25-01-2012, 16:09
|
| Początkujący | Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
Witam!
Po kolei:
2 lata temu kupiłem w Lidlu odkurzacz przemysłowy Parkside ze zbiornikiem nierdzewnym do odkurzania na sucho i mokro...
Po roku użytkowania zbiornik chwyciła rdza, potem pordzewiał coraz bardziej, obecnie w większości jest rudy :/
Miałem na niego 3 lata gwarancji, więc uznałem że to zareklamuję.
1. Początkiem listopada oddałem go do reklamacji, oddali mi go po 20 dniach, ale wymienili coś w silniku, rdza nie ważna... (odpakowałem go dopiero w domu - mój błąd)
2. Następnego dnia zdenerwowany oddałem go ponownie na to samo, z podkreśleniem że żadam albo zwrotu pieniędzy albo wymiany na nowy. 28 listopada rano go oddałem i do dziś nie dostałem odpowiedzi...
Dzwoniłem dziś do Lidla lokalnego i powiedziano mi że były święta, że oni się dowiedzą, ale mają opóźnienia... Chyba jednak przesadzają, to prawie 2 miesiące.
Pytanie mam następujące: czy w tym przypadku mogę odstąpić od umowy kupna i żądać zwrotu pieniędzy? (m in przez wadę oczywistą i długi brak odpowiedzi)
|
| |
25-01-2012, 16:14
|
| Przyjaciel forum | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
Nie. Możesz zażądać spełnienia żądanie wniesionego w reklamacji. Ewentualnie jeśli nie będą w stanie go spełnić to dopiero wówczas.
|
| |
25-01-2012, 16:30
|
| Zbanowany | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
Oj, niezupełnie.
Reklamując na podstawie gwarancji, zdajemy się na jej warunki. Jakie one są, zna Pan, nie my! Proszę poczytać sobie, co tan w gwarancji zapisano nt. terminów itp.
Jeżeli od daty zakupu (odejmując czas, który urządzenie spędziło w pierwszej i drugiej naprawie) nie mineło jeszcze 2 lat, może Pan złożyć w sklepie, w którym został zakupiony odkurzacz, odstapienie od umowy na podstawie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
|
| |
25-01-2012, 18:11
|
| Stały bywalec | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące Cytat:
Napisał/a natalie-s1959 Jeżeli od daty zakupu (odejmując czas, który urządzenie spędziło w pierwszej i drugiej naprawie) nie mineło jeszcze 2 lat, może Pan złożyć w sklepie, w którym został zakupiony odkurzacz, odstapienie od umowy na podstawie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. |
O ile był to zakup na osobę prywatną,a nie na firmę..
|
| |
25-01-2012, 18:25
|
| Zbanowany | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
Przecież z tej ustawy niekonsument skorzystać nie może... Sama nazwa wskazuje...
|
| |
25-01-2012, 18:28
|
| Przyjaciel forum | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
Taaa... i wszyscy którzy tu przychodzą to to wiedzą. W ogóle nie wiadomo po co przychodzą po pomoc jak przecież w ustawie wszystko jest napisane....
|
| |
25-01-2012, 19:24
|
| Początkujący | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
był to zakup na osobę prywatną, do tego niestety mineły 2 lata - dokładniej to 2 miesiące i 2 lata w listopadzie były...
Karty gwarancyjnej nie było, tylko instrukcja obsługi - ale została oddana wraz z odkurzaczem :/
|
| |
25-01-2012, 19:26
|
| Przyjaciel forum | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
Zatem reklamacja musiała odbyć się z tytułu "niezgodności towaru z umową" a nie z tytułu gwarancji. Była gdzieś umieszczona informacja o gwarancji?
|
| |
25-01-2012, 19:29
|
| Zbanowany | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
@nomnes
Nie róbmy z ludzi idiotów.
Można znać nazwę ustawy i zupełnie nie znać jej treści.
Jeżeli się czyta, że dotyczy "sprzedaży konsumenckiej", wiadomo, że nie jest "Prawem telekomunikacyjnym". A o szczegółach i rozwiązaniach w konkretnym przypadku możemy opowiedzieć my.
|
| |
25-01-2012, 19:45
|
| Początkujący | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
No więc znalazłem tylko co jest napisane w instrukcji:
"Okres gwarancji dla tego urządzenia wynosi 3 lata od daty zakupu. Należy zachować paragon kasowy jako potwierdzenie zakupu...
