reklamacja laptopa - Forum Prawne

 

reklamacja laptopa

Witam Mam pewien problem, otóż zakupilem laptopa w sieci sklepow Vobis, ktory okazal sie bardzo wadliwym sprzetem. Juz po pierwszym tygodniu uzytku zwracalem go do serwisu gwarancyjnego, po czym w przeciagu miesiaca zostal tam wyslany ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
06-03-2007, 16:57  
kkamilekk
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie reklamacja laptopa

Witam
Mam pewien problem, otóż zakupilem laptopa w sieci sklepow Vobis, ktory okazal
sie
bardzo wadliwym sprzetem. Juz po pierwszym tygodniu uzytku zwracalem go do
serwisu gwarancyjnego, po czym w przeciagu miesiaca zostal tam wyslany
ponownie. Teraz sprzet znow nie dziala jak powinien i chcialbym go
zareklamowac juz
trzeci raz. Podobno moge rzadac wymiany sprzetu na nowy przy 3 reklamacji? Sprzęt jest jeszcze na gwarancji przez 1,5roku. Na podstawie jakis praw moge zarzadac
nowego sprzetu? Co mam zrobic jezeli nie beda chcieli wydac mi nowego
sprzetu?
Tym bardziej ze spotkalem sie z niemila obsluga w salonie, oraz naprawa z
14dni roboczych zmieniala sie w 4tyg. Zalezy mi na wymianie sprzetu na nowy i prosze o porade.

Pozdrawiam
Kamil
kkamilekk jest off-line  
07-03-2007, 08:16  
admi
Użytkownik
 
Posty: 177
Domyślnie

reklamować ustawowo na podstawie U S T A W Y
z dnia 27 lipca 2002 r.

o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
i żadać wymiany na nowy
admi jest off-line  
12-05-2007, 20:11  
kozzie
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie

witam. Jestem nowy na tym forum. Mam nadzieję, że to nie jedyny post jaki tu napiszę, ale nie obiecuje...

Dopisałem się do tego wątku, a nie zakładałem nowego, bo uważam, że sprawa jest podobna i nie ma sensu dublować tematów.

Rozchodzi się o to, że... po 2 miesiącach użerania się z serwisem, napisałem pismo do sprzedawcy, powołując się na art. 8, pkt. 1 i 4 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) żądam wymiany komputera na nowy (ewentualnie o lepszych parametrach, za dopłatą) lub zwrot gotówki.

Czy jeżeli sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania pisma nie udzielił na nie odpowiedzi, to znaczy, że zgodnie z literą prawa rozpatrzył moje roszczenia pozytywnie? Jeśli tak to jak tego teraz dochodzić?

Bardzo dziękuję z góry za odpowiedz!

Pozdrawiam
kozzie jest off-line  
13-05-2007, 18:55  
Kaziutek
Przyjaciel forum
 
Kaziutek na Forum Prawnym
 
Posty: 1.144
Domyślnie

[cytat="kozzie"]

Czy jeżeli sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania pisma nie udzielił na nie odpowiedzi, to znaczy, że zgodnie z literą prawa rozpatrzył moje roszczenia pozytywnie? [/cytat]
Tak, zgodnie z literą prawa dokładnie to oznacza.
Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że w polskich sądach nie takie rzeczy okazywały się "niedokładne".
[cytat="kozzie"]
Jeśli tak to jak tego teraz dochodzić?

[/cytat]
Standardowa procedura: wysłać wezwanie do uczynienia zadość uznanemu roszczeniu. Tym razem spodziewam się nadejścia odpowiedzi w ciągu 14 dni . A jeśli nie - trzeba oddać sprawę do sądu.
Kaziutek jest off-line  
13-05-2007, 19:04  
Kaziutek
Przyjaciel forum
 
Kaziutek na Forum Prawnym
 
Posty: 1.144
Domyślnie Re: reklamacja laptopa

[cytat="kkamilekk"]Podobno moge rzadac wymiany sprzetu na nowy przy 3 reklamacji? Sprzęt jest jeszcze na gwarancji przez 1,5roku. Na podstawie jakis praw moge zarzadac
nowego sprzetu?[/cytat]
Żądać możesz nie czekając na 3-cią awarię, z tym że ustawa nie nakłada na sprzedawcę obowiązku spełnienia takiego żądania. Nawet po 3-ciej naprawie.
Chyba że takie zobowiązanie zawiera gwarancja.
[cytat="kkamilekk"] Co mam zrobic jezeli nie beda chcieli wydac mi nowego
sprzetu?
Tym bardziej ze spotkalem sie z niemila obsluga w salonie, oraz naprawa z
14dni roboczych zmieniala sie w 4tyg. Zalezy mi na wymianie sprzetu na nowy i prosze o porade.

[/cytat]
Wyślij pismo z żądaniem wymiany i zaczekaj 14-dni. Kto wie?
Jeśli nie będą chcieli wymienić, to niestety trudno będzie ich do tego zmusić, chociaż nie jest to niemożliwe.
Kaziutek jest off-line  
15-05-2007, 23:32  
meciak
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie

Ale przecież sprzedawca przekroczył już termin określony ustawą co za tym idzie zaakceptował roszczenia, teraz wystarczy napisać żądanie do sprzedawcy w powołaniu na to co nastąpiło. Dla zasady odczekać 14 dni być może wywiąże się w tym okresie i będzie szybko. W najgorszym wypadku do sądu sprawa wygrana - przechodziłem to - ale trwało ponad 6 miesięcy.
meciak jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja laptopa (odpowiedzi: 5) Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post tutaj. Mój problem jest następujący. Kupiłem laptop przez internet, ale w legalnym, zarejestrowanym...
§ reklamacja laptopa (odpowiedzi: 1) Witam. Jestem konsumentem, który zakupił laptopa firmy lenovo dnia 23-08-2013 w sklepie internetowym oleole. Zgłosiłem e-mailem reklamację w...
§ Reklamacja laptopa (odpowiedzi: 1) Witam, we wrześniu przed studiami dziewczyna kupiła sobie laptop Sony, który po jakimś miesiącu siadł. Złożyliśmy reklamację, przyjechali z Sony...
§ Reklamacja laptopa (odpowiedzi: 3) Witam! Zakupiłem laptopa Asus N61JV w sklepie PRIMAKOMP w Kielcach na osobę prywatną w dniu 24.08.2010r. Od tej pory laptop 5 razy był w serwisie,...
§ Reklamacja laptopa (odpowiedzi: 1) Witam, mam takie pytanie. Otóż, mama kupiła 15-ego listopada laptop w sklepie stacjonarnym. Niestety, okazał się on niesprawny, po kilku minutach...
§ Reklamacja laptopa (odpowiedzi: 2) 2,5 roku temu kupilam laptopa, teraz sie zepsul (padla karta graficzna), gwarancja juz minęła wiec nie jechalam do tego sklepu gdzie go kupiłam gdyz...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:41.