nieuczciwy klient - reklamacja - Forum Prawne

 

nieuczciwy klient - reklamacja

Niepełnosprawny klient zakupił poprzez swojego pełnomocnika b.drogi sprzęt do rehabilitacji, który został sprowadzony na jego specjalne życzenie. Było z tym sporo zachodu, bo tego modelu sprzętu już nie produkują i jakimś cudem udało mi sie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
28-11-2011, 17:40  
Użytkownik
Gość
Domyślnie nieuczciwy klient - reklamacja

Niepełnosprawny klient zakupił poprzez swojego pełnomocnika b.drogi sprzęt do rehabilitacji, który został sprowadzony na jego specjalne życzenie. Było z tym sporo zachodu, bo tego modelu sprzętu już nie produkują i jakimś cudem udało mi sie odnaleźć ostatni egzemplarz w magazynie producenta. Klient zadowolony, zapłacił, dostał fakturę i czekał aż przesylka dojdzie z drugiego końca Polski.

Towar przeleżał w sklepie gotowy do odebrania przez 4 tygodnie, w tym czasie dzwoniliśmy kilka razy (padła nawet propozycja bezpłatnej dostawy, bo przez jeden dzień mieliśmy dostępny większy samochód), ale klientowi zawsze coś nie pasowało. W końcu odebrał na swój koszt i od razu tego samego dnia chciał towar zwrócić, z powodu otarcia na obudowie podstawy. Wkurzyło mnie to strasznie, bo na uszach trzeba było stanąć, aby mu dogodzić, a teraz zwraca przez zadrapanie (!!??). Wyjaśniłam, że otarcie nie jest wadą istotną, a poza tym wiedział, że kupuje ostatni, więc mógł się tego spodziewać. Zaproponowałam złożenie reklamacji tj. wymianę uszkodzonej części. Klient nie dał sie przekonać i upierał się, że chce oddać sprzęt, a nie naprawić. Porzucił sprzęt w sklepie i po kolejnych 4 tygodniach dostałam zgłoszenie reklamacyjne (napisane już przez prawnika), w którym opisane są nieistniejące uszkodzenia sprzętu, rzekomo uniemożliwiające użytkowanie. Klient twierdzi też, że już po zakupie dowiedział sie od sprzedawcy, że towar jest używany i pochodzi z aukcji internetowej (co jest oczywiście nieprawdą) oraz, że padł ofiarą nieuczciwej praktyki rynkowej. Straszy rzecznikiem konsumentów i sądem.

Przygotowuję odpowiedź na te zgłoszenie z dokladnym opisem sytuacji i sprzętu, ale udowodnić tego, że klient był prawidlowo informowany nie mogę. Rozmowy z klientem odbyły się "w 4 oczy" bez świadków lub telefonicznie (na co moge okazać billingi). Co oprócz pisemnej odpowiedzi moge zrobić, aby jak najszybciej zakończyc tę sprawę?

Utrzeć nosa wrednemu klientowi też by się przydało
 
29-11-2011, 09:18  
SAFAR
Stały bywalec
 
Posty: 405
Domyślnie RE: nieuczciwy klient - reklamacja

A czego żąda ten prawnik?
SAFAR jest off-line  
29-11-2011, 09:27  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: nieuczciwy klient - reklamacja

Żądają oczywiście odstapienia od umowy i zwrotu zapłaconej ceny oraz wszystkich dodatkowych kosztów. Klient po prostu sie rozmyslił i nie chodzi mu o stan sprzętu (gdyby tak było zgodziłby się na wymianę części), tylko o odzyskanie pieniędzy.

Klient odmówił bezpłatnej dostawy i możliwości spisania reklamacji wraz ze zrobieniem dokumentacji zdjęciowej u niego w domu. Proponuję więc naprawę, ale bez zwrotu za poniesione koszty (wg mnie były one jego świadomym wyborem). Czy moge tak zrobić?
 
