PLAY - co poradzić? Nietypowy problem do rozwiązania... - Forum Prawne

 

PLAY - co poradzić? Nietypowy problem do rozwiązania...

Witam. Mam pewien problem z siecią PLAY. Otóż w ubiegłym roku skorzystałem z namowy kolegi i podpisałem umowę z siecią PLAY na świadczenie usług telekomunikacyjnych (Play Abonament). Wszystko było ok, dopóki nie pomyliłem numeru konta ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-01-2012, 16:33  
lizaard
Użytkownik
 
Posty: 34
Domyślnie PLAY - co poradzić? Nietypowy problem do rozwiązania...

Witam.

Mam pewien problem z siecią PLAY. Otóż w ubiegłym roku skorzystałem z namowy kolegi i podpisałem umowę z siecią PLAY na świadczenie usług telekomunikacyjnych (Play Abonament). Wszystko było ok, dopóki nie pomyliłem numeru konta przy przelewie za rachunek za maj 2011 (jednym słowem kwota za fakturę poszła na inne konto). Co ciekawe za kolejne miesiące PLAY nie przysyłało faktur za usługi telekomunikacyjne, więc nie płaciłem. Po 2 miesiącach nie płacenia za faktury otrzymałem pismo od PLAY o tym, że operator zrywa umowę z racji nie zapłaconych trzech faktur za usługi telekomunikacyjne (jedna - ta która poszła na inne konto, pozostałe dwie z racji braku otrzymania faktury), natomiast dzień później tj. 8 sierpnia 2011 przyszło pisemko z Intrum Justitia (firmy obsługującej prawnie sieć PLAY) wezwanie do zapłaty na kwotę 1073 złote. Zdziwiłem się, że PLAY do momentu przysłania mi papieru o zerwaniu umowy nie wyłączyło mi telefonu, ani nie zadzwoniło by poinformować o fakcie nieopłacenia faktur, czy też zapytać się dlaczego są nieuregulowane płatności. Ot tak po prostu od razu wysłali papierek o zerwaniu umowy, a na drugi dzień całkowicie odłączyli numer, tak że ani nie mogłem dzwonić, ani do mnie nikt się nie mógł dodzwonić (przepraszamy, ale wybrany numer nie istnieje). Zadzwoniłem więc do PLAY by wyjaśnić sprawę. Miła pani poinformowała mnie że są zaległości za faktury na kwotę 180 złotych za ostatnie 3 miesiące, z racji tego operator zerwał umowę i skierował sprawę do prawników po to by wyegzekwować ode mnie karę umowną w wysokości 1073 złotych. Zapytałem więc, czy mógłbym anulować to zerwanie umowy i zapłacić po prostu zaległą kwotę za faktury i dalej korzystać z abonamentu. Oczywiście była taka możliwość z tym, że operator da nowy numer bo ten z którego dotychczas korzystałem został całkowicie usunięty z sieci operatora. Ok. Zgodziłem się. Sprawa trwała dość długo, jak się tłumaczył operator cały proces podpisywania porozumienia trwa tak dlatego, że musiał odstąpić od egzekucji u firmy prawniczej itd. Zatem porozumienie podpisałem dnia 22 września 2011, przywiózł je kurier. Za kilka dni (czyli jak już kurier zawiózł kopię porozumienia do Play) sieć włączyła numer i mogłem dalej korzystać z abonamentu. Rachunki płacę od tamtego czasu na bieżąco, bez żadnego opóźnienia. Jakież było moje zdziwienie, gdy 15 grudnia 2011 przyszło do mnie przed sądowe wezwanie do zapłaty z firmy Intrum Justitia. Aby dokładnie dowiedzieć się co się stało, zadzwoniłem pod numer wskazany na wezwaniu. Pan, który odebrał telefon poinformował mnie iż sieć Play domaga się kwoty 1073 złotych za niedotrzymanie warunków umowy już od sierpnia i skoro nie zapłaciłem tej kwoty przez tyle miesięcy od momentu otrzymania ostatniego pisma, Play poprosiło o skierowanie sprawy na ostatni etap, czyli egzekucję sądową, do tego należy jeszcze doliczyć koszty postępowania dodane przez firmę prawniczą. Poinformowałem miłego Pana, że zaszło nieporozumienie, bo ja podpisywałem z siecią PLAY porozumienie, w którym PLAY zrzeka się kwoty kary w zamian za zapłatę zaległych faktur i ponowne przyłączenie mnie do sieci. Pan poprosił mnie o przesłanie kopii tego porozumienia żeby wyjaśnić sprawę. No i wysłałem jakieś 2 tygodnie temu. Do dnia dzisiejszego odpowiedzi nie otrzymałem.

