02-02-2012, 13:49
|
| Początkujący | sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
witam,
niewiem jak sie tu poruszac ale to chyba ze zdenerwowania.
w każdym bądź razie mam problem i prosze was o rade.
mam firme autohandel(nie komis tylko dzial gosp jednoosob) i sprzedalam w polowie grudnia 2011 czlowiekowi samochod,przyjechali we dwoch obejzeli, jezdzili i kupili,sprzedalam ten samochod tak jak przywiozlam go z zagranicy,sprawny nie mial wad.tymczasem dostaje pismo od kupujacego ze mam mu zapłacic 3tys bo tyle wyniosla naprawa czesci, z ktora to rzekomo wada sprzedalam samochod. powoluje sie na art 560 k.c. i chce mnie po sadach ciagac.
co w takiej sytuacji?
skad mam pewnosc co ten czlowiek przez prawie 2 miesiace z tym autem robil?dlaczego nie zglosil mi wczesniej tego problemu.na dodatek rzekomo wlasnie sie okazalo ze byc moze silnik jest uszkodzony.tez po 2 miesiacach.
prosze o wasza opinie
|
| |
02-02-2012, 13:55
|
| Moderator | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
1. jaka to wada ? co wg nabywców jest nie tak ?
2. rozumiem, że Panowie dysponują fakturami / rachunkami za tę naprawę?
|
| |
02-02-2012, 14:24
|
| Początkujący | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
peknieta głowica i awaria cisnienia oleju.
jesli chodzi o fv za naprawe to nie wiem, w pismie jest tylko info ze mam w ciagu tygodnia zwrocic mu 3tys zl na konto za koszty naprawy
|
| |
02-02-2012, 20:03
|
| Moderator | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
Nie mam bladego pojęcia o mechanice samochodowej - czy pęknięcie głowicy nie byłoby zauważalne przy zakupie ? Jeśli pojazd jest wiekowy to chyba można uznać za normalne zużycie ?
|
| |
02-02-2012, 20:19
|
| Przyjaciel forum | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
Odpowiedz, że zgodnie z prawem i Kodeksem Cywilnym ma prawo reklamować towar. W tym celu musi dostarczyć samochód wraz z reklamacją wymieniającą wady. Jeżeli samochód został jednak przez niego samodzielnie naprawiony, bez wcześniejszego skontaktowania się z tobą, a reklamowane wady już nie występują, to reklamacja będzie odrzucona.
Poinformuj że artykuł na który sam się powołuje wskazuje konieczność skontaktowania się ze sprzedającym i jemu zgłoszenia wad. - Przepis prawny:
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
Jako sprzedający nie masz w obecnej sytuacji możliwości usunięcia wad zatem jego roszczenia są bezzasadne.
|
| |
17-02-2012, 11:24
|
| Początkujący | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
Dziękuje nomnes
No właśnie,właśnie dostałam kolejną krespondencję, gdzie załączona jest FV dotycząca wymiany głowicy. Tym razem jest to korespondencja od radcy prawnego, gdzie piszą nawet ze do rejestru dłuzników mnie oddadzą jak nie zapłace. no i sprawa sądowa,czy ja już mam szukać sobie prawnika?
|
| |
17-02-2012, 11:31
|
| Zbanowany | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić. Cytat:
Napisał/a nomnes Odpowiedz, że zgodnie z prawem i Kodeksem Cywilnym ma prawo reklamować towar. W tym celu musi dostarczyć samochód wraz z reklamacją wymieniającą wady. Jeżeli samochód został jednak przez niego samodzielnie naprawiony, bez wcześniejszego skontaktowania się z tobą, a reklamowane wady już nie występują, to reklamacja będzie odrzucona.
Poinformuj że artykuł na który sam się powołuje wskazuje konieczność skontaktowania się ze sprzedającym i jemu zgłoszenia wad. - Przepis prawny:
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
Jako sprzedający nie masz w obecnej sytuacji możliwości usunięcia wad zatem jego roszczenia są bezzasadne. |
O ile pojazd został zakupiony na firmę. W przeciwnym razie Ustawa konsumencka.
|
| |
17-02-2012, 11:35
|
| Początkujący | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
został zakupiony na firmę.
|
| |
17-02-2012, 12:05
|
| Zbanowany | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
zatem post #5 |
| |
17-02-2012, 12:09
|
| Przyjaciel forum | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić. Cytat:
Napisał/a monster12 zatem post #5  |
Nooo... trafiło się ślepej kurze ziarno
Dzięki za zauważenie.
|
| |
17-02-2012, 12:18
|
| Początkujący | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
Bardzo wam dziekuje.
zobaczymy jak sie sprawa rozwinie.
|
| |
17-02-2012, 14:42
|
| Przyjaciel forum | RE: sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić.
Ciekawe jakie to pęknięcie głowicy. Bo zdarza się, że jeśli głowica jest niefachowo przykręcana (np. po wymianie uszczelki) to może pęknąć podczas tej operacji.
|
| | | |