z sondą ultarsonograficzą. Po rocznym okresie użytkowania, na obudowie sondy dostrzegłam rysy,poważne pęknięcia, które...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:14.