Zatem mam kilka pytań do Was panowie prawnicy:

- czy powinienem się czegoś obawiać, skoro podpisałem porozumienie do umowy i na porozumieniu wyraźnie widnieje zapis "W związku z zawarciem niniejszego porozumienia P4 oświadcza, iż odstępuje od dochodzenia i egzekucji naliczonej Abonentowi opłaty specjalnej w kwocie 1073 złote oraz zrzeka się wobec Abonenta roszczenia o zapłatę powyższej opłaty specjalnej i zobowiązuje się jej nie dochodzić, w szczególności na drodze postępowania sądowego."

- czy z racji tego, że powyższy zapis w porozumieniu nie został dotrzymany przez operatora, to mogę zerwać z nim umowę bez ponoszenia żadnych kosztów?

- co w ogóle powinienem zrobić w tej sprawie?

Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję.
Łukasz
lizaard jest off-line  
03-01-2012, 16:51  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.413
Domyślnie RE: PLAY - co poradzić? Nietypowy problem do rozwiązania...

ad 1 - nie
ad 2 - nie przesadzasz?? Najpierw ZE SWOJEJ WINY mylisz nr konta, potem nie płacisz za usługi korzystając z nich?? Masz porozumienie i to Cię chroni. Jak Intrum złoży pozew do Sądu (często tak robią) to wtedy składasz sprzeciw od nakazu zapłaty i powołujesz się na porozumienie.
ad 3 - ostatecznie wysłać listem poleconym z zpo do Intrum pismo, w którym wszystko ładnie opiszesz, dołączysz kopię porozumienia i wezwiesz ich do zaprzestania nękania, jako że ich roszczenie jest bezpodstawne.
cameleonix11 jest off-line  
03-01-2012, 17:07  
lizaard
Użytkownik
 
Posty: 34
Domyślnie RE: PLAY - co poradzić? Nietypowy problem do rozwiązania...

Cytat:
Napisał/a cameleonix11 Zobacz post
ad 2 - nie przesadzasz?? Najpierw ZE SWOJEJ WINY mylisz nr konta, potem nie płacisz za usługi korzystając z nich?? Masz porozumienie i to Cię chroni. Jak Intrum złoży pozew do Sądu (często tak robią) to wtedy składasz sprzeciw od nakazu zapłaty i powołujesz się na porozumienie.
Owszem, pomyliłem numer konta, ale weź na uwagę, że zapłaciłem w całości zaległe faktury i poprosiłem o "kontynuowanie" abonamentu, nie wymigiwałem się od opłat bo fakt, że dostałem wezwanie do zapłaty kary było moją winą. Zatem skoro operator mógł za niedotrzymanie warunków umowy mnie ukarać, to dlaczego ja nie mogę wystąpić do operatora o rozwiązanie umowy bez kar z powodu jej niedotrzymania przez operatora? Ja rozumiem, gdyby play zapomniał wycofać sprawę miesiąc po podpisaniu ale trzy?
lizaard jest off-line  
03-01-2012, 19:05  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.413
Domyślnie RE: PLAY - co poradzić? Nietypowy problem do rozwiązania...

