Zwrot towaru do dostawcy - Forum Prawne

 

Zwrot towaru do dostawcy

Witam Serdecznie Jestem tu nowa i piszę po raz pierwszy i mam nadzieję ze mój post umieściłam w dobrym temacie,ale może przejdę do pytania. Otóż pracuję w markecie zajmującym się sprzedażą wyposażenia mieszkań .Mam pytanie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
22-01-2012, 19:18  
dyro
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Zwrot towaru do dostawcy

Witam Serdecznie

Jestem tu nowa i piszę po raz pierwszy i mam nadzieję ze mój post umieściłam w dobrym temacie,ale może przejdę do pytania.

Otóż pracuję w markecie zajmującym się sprzedażą wyposażenia mieszkań .Mam pytanie odnośnie artykułów oświetleniowych typu lampy,żyrandole itp.Dostawcy a jest ich dużo przysyłają do nas przez firmy spedycyjne towar oświetleniowy na paletach lub w paczkach i niestety,ale często przyjeżdża towar albo uszkodzony,gdyż wiadomo że jest to szkło i pękają klosze lub towar przyjeżdża niekompletny bo brakuje jakieś części do lampy lub zdarza się że lampa posiada nieprawidłowy klosz do danej lampy.

I czy mamy prawo im zwracać taki towar wadliwy i dostawca ma prawo go przyjąć bez żadnych oporów powiedzmy że w miesiącu może być nawet do zwrotu 5 czy 10 lamp,czy też ma prawo nie przyjmować go i my mamy taki towar spisać na straty.

Proszę o odpowiedż jakie jest tu prawo wymiany towaru.

I mam jeszcze jedne pytanie jeżeli klient kupi u nas lampę i po przyniesieniu jej do domu okaże się naprzykład nie działa ona lub jest niekompletna i jeżeli na drugi dzień zwróci ją nam to czy mamy prawo ją zwrócić danemu dostawcy do zwrotu i musi ją przyjąć czy też musimy ją wpisać w straty firmy i ją wyrzucić.

Bardzo będę wdzięczna za adekwatną odpowiedż jakie są tu prawa w moim pytaniu.
dyro jest off-line  
22-01-2012, 20:54  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 19.544
Domyślnie RE: Zwrot towaru do dostawcy

1. Sprawdzajcie każdy odbierany towar przy odbiorze czy nie jest uszkodzony. Jeśli opakowanie wzbudza uzasadnione podejrzenie uszkodzenia nie przyjmujcie go, a jeśli towar w środku okaże się uszkodzony spiszcie z przewoźnikiem protokół szkody będący podstawą roszczeń.
2. Wasze prawa do reklamacji (jako firma) wynikają z art 556-576 KC a w szczególności 556 i 560 KC.
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ sprzedaż dostawcy towaru (odpowiedzi: 1) Czy możliwe jest, aby zakupić towar i odsprzedać go temu samemu klientowi, od którego się towar kupiło? Czy tak można?
§ Zwrot zakpionego towaru do dostawcy (odpowiedzi: 3) Witam Chciałbym się dowiedzieć czy jest taka możliwość jak zwrot towaru do dostawcy. Prowadzę Jednoosobową działalność, zakupiłem towar w...
§ Pismo w sprawie oryginalności produktów i podania danych dostawcy towaru (odpowiedzi: 4) Witam Nie dawno otrzymałem list od „Dyrektora sprzedaży” w związku ze sprzedażą pewnej gamy produktów przez moją firmę. Napisał do mnie polski...
§ Internet–zwrot towaru bez podania przyczyny (zwrot ceny towaru+kosztów wysyłki do Kl) (odpowiedzi: 1) Ostatnimi czasy zakupiłem pewne urządzenie elektroniczne w sklepie internetowym. Przesyłka oczywiście przez kuriera. Sklep ten wybrałem, ponieważ...
§ Likwidacja sklepu i zwrot towaru do dostawcy (odpowiedzi: 1) Witam, prowadze dwa sklepy z czego jeden z przyczyn ekonomicznych będę musiała zamknąć. Posiadam towar, wystawiono fakturę terminową z terminem...
§ Zwrot towaru do dostawcy - jestem sprzedawca PROSZE O POMOC (odpowiedzi: 1) Witam. Chcalbym wiedziec jaki jest czas na zwrot towaru bez podania wyraznej przyczyny jesli towar niejest rozpakowany i jest zakupiony na terenie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:42.