RE: Allegro.Zwrot towaru i żądanie zwrotu kosztów
Jeżeli towar nie jest zgodny z umowa, a zakup był konsumencki, konsumentowi przysługuje w pierwszej kolejności żądanie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę lub naprawę. Dopiero gdy jest to niemożliwe lub bardzo kłopotliwe lub kosztowne, może nastąpić zwrot zapłaconej ceny (ale wtedy razem z opłatą za transport do klienta).
Sprzedawca w trakcie reklamacji pokrywa koszty dostarczenia reklamowanego towaru od konsumenta oraz koszty ponownej wysyłki do klienta towaru zgodnego z umową. "Pokrywa koszty" nie oznacza, że z marszu płaci za transport do siebie. Po prosu zwraca Pani (na konto bankowe lub przekazem pocztowym) sumę opłaty transportu - czy to oddzielnie, czy zwracając wartość wadliwego towaru.
W konsekwencji dla konsumenta sytuacja się nie zmienia: ma on towar zgodny z umową i zapłacił za dostarczenie tylko w 1 stronę. No i w przypadku wymiany termin odpowiedizialności sprzedawcy za towar biegnie od nowa.
|