Nieuczciwy serwis komputerowy prośba o porady - Forum Prawne

 

Nieuczciwy serwis komputerowy prośba o porady

Witam wszystkich, Przedstawie Wam moją sytuacje i bardzo proszę o porady prawne jakie można by było zastosować w tym przypadku. Mianowicie jakiś rok temu mój laptop został zalany, oczywiście zaniosłem go na serwis w celu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
29-11-2011, 14:21  
milvuc
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Nieuczciwy serwis komputerowy prośba o porady

Witam wszystkich,
Przedstawie Wam moją sytuacje i bardzo proszę o porady prawne jakie można by było zastosować w tym przypadku.
Mianowicie jakiś rok temu mój laptop został zalany, oczywiście zaniosłem go na serwis w celu naprawy, zaznaczam że wówczas mój laptop był ubezpieczony od wszelkich zdarzeń (również zalanie) . Serwis trwał jakieś 2 miesiące, został wymieniony jakiś podzespół na płycie głównej i tyle.
Po 7 miesiącach komputer totalnie padł, znowu zaniosłem go do tego samego serwisu. Po mniej więcej dwóch miesiącach dostałem telefon że płyta główna jest do wymiany w skutku wczeszniejszego zalania(korozja). Właściciel serwisu powiedział że oni na ich naprawy mają gwarancje 6 miesięcy, ponieważ minęło około 7mc, nie można jej było uwzględnić, ale się dogadaliśmy że na pół będą dzielone koszty. Niestety laptop i dalej jest u nich na serwisie (juz 4 mc), ponieważ się tłumaczą że nie mogą znaleźć odpowiedniej płyty głównej.
Teraz jeszcze parę informacji, dzwoniłem po innych serwisach i powiedzieli mi że jak się laptop zaleje nigdy nie wiadomo czy płyta nie padnie po jakimś czasie i że klient musi być o tym poinformowany, ja nie byłem, zaznaczam że miałem ubezpieczenie i wtedy mogłem za darmo całą płytę wymienić co bym oczywiście zrobił. Moja cierpliwość się kończy myślę że 4 miesiące jest zdecydowanie za długo na naprawę/wymianę i bardzo proszę o porady co można zrobić w takim przypadku ponieważ laptop to moje narzędzie pracy a ja nie mogę go odzyskać z tego serwisu, jeżeli zrezygnuje z serwisu u nich to pewnie mnie czeka jeszcze z 1-2 mc w innym serwisie, co można zrobić żeby ich przyspieszyć?Czy wogule istnieje jaieś prawo które mówi ile może trwać serwis? To jest ewidentnie ich wina że nie powiedzieli mi o tym że płyta ma duża szanse skorodować po zalaniu, ponieważ miałem to ubezpieczenie....
P.S. jestem obcokrajowcem i proszę patrzyć z przymrużeniem oka na moje błędy ortograficzne.
Pozdrawiam serdecznie
milvuc jest off-line  
29-11-2011, 15:42  
milvuc
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Nieuczciwy serwis komputerowy prośba o porady

podnoszę temat, bardzo proszę o porady.
Pozdrawiam
milvuc jest off-line  
29-11-2011, 18:47  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Nieuczciwy serwis komputerowy prośba o porady

Trudny temat, nie ma jednoznacznej odpowiedzi....

Generalnie co do terminu napraw to teoretycznie obowiązują terminy takie na jakie się umówiliście. A jak przypuszczam, nie było żadnej umowy w tej kwestii. I tutaj właśnie rodzi się problem.

Co można zrobić? Wezwać pisemnie do spełnienia umowy, czyli dostarczenia towaru naprawionego zgodnie z umową. Termin za bardzo się przedłuża i stanowczo przekracza czas jaki byłby wystarczający na dokonanie naprawy.

Proszę też spróbować w innych serwisach dopytać czy nie posiadają płyty głównej do modelu jaki masz, a jeśli nie, to proszę zasięgnąć informacji gdzie taką można nabyć.