Cytat:
Napisał/a lizaard Zobacz post
Owszem, pomyliłem numer konta, ale weź na uwagę, że zapłaciłem w całości zaległe faktury i poprosiłem o "kontynuowanie" abonamentu, nie wymigiwałem się od opłat bo fakt, że dostałem wezwanie do zapłaty kary było moją winą. Zatem skoro operator mógł za niedotrzymanie warunków umowy mnie ukarać, to dlaczego ja nie mogę wystąpić do operatora o rozwiązanie umowy bez kar z powodu jej niedotrzymania przez operatora? Ja rozumiem, gdyby play zapomniał wycofać sprawę miesiąc po podpisaniu ale trzy?
Warunkiem świadczenia usług było opłacanie rachunków. Ty zalegałeś przez jakiś czas z 3 okresami płatności. Więc ty nie dotrzymałeś warunków umowy. Poza tym, Play wywiązywał się z umowy poprzez świadczenie tobie usług. Nadto Play podpisał z Tobą porozumienie, więc niejako uchylił karę (choć nie musiał) więc nie wiem, dlaczego uważasz, że nie dotrzymał umowy. Poza tym piszesz, że korzystasz nadal z play, z innym numerem, więc Play nadal świadczy Ci usługi. Pamiętaj, że Intrum a Play to dwie zupełnie odrębne od siebie firmy, więc wezwania z firmy Intrum nie mogą być podstawą do rozwiązania umowy z play.
cameleonix11 jest off-line  
03-01-2012, 19:42  
lizaard
Użytkownik
 
Posty: 34
Domyślnie RE: PLAY - co poradzić? Nietypowy problem do rozwiązania...

Cytat:
Napisał/a cameleonix11 Zobacz post
Warunkiem świadczenia usług było opłacanie rachunków. Ty zalegałeś przez jakiś czas z 3 okresami płatności. Więc ty nie dotrzymałeś warunków umowy. Poza tym, Play wywiązywał się z umowy poprzez świadczenie tobie usług. Nadto Play podpisał z Tobą porozumienie, więc niejako uchylił karę (choć nie musiał) więc nie wiem, dlaczego uważasz, że nie dotrzymał umowy. Poza tym piszesz, że korzystasz nadal z play, z innym numerem, więc Play nadal świadczy Ci usługi. Pamiętaj, że Intrum a Play to dwie zupełnie odrębne od siebie firmy, więc wezwania z firmy Intrum nie mogą być podstawą do rozwiązania umowy z play.
Czego nie zrozumiałeś w tym co napisałem? Intrum zostało powołane przez Play do ściągania kary, jaką mi nałożyło i jest firmą która działa na polecenie Play i w jej interesie. Zatem jeśli Play odstąpiło od kary, powinno wysłać stosowne zawiadomienie o tym do Intrum, aby Ci nie egzekwowali należności, jakich Play zaniechało w drodze porozumienia.
lizaard jest off-line  
03-01-2012, 21:57  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.413
Domyślnie RE: PLAY - co poradzić? Nietypowy problem do rozwiązania...

Napisze inaczej: ja nie widze mozliwosci rozwiazania umowy z winy operatora.
cameleonix11 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sieć PLAY i nie dotrzymanie warunków umowy a możliwość jej rozwiązania (odpowiedzi: 5) Witam serdecznie, Moja mama w tamtym miesiącu przedłużała umowę abonamentową przez internet. Oferta podstawowa jaka została wybrana to FORMUŁA...
§ Mozliwość rozwiązania umowy z operatorem Play z powodu nienależytego świadczenia usłu (odpowiedzi: 4) Witam, Mam nietypowy problem z moim telefonem w sieci PLAY: Od prawie dwóch miesięcy czasu operator blokuje połączenia - codziennie między godziną...
§ Zmiana regulaminu w sieci play a możliwość rozwiązania umowy bez konsekwencji (odpowiedzi: 20) Dzisiaj dostałem list od Play z informacją o zmianie regulaminu. Na końcu jest informacja: (...) przysługuje państwu prawo wypowiedzenia umowy o...
§ Próba rozwiązania umowy z siecia Play (odpowiedzi: 4) We wrześniu ub.r. podpisałem Umowę z siecią Play na mobilny internet 4G. Mam stacjonarne łącze w domu, ale chciałem mieć dostęp do strony bankowej na...
§ Nietypowy problem z ubezpieczycielem OC - czy mogę rozwiązać umowę? (odpowiedzi: 21) Witam, mam serdeczną prośbę o pomoc w następującej sprawie: w ubiegłym roku kupiłem samochód z ważnym ubezpieczeniem OC. Kilka dni po zakupie...
§ możliwość rozwiązania umowy z siecia PLAY? (odpowiedzi: 1) Witam, Standardowa umowa z Siecią Play został podpisana w listopadzie 2010r. Abonament z telefonem w promocyjnej cenie. Telefon od samego początku,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:05.