29-11-2011, 11:35  
SAFAR
Stały bywalec
 
Posty: 405
Domyślnie RE: nieuczciwy klient - reklamacja

Przede wszystkim to nie ma się co zbytnio denerwować. Napisz spokojnie do tego prawnika pismo z jednym prostym pytaniem: na jakiej podstawie szanowny pan chce odstąpić od umowy? I czekaj na odpowiedź. O ile dobrze zrozumiałem klient kupił towar u Ciebie w sklepie a nie poza lokalem przedsiębiorstwa. W związku z tym 10 dniowy termin mu nie przysługuje. Ponadto żądanie odstąpienia od umowy jako 1 krok reklamacyjny jest niezgodny z ustawą konsumencką.
Skoro klient zaczął z Tobą "pisać" to nic mu nie proponuj tylko ustosunkowuj się do jego żądań.
SAFAR jest off-line  
29-11-2011, 13:23  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: nieuczciwy klient - reklamacja

Jego żądaniem jest zwrot.
Czyli moge po prostu odmówić przyjęcia zwrotu i nie sugerować żadnego innego rozwiązania sporu?
Czy to będzie rozumiane jako negatywne rozpatrzenie, reklamacji?
 
29-11-2011, 13:45  
SAFAR
Stały bywalec
 
Posty: 405
Domyślnie RE: nieuczciwy klient - reklamacja

Cytat:
Napisał/a mopsinka Zobacz post
Czyli moge po prostu odmówić przyjęcia zwrotu i nie sugerować żadnego innego rozwiązania sporu?
Moim zdaniem nawet powinnaś. Nie jesteś od uczenia klientów jak poprawnie reklamować.
Cytat:
Czy to będzie rozumiane jako negatywne rozpatrzenie, reklamacji?
Nieistotne jak to sobie klient zinterpretuje. Ważne, że Ty do reklamacji się ustosunkowałaś. Pamiętaj tylko, że dla własnego bezpieczeństwa powinnaś wysłać pismo listem poleconym ZPO.

PS i sugeruje poczytać: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
SAFAR jest off-line  
29-11-2011, 17:26  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: nieuczciwy klient - reklamacja

Dziękuję za poradę!
Jestem chyba za uczciwa do tej pracy i wszystkim chciałabym pomóc. Ale jak to mówią: "daj palec, a wezmą całą rękę..."

Poradnik Konsumenta oczywiście mam już przestudiowany, przydałby sie jeszcze Poradnik Sprzedawcy
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nieuczciwy klient (odpowiedzi: 16) Witam. Proszę o informację jak należy się bronić w naszej sytuacji. Od jakiego czasu posiadam warsztat mechaniki samochodowej. Około 2 miesiące...
§ Nieuczciwy klient (odpowiedzi: 22) Witam Sprzedaje części samochodowe (używane). Pewien konsument kupił przez allegro licznik (opcja kup teraz), który wcześniej był sprawdzany i...
§ Nieuczciwy klient (odpowiedzi: 2) Witam wszystkich, prowadzę własną działalność, warsztat samochodowy, mam klienta który próbuje nie zapłacić za robotę. W sumie jest między nami umowa...
§ Nieuczciwy klient (odpowiedzi: 4) Klient kupił przedmiot który został wysłany do niego przesyłką za pobraniem gdzie omyłkowo została zaniżona kwota pobrania. Na paragonie imiennym...
§ Nieuczciwy klient? (odpowiedzi: 6) Podczas naprawy uszkodziliśmy jedną z części w samochodzie klienta, przyznaliśmy się do winy podpisaliśmy oświadczenie, chcemy wymienić część na nową...
§ Nieuczciwy klient (odpowiedzi: 4) Moja historia wyglada tak: wykonalem znajomym kuzyna meble kuchenne oczywiscie :-x bez umowy poznalismy sie u nich bylo milo przyjacielsko szybko...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:59.