Z tą informacją (gdzie i od kogo można nabyć płytę) proszę się udać do serwisu i im to wskazać. Nie będą mieli wówczas możliwości dalszego wymigiwania się mówiąc, że "nie mogą znaleźć".

Wszystko jednak niestety nie jest konsekwencją jakiś konkretnych zapisów prawa. Możliwe, że ostatecznie trzeba będzie wejść na drogę sądową.
nomnes jest off-line  
29-11-2011, 21:25  
milvuc
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Nieuczciwy serwis komputerowy prośba o porady

Dziękuje za odpowiedź,
niestety sprawa jest naprawdę trudna. Pytałem się w innych serwisach i faktycznie trudno jest dostać tą płytę, również jest problem ponieważ jest na tyle modeli tych płyt że każdy serwis mowy że bez obejrzenia laptopa nie mogą z pewnością powiedzieć czy to co oni mają będzie pasować. Na dodatek w 'moim' serwisie powiedzieli mi że zamówiły płytę z chin, ale jak w końcu dotarła po półtora miesiąca okazało się że Chińczycy wysłali nie ten model co był zamówiony nie wiem czy to prawda.
Teraz stanęło na tym że podobno zamówili używany laptop (zepsuty) i że spróbują coś zrobić. Ponieważ po 4 miesiącach dużo już słyszałem od nich poprosiłem faktury albo inny dowód zakupu, zobaczmy czy dostane to jutro.
Mi generalnie chodzi o to że chce z nimi to ugodowo rozstrzygnąć. Jeżeli zerwie z nimi 'kontakt', odbiorę swojego laptopa i zaniosę na inny serwis to się już nie opłaca, a nie sadzę że się zgodzą oddać mi połowę jak im przyniosę rachunek z innego serwisu, tak że ręce mam związane...chyba że jest jakaś możliwość wykorzystania prawa, coś co by ich zmusiło do jakiegoś ruchu w kierunku naprawy tego laptopa, ponieważ ja mam wrażenie że oni czekają czy coś się nie pojawi na allegro czy coś w tym stylu.
P.S. Niestety trochę się popytałem i opinie tej firmy są bardzo złe, chodzi o parę przypadków gdzie ludzie zamawiali towar i na dzień dzisiejszy nie odzyskali ani pieniądze ani towar, wiem że jeden wytoczył sprawę....
Pozdrawiam
milvuc jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Serwis komputerowy (odpowiedzi: 2) Witam. Mam problem z serwisem komputerowym. Oddalam w 100% sprawnego laptopa do serwisu w celu przeczyszczenia go z kurzu (wewnątrz) oraz...
§ Nieuczciwy serwis komputerowy - zepsuł laptopa. (odpowiedzi: 7) Witam! Jestem nowy na forum. Mam nadzieję, że uzyskam tu odpowiedź na moje pytanie. Sprawa dotyczy mojego laptopa Hp pavilion. Laptop po pewnym...
§ Serwis komputerowy (odpowiedzi: 1) Witam, Prowadzę serwis komputerowy i chciałem zapytać czy w razie kontroli mogę się w jakikolwiek sposób zabezpieczyć przed: - nielegalnym...
§ Serwis komputerowy (odpowiedzi: 1) witam posiadam kawiarenkę internetową biznes nawet się kręci ale chciałbym poszerzyć wachlarz usług o pogotowie komputerowe/ serwis. Ogłoszenia...
§ nieuczciwy serwis komputerowy (odpowiedzi: 3) Witam, może ktoś z Was doradzi co mogę zrobić w sytuacji kiedy czuję się oszukana przez serwis komputerowy. Oddałam laptopa do serwisu. Zrobiło...
§ Nieuczciwy serwis komputerowy. (odpowiedzi: 2) Witam! Około 2 miesiace temu oddałem do sewisu laptopa, nie mialem gwarancji gdyz komputer kupilem w USA. Po 3 tygodniach "naprawy" dostalem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:11.