Trudny temat, nie ma jednoznacznej odpowiedzi....
Generalnie co do terminu napraw to teoretycznie obowiązują terminy takie na jakie się umówiliście. A jak przypuszczam, nie było żadnej umowy w tej kwestii. I tutaj właśnie rodzi się problem.
Co można zrobić? Wezwać pisemnie do spełnienia umowy, czyli dostarczenia towaru naprawionego zgodnie z umową. Termin za bardzo się przedłuża i stanowczo przekracza czas jaki byłby wystarczający na dokonanie naprawy.
Proszę też spróbować w innych serwisach dopytać czy nie posiadają płyty głównej do modelu jaki masz, a jeśli nie, to proszę zasięgnąć informacji gdzie taką można nabyć.
Z tą informacją (gdzie i od kogo można nabyć płytę) proszę się udać do serwisu i im to wskazać. Nie będą mieli wówczas możliwości dalszego wymigiwania się mówiąc, że "nie mogą znaleźć".
Wszystko jednak niestety nie jest konsekwencją jakiś konkretnych zapisów prawa. Możliwe, że ostatecznie trzeba będzie wejść na drogę sądową.