W połowie roku kupiłem cztery włoskie krzesła.
Jedno jest wykonane wadliwie. Reklamowałem je. Sprzedawca zrobił zdjęcia, po czym zamilkł. Zareagował dopiero po kilku miesiącach (po mojej interwencji). Poinformował, że oczywiście krzesło na wymianę czeka. Okazało ...
Jedno jest wykonane wadliwie. Reklamowałem je. Sprzedawca zrobił zdjęcia, po czym zamilkł. Zareagował dopiero po kilku miesiącach (po mojej interwencji). Poinformował, że oczywiście krzesło na wymianę czeka. Okazało się, że proponowane krzesło ma inną tonację kolorystyczną drewna.
Po tej sytuacji odpowiedział jedynie, że skontaktuje się w tej sprawie z fabryką. I znowu cisza.
W ten sposób reklamacja będzie się toczyć i toczyć, do przedawnienia.
Jakie mogę podjąć skuteczne kroki prawne w celu wyegzekwowania od sprzedawcy krzesła bez wad?
Sugestia: wezwać pisemnie do spełnienia żądania lub zwrotu środków, dać ostateczny termin owego i z uwagi na tak mocne przedłużanie realizacji reklamacji oraz postępowanie niezgodne z ustawą zagrozić skierowaniem sprawy na drogę sądową ewentualnie do Rzecznika Spraw Konsumentów.
Ewentualnie szukać pomocy u Rzecznika.
Nic na słowo. Wszystko pisemnie.
14-12-2011, 10:23
magnet
Stały bywalec
Posty: 2.769
RE: Reklamacja krzesła
@Nomnes, jasne, z papierami.
Wiadomo, człowiek składa się z ciała, duszy i papierów
Rzecz w tym, że z krzeseł nie chciałbym rezygnować, bo są super (z wyjątkiem tego jednego). Prawdziwy włoski kunszt.
Planuję wezwać sprzedawcę do wymiany całego kompletu, skoro ma problemy z wymianą jednego. Czy ma to rację bytu?
Mam też pytanie praktyczne: co mogę osiągnąć w sądzie?
14-12-2011, 10:34
nomnes
Przyjaciel forum
Posty: 21.165
RE: Reklamacja krzesła
1. Ma
2. Prawomocny wyrok wzywający do spełnienia postanowień zgodnych z prawem
14-12-2011, 10:40
magnet
Stały bywalec
Posty: 2.769
RE: Reklamacja krzesła
Dzięki bardzo
Ad 2. A co jeśli sprzedawca nie wykona prawomocnego wyroku
(czyli nie wymieni krzesła/krzeseł)?
14-12-2011, 11:29
nomnes
Przyjaciel forum
Posty: 21.165
RE: Reklamacja krzesła
Oj... za daleko jak dla mnie...
14-12-2011, 11:35
magnet
Stały bywalec
Posty: 2.769
RE: Reklamacja krzesła
Dzięki wielkie
Czekam też na ewentualne inne sugestie.
Może ktoś miał podobną sytuację.
Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Czy pracodawca może zabrać krzesła? (odpowiedzi: 15) Witam,
jestem monterem, pracuję na produkcji, umowa o pracę na pełny etat, doświadczenie ponad 4 letnie.
Od początku powstania fabryki były...
§ Krzesło pękło po roku. (odpowiedzi: 9) Witajcie.
Mam problem, lekko ponad roku temu kupiłem krzesło biurowe w sieci Jysk.
Na początku krzesło miało problem z obiciem, pękało na szwach...
§ Gwarancja na krzesło biurowe (odpowiedzi: 8) Dwa miesiace temu kupilem w sieci sklepuw JYSK krzesło biurowe z roczna gwarancja i wlasnie złamał sie jeden z podłoketnikow w trakcie normalnej...
§ Krzesło biurowe - zwrot pieniedzy (odpowiedzi: 1) Witam.
Zakupiłem jakieś 2 miesiące temu krzesło biurowe w sklepie Real, jakiś miesiąc temu byłem zmuszony złożyć reklamacje, ponieważ na szwach...
§ Reklamacja krzesła (odpowiedzi: 1) Witam,
Kupilam rok temu krzesła na firme zglosilam niezgodnosc tworu z umowa
odzucili napisali ze blednie przyjeli zgloszenie reklamycyjne i to...