Niniejsza gwarancja dotyczy tylko pierwszego nabywcy i nie może być przenoszona na inne osoby.
Gwarancja obejmuje tylko wady materiałowe i produkcyjne, nie dotyczy jednak części ulegających zużyciu. Produkt przeznaczony wyłącznie do użytku domowego, a nie zastosowań przemysłowych i profesjonalnych. .
Gwarancja wygasa w razie niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użycia, zastosowania przemocy lub w przypadku ingerencji, nie podjętych przez autoryzowaną placówkę serwisową.
Niniejsza gwarancja nie narusza Państwa praw ustawowych."
|
| |
25-01-2012, 19:52
|
| Zbanowany | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
A czy to było przypadkiem - ponieważ na początku napisał Pan, że okres gwarancji wynosił 3 lata i dlatego zdecydował się Pan reklamować urządzenie - nie po upływie 2 lat od daty zakupu? Wtedy by była to relkamacja na podstawie gwarancji.
|
| |
25-01-2012, 20:07
|
| Początkujący | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
to było właśnie po upływie 2 lat od zakupu, odkurzacz już wcześniej nadawał się do reklamacji, ale miałem remont w domu i odkurzacz się jeszcze przydał...
więc oddałem go na reklamację dopiero po upływie 2 lat od zakupu.
W skrócie czego mogę żądać od sprzedającego?
I czy miał prawo na przetrzymanie tego przedmiotu aż 2 miesiące?
|
| |
25-01-2012, 20:14
|
| Przyjaciel forum | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
@natalie-s1959 - i wszyscy jak jeden mąż znają definicję konsumenta.... Ja nie robię z ludzi idiotów tylko dostrzegam bardzo duży brak wiedzy w tej dziedzinie u zwykłych ludzi. Wystarczy poczytać to forum...
@drzewko82 - możesz tego żądać o czym stanowi gwarancja. Jeśli nie określa terminów to też niewiele możesz zrobić. Oczywiście 2 miesiące to termin już mogący budzić wątpliwości. Wystosuj pismo wzywające do wydania towaru lub zwrotu środków.
|
| |
25-01-2012, 20:21
|
| Początkujący | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
ok, dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
|
| |
26-01-2012, 21:17
|
| Początkujący | RE: Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące
w ramach uzupełnienia dodam że dziś kontaktowałem się z kierownikiem lokalnego lida gdzie oddałem sprzęt na reklamację i zostałem poinformowany że 8 grudnia serwis zamówił część do reklamowanego odkurzacza i do dziś jeszcze jej nie dostali... i że mam czekać.
to znaczy że nie wiele wskóram, ale początkiem lutego napiszę pismo że w związku z daną sytuacją zwracam się o zwrot pieniędzy...
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie (odpowiedzi: 50) Witam,
W dniu 13.10.2011 zgłosiłem reklamację obuwia. Do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, a jedyna informacja, jaka przyszła od czasów... | § Brak odpowiedzi na reklamacje złożoną pona 4 miesiące wstecz. (odpowiedzi: 6) Witam
Szanowne Koleżanki i Koledzy, proszę o podpowiedź w takiej oto sprawie.
W dniu 10.04.2015 r. złożylem reklamację w mBanku w sprawie, moim... | § Daichmann - nie uznana reklamacja, ale brak odpowiedzi przez 14 dni. Co teraz? (odpowiedzi: 10) Mam problem z firma Daichmann dotyczacy reklamacji. Buty kupile niecale 2 lata temu i bylem z nich zadowolony, niestety ostatnio zaczela odpadac guma... | § reklamacja butów LIDL (odpowiedzi: 8) Witam.
W lutym zakupiłam w Lidlu buty trekingowe za 75zł. Wiem, że to nie jest kosmiczna kwota, ale bardzo mi zależało na zakupie w miarę dobrego... | § Reklamacja - Miesiąc oczekiwania i brak odpowiedzi (odpowiedzi: 9) Witam,
Złożyłem reklamacje do sklepu Media Expert, minął już miesiąc od chwili zgłoszenia przeze mnie reklamacji (sprzedawca dawał 2 lata... | § Brak odpowiedzi na pozew przez 3 miesiące - czy sąd mnie zignorował? (odpowiedzi: 6) Witam serdecznie,
Jakoś w połowie marca, wysłałem do sądu gospodarczego w warszawie pozew w postępowaniu uproszczonym przeciwko ubezpieczalni. Pozew... | | |