koszty magazynowania nieodebranego towaru

  • Autor wątku Autor wątku mopsinka
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

mopsinka

Sytuacja wygląda tak:
Klientka zakupiła i opłacila towar, ale od 10 tygodni go nie odbiera ze sklepu. Ponieważ wzywanie telefoniczne i SMSowe nie pomogło, zaczęłam wysyłać wezwania do odbioru listownie zpo. Pierwsze z nich klientka odebrała (otrzymałam potwierdzenie), kolejnych już nie.
Planuję poinformować klientkę o ostatecznym terminie odbioru powołując się na art. 551 § 1 Kodeksu Cywilnego, ale nie znam w swoim mieście miejsca, gdzie moglabym oddać na przechowanie tego typu towar (duże gabaryty, ciężki). Czy mogę więc naliczyć jej koszty magazynowania?
Od kiedy można naliczyć takie koszty - od dnia zakupu, czy dopiero po przekroczeniu ostatecznego terminu odbioru?
Czy mogę dowolnie wycenić taką usługę (tzn. według własnego uznania) skoro klientka korzysta z mojego magazynu?
 
Szkoda że strony w momencie zakupu lub zapłaty za towar nie ustaliły w jakim terminie będzie on odebrany i jakie sankcje grożą za nieodebranie towaru w wyznaczonym terminie.
Proponuję wysłać do klientki pismo zpo określające ostateczny termin odbioru towaru z zaznaczeniem co grozi za nieodebranie towaru w terminie (koszty składowania/magazynowania) i ich wysokość.
Jeżeli klientka nadal nie odbierze towaru, pozostaje postępowanie cywilne - takie jest moje zdanie w tym temacie, ale posłuchaj jeszcze ekspertów z forum.
 
Czy mogę więc naliczyć jej koszty magazynowania?

Od momentu wezwania do odebrania (tzn w chwili minięcia wyznaczonego w wezwaniu terminu ostatecznego odbioru chyba, że w umowie masz termin odbioru). Magazynować możesz u siebie, ale naliczaj jakiś sensowny koszt adekwatnie do gabarytów i rodzaju przedmiotu.
 
Powrót
Góra