Zwrot towaru przez firmę sprowadzanego na zamówienie Witam
Jestem sprzedawcą.
Prowadzę 2 sklepy stacjonarne i sklep internetowy. Na początku tygodnia firma X zgłosiła się do mnie z zapytaniem o 500 sztuk danego produktu ( telefonicznie). Kilka dni trwały negocjacje cenowe aż doszło do ustalenia ceny. Jako iż zamawiający chciał otrzymać fakturę z terminem płatności a to jest duża firma,taki termin mu dałem ( lecz prosiłem o zamówienie mailowe). Na stanie trzymam klika sztuk tego asortymentu więc poprosiłem panią o wysłanie mailowego zamówienia ( żebym miał podkładkę)
Pani wysłała takie zamówienie z firmowego maila: "Witam serdecznie,
Pragnę złożyć zamówienie na 500 szt. linijek stalowych nierdzewnych 100 mm (opis produktu: TUTAJ LINK DO PRODUKTU NA NASZYM SKLEPIE).
Forma płatności: przelew na podstawie wystawionej faktury.
Dane do faktury:
X
Dane dostawy:
X
Bardzo również proszę o dostarczenie zamówienia w terminie 25.11.2011 ?
" Owe linijki kupiliśmy za granicą i je sprowadziliśmy. Dzisiaj kiedy pani otrzymała przesyłkę napisała do mnie maila.
Cytat
" Witam serdecznie,
Bardzo dziękuję za dotychczasową współpracę. Niestety linijki nie do końca spełniają nasze oczekiwania i jesteśmy zmuszeni je zwrócić, zgodnie z regulaminem umieszczonym na Państwa stronie internetowej.
Oczywiście linijki odeślemy kurierem i zapłacimy za poniesiony przez Państwa koszt przesyłki: 20 zł. Uprzejmie proszę jednak o przesłanie nam faktury korygującej, odliczającej koszt linijek: - XXXXXzł. Rozumiem, że linijki mam przesłać na adres: XXXXXX?
Czy mam napisać specjalne Pismo o odstąpieniu od umowy czy wystarczy Panu ten e-mail?
Przepraszam za kłopot." I tutaj moje pytanie. Sprowadziłem dla tej pani 500 sztuk linijek których sprzedaje w ciągu roku 50 sztuk:/ .Zwrócić do Niemieckiego producenta niema szans. Znam trochę praw konsumenckich i pytanie jak to się tyczy zamówień oficjalnych złożonych przez mail, pisemnie. Czy tez mam obowiązek do zwrotu kwoty,towaru ( w tym przypadku chcą korekty)?. Transakcja przeszła drogą kurierską ( mimo ze firma z tego samego miasta)
Wyżej wymieniona sprawa dotyczy 4000zł a co będzie jak ktoś zamówi towar za kilkadziesiąt tysięcy? Działam już kilka lat w branży , zdarzyło się że ktoś po zakupie w sklepie internetowym chciał zwrotu towaru. Nigdy nie robiłem z tego problemu , nawet jak to były towary za kilka tysięcy zł. Zawsze myślałem że zamówienie złożone na pismie , mailu firmowym jest zamówieniem którego nie da się zwrócić z tytułu praw konsumenta. Klient nie dokonał zakupu przez sklep internetowy lecz zobaczył produkt zadzwonił a następnie negocjowaliśmy mailowo.
Proszę o rade. Prosze również nie brać po uwagę tego że mogą mi nie zapłacić ... Szukam tylko prawnego rozwiązania.I prawnego potwierdzenia kto w tym przypadku odpowiada i musi ponieść konsekwencje zapłaty za towar. Jeśli przy takim zamówieniu prawo do zwrotu ma firma X przyjmę to na klatę i będę miał nauczkę na przyszłość. Chciałbym tylko uzyskać rady eksperta. Bo jeśli ja mogę z pełną odpowiedzialnością i prawem żądać zapłaty za ten towar będe do tego dążył.
Pozdrawiam |