13-12-2011, 11:01
|
| Początkujący | Zwrot zaliczki za nieodebrany towar.
Witam wszystkich.
Dnia 02-12-2011 w salonie meblowym zamówiłem meble,po wpłaceniu zaliczki w wysokości 700 zł,miałem czekać na telefon kiedy do mnie dotrą.Dziś pojechałem do salonu w celu rezygnacji z zamówionego towaru i usłyszałem,że zaliczka nie zostanie mi zrucona ponieważ meble są w magazynie,brak tylko jakiejś części,a oni zaliczek nie zwracają,bo meble biorą od producenta.Co w takim wypadku mogę zrobić,czy przysługują mi jakieś prawa odnośnie zwrotu zaliczki.
|
| |
13-12-2011, 14:20
|
| Przyjaciel forum | RE: Zwrot zaliczki za nieodebrany towar.
Zażądać zwrotu zaliczki, bo zaliczka w przeciwieństwie do zadatku jest zawsze zwracana niezależnie od tego kto od umowy odstępuje.
|
| |
13-12-2011, 14:37
|
| Stały bywalec | RE: Zwrot zaliczki za nieodebrany towar. Cytat:
Zażądać zwrotu zaliczki, bo zaliczka w przeciwieństwie do zadatku jest zawsze zwracana niezależnie od tego kto od umowy odstępuje.
|
Nie śpieszyłabym się z tym żądaniem...Jeśli meble były na zamówienie (na wymiar). Tym bardziej, że nie wiadomo dokładnie, jak sformułowana jest umowa. Być może jest tam mowa o zadatku a nie o zaliczce. Przeważnie biorą zadatek na meble, chyba, że akurat się nie znali. Cytat:
Co w takim wypadku mogę zrobić,czy przysługują mi jakieś prawa odnośnie zwrotu zaliczki.
|
Należy wystosować do firmy oficjalne pismo z wyznaczonym terminem wykonania mebli, może być to 14-dniowy termin. Informując jednocześnie, że jeśli nie zostaną one dostarczone w wyznaczonym terminie, odstąpisz od umowy i zażądaj zwrotu zaliczki.
Jeśli w tym czasie poniosłeś jakąś szkodę z powodu niewykonania zobowiązania i jesteś w stanie to udowodnić to na podstawie art. 471 kc, firma zobowiązana jest ją naprawić (odszkodowanie). Jeśli natomiast firma opóźni się z rozpoczęciem lub wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, że zdoła je ukończyć w czasie umówionym, możesz bez wyznaczenia terminu dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania dzieła (art. 635 kc).
|
| |
13-12-2011, 15:06
|
| Przyjaciel forum | RE: Zwrot zaliczki za nieodebrany towar.
art. 639
Zamawiający nie może odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo niewykonania dzieła, jeżeli przyjmujący zamówienie był gotów je wykonać, lecz doznał przeszkody z przyczyn dotyczących zamawiającego. Jednakże w wypadku takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził z powodu niewykonania dzieła.
Fakt pośpieszyłem się  Można odstąpić, ale to nic nie da, bo trzeba zapłacić za gotowośc do wykonania dzieła  Nawet jak zwrócą zaliczkę może ona być niższa niż koszty poniesione na sprowadzenie mebli, jednak sposób w poście #3 byłby dobry, ale ja bym dał im 7 dni
|
| |
13-12-2011, 16:41
|
| Początkujący | RE: Zwrot zaliczki za nieodebrany towar.
Mój błąd,nie napisałem zbyt dokładnie,meble nie były robione na zamówienie,poszedłem do salonu,zamówiłem meble z katalogu,czyli standard,do samodzielnego montażu,coś ala Ikea.Na meble wiadomo dałem zaliczkę,i dostałem zwykłą fakturę,nie jest to umowa.Kwestia jest taka,że się po prostu rozmyśliłem,więc już ich nie chcę,i usłyszałem od "miłej"pani że albo kupię meble albo przepadnie mi zaliczka.Więc się zapytałem,czemu nie poinformowano mnie przy wpłacaniu owej zaliczki,że przy nieodebraniu mebli ona mi przepadnie,kobitka powiedziała mi że to są warunki ogólne i nie musi mnie informować o takich rzeczach.Oczywiście rozmowa trwała dłużej,ale nie będę się rozpisywać.
Dodam jeszcze że na stronie internetowej producenta jest: Cytat:
Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku o "Ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" (Dz.U. nr 22 poz. 271 z 2000 roku z późn. zm.). Klient ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od odebrania przesyłki, przez złożenie pisemnego oświadczenia, które należy dołączyć do odsyłanej przesyłki.
|
Ale w salonie mi powiedziano że ich to nie dotyczy.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § zwrot zaliczki za towar na zamówienie (odpowiedzi: 1) witam ,przyszedł do mnie klient z dokumentacją instalacji grzewczej domku ,po ofertę na grzejniki, według dokumentacji same bardzo nietypowe... | § Zwrot zaliczki za nieotrzymany towar !!!! (odpowiedzi: 5) Proszę bardzo o poradę bo tak naprawdę nie wiem co mam zrobić !!! W samochodzie zepsuła mi się część potrzebna do prawidłowo działającego silnika... | § Zwrot zaliczki za nieodebrany towar. (odpowiedzi: 1) Witam .
Wystawiłem na internecie używane meble do sprzedania. znalazła sie osoba chętna, dla której trzymałem te meble zarezerwowane przez 3... | § Nieodebrany towar z allegro!! (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie !!
Mam taki problem związany z zakupem na allegro. Zamówiłam tabliczkę z grawerem . W mailu zaznaczyłam ze potrzebuję ją do... | § nieodebrany towar (odpowiedzi: 7) Witam,
jakis czas temu w media mark zakupilam dzwi wraz z montazem, zaplacilam, dostalam fakture. przyszli panowie z dzwiami i okazalo sie, ze nie... | § Nieodebrany towar (odpowiedzi: 5) Witam.
Co zrobić aby firma odebrała zakupiony towar i czy można wystawić fakturę kiedy towar nie został odebrany?
Pozdrawiam. | | |