17-12-2011, 07:04
|
| Początkujący | Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru
Witam,
11-10-2011 kupiłem zegarek Edox w Aparcie, zegarek chodził do 31-10-2011 gdzie zawiesił się przy zmianie daty na 01-11-2011, musiałem zrobić to ręcznie. Następnie późnił się o około 20 minut w ciągu dnia. 30-11-2011 złożyłem pismo w salonie gdzie kupiłem zegarek pismo reklamacyjne z tytułu niezgodności towaru z umową, gdzie zażądałem wymiany zegarka lub zwrotu gotówki. W piśmie zaznaczyłem, że nie zgadzam się na naprawę. Po 16 dniach dostałem odpowiedź na piśmie, że serwisant stwierdził, że przyczyną usterki była słaba bateria i wymieniono ją za darmo i nie przysługują mi prawa z tytułu niezgodności towaru z umową. Dodatkowo dowiedziałem się w serwisie gdzie był naprawiany zegarek, że wymieniono również mechanizm, bo takie maja procedury o czym nie poinformowano mnie w piśmie.
Czy mam jeszcze szansę na wymianę zegarka na nowy lub zwrot gotówki?
Dziękuję za ewentualna pomoc.
Artur
|
| |
17-12-2011, 08:10
|
| Przyjaciel forum | RE: Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru Cytat:
Dodatkowo dowiedziałem się w serwisie gdzie był naprawiany zegarek, że wymieniono również mechanizm
|
A masz na to jakiś dowód? Wtedy byłaby podstawa do żądania wymiany, bo z powodu samej baterii rzeczywiście mogli Ci odmówić zwrotu kasy czy wymiany i tylko zmienić baterię.
|
| |
17-12-2011, 08:25
|
| Początkujący | RE: Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru
Nie mam, rozmawiałem tylko z serwisem ale mogę jeszcze raz przedzwonić i nagrać rozmowę. Dziwi mnie tylko to, że wymienili mechanizm i nie informują mnie o tym.
Jeżeli to ułatwiłoby sprawę to nagram taką rozmowę, warto?
|
| |
17-12-2011, 08:42
|
| Przyjaciel forum | RE: Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru Cytat:
Jeżeli to ułatwiłoby sprawę to nagram taką rozmowę, warto?
|
A może poprosić ich na piśmie? Rozmowa telefoniczna może być co prawda podważana jako dowód, ale tez może być w razie czego.
|
| |
17-12-2011, 09:09
|
| Początkujący | RE: Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru
Właśnie nagrałem rozmowę z kierownikiem serwisu, który potwierdza wymianę mechanizmu zegarka. Ale czy samo przekroczenie 14 dniowego okresu odpowiedzi nie ponosi za sobą konsekwencji i to że wymieniają mechanizm nie informując mnie o tym nie jest zatajeniem informacji? Nie chcę zegarka za ponad 2000 który był naprawiany, czy jest jakakolwiek szansa na wymianę, czy dać sobie spokój?
Pozdrawiam
Artur
|
| |
17-12-2011, 09:37
|
| Początkujący | RE: Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru
Dodatkowo czy mam pobrać z poczty oświadczenie, że dostarczono mi pismo z odpowiedzią 16-12-2011 czyli 2 dni po terminie?
|
| |
17-12-2011, 11:54
|
| Przyjaciel forum | RE: Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru Cytat:
Ale czy samo przekroczenie 14 dniowego okresu odpowiedzi nie ponosi za sobą konsekwencji
|
Tak ponosi - wtedy należy się domagać spełnienia żądania reklamacyjnego. Nie doczytałem tego  Możesz pobrać oświadczenie, tylko termin dostarczenia poczty to będzie termin awiza jeśli list doszedł wcześniej.
|
| |
17-12-2011, 17:23
|
| Początkujący | RE: Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru
Ale czy mogę się domagać spełnienia moich żądań z pisma, czyli wymiana na nowy lub zwrot gotówki, czy wracamy do punktu wyjścia, że naprawa poprzez wymianę baterii i mechanizmu jest spełnieniem moich oczekiwań w piśmie.
Czy jest szansa powalczyć z taka firmą czy od razu jestem skazany na porażkę. Nie chcę naprawianego zegarka.
Pozdrawiam
|
| |
17-12-2011, 21:47
|
| Przyjaciel forum | RE: Nie uznana niezgodność towaru - naprawa towaru Cytat:
Ale czy mogę się domagać spełnienia moich żądań z pisma, czyli wymiana na nowy lub zwrot gotówki
|
Możesz żądać wymiany (konsekwencją niemożliwości wymiany, nadmiernych jej kosztów lub niedogodności jest zwrot pieniędzy). Cytat:
Czy jest szansa powalczyć z taka firmą czy od razu jestem skazany na porażkę
|
Szansa jest
|
| | | |