Reklamacja uznana ALE... - Forum Prawne

 

Reklamacja uznana ALE...

Witam! Mam małą zagwozdkę w związku z reklamacją bluzki w sieciówce Reserved. Reklamacja została uznana, jednak sprzedawczyni poinformowała mnie, że nie otrzymam zwrotu gotówki, mogę jedynie liczyć na wymianę na inny towar lub zostaną mi ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
20-02-2012, 14:44  
Użytkownik
Gość
Domyślnie Reklamacja uznana ALE...

Witam!
Mam małą zagwozdkę w związku z reklamacją bluzki w sieciówce Reserved. Reklamacja została uznana, jednak sprzedawczyni poinformowała mnie, że nie otrzymam zwrotu gotówki, mogę jedynie liczyć na wymianę na inny towar lub zostaną mi zwrócone pieniądze w formie karty podarunkowej. Czy mogę żądać zwrotu gotówki? Nie chcę tam już robić więcej zakupów.
Na formularzu reklamacyjnym były zaznaczone (przez sprzedawcę) wszystkie opcje rozwiązania sprawy czyli wymiana na nowy towar lub naprawa lub zwrot gotówki. Nie było jednak takiej informacji, że zwrot gotówki będzie poprzez kartę podarunkową :/
Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
 
20-02-2012, 19:31  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Jakie było Twoje żądanie w złożonej reklamacji?
nomnes jest off-line  
20-02-2012, 19:48  
huragan88
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Heh to zabawne, bo ja mialem jakby to nazwa lustrzane odbicie tej sprawy. Reklamowalem torbe, mialem nadzieje na naprawe lub wymiane tej torby na taki sam model, gdyz zalezalo mi na tym. Jednak natychmiast otrzymalem od sprzedawczyni pieniadze i zostalem poinformowany, ze reklamancja zostala rozpatrzona pomyslnie. Zastanawiam sie czy nie powinienem zostac poinformowany o mozliwosciach zadoscuczynienia z racji otrzymanej zaplaty i czy nie powinienem dostac alternatywy. Dla dodania pikanterii tej sprawie powiem, ze byl to wlasnie sklep RESERVED . Ja bym sprobowal zadzwonic do centrali reserved bodajze w Gdansku (nie pracuja w weekendy) i przedstawic sytuacje. Co prawda sklepy reserved dzialaja na zasadzie franczyzy, lecz podejrzewam, ze musza posiadac wspolna polityke dotyczaca reklamacji, narzucona przez franczyzodawce i moze on bedzie w stanie wyegzekwowac od placowki zwrot pieniedzy, z racji na dbalosc o dobra reputacje marki
huragan88 jest off-line  
20-02-2012, 19:57  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

@huragan88

1. Składasz reklamację a w tej reklamacji żądanie A
2. Reklamacja jest uznana? Sprzedawca powinien spełnić żądanie A
3. Uznał ale nie chce spełnić żądania A? Wówczas informuje o uznaniu i pyta co dalej.

Tak to powinno wyglądać.

PS
Zadośćuczynienie z racji otrzymanej zapłaty nie przysługuje. Przyjąłeś zatem zaakceptowałeś tę formę zakończenia reklamacji.
nomnes jest off-line  
20-02-2012, 20:40  
huragan88
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Czy podczas skladania reklamacji powinienem powiadomic sprzedawce jakiego sposobu ewentualnego jej uznania oczekuje, czy sprzedawca sam powinien wyjsc z taka inicjatywa i poinformowac mnie o nastepstwach jej uznania?
huragan88 jest off-line  
20-02-2012, 20:48  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Ty powinieneś wysunąć żądanie.
nomnes jest off-line  
20-02-2012, 20:50  
huragan88
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

tzn., ze na przyszlosc mam mozliwosc wyboru formy reklamacji?
huragan88 jest off-line  
20-02-2012, 20:55  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Tak, masz taką możliwość:

Przepis prawny:
Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
nomnes jest off-line  
20-02-2012, 21:25  
huragan88
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

A jesli sprzedawca powie, ze nie ma mozliwosci wymiany na inny to musze przyjac gotowke, czy moge domagac sie np. sprowadzenia takiego samego towaru z magazynu centralnego lub innej placowki sieci?
huragan88 jest off-line  
20-02-2012, 21:32  
Beautifull Deamon
Stały bywalec
 
Beautifull Deamon na Forum Prawnym
 
Posty: 455
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
@huragan88

1. Składasz reklamację a w tej reklamacji żądanie A
2. Reklamacja jest uznana? Sprzedawca powinien spełnić żądanie A
3. Uznał ale nie chce spełnić żądania A? Wówczas informuje o uznaniu i pyta co dalej.

Tak to powinno wyglądać.
Wydaje mi się, że wszystko w tym przypadku jest ok. Skoro zaznaczyła żądanie A, B i C, to sklep ma prawo podać, że wyraża zgodę na reklamację i zadośćuczynienie tylko w postaci B i C. Dobrze myślę?
Beautifull Deamon jest off-line  
20-02-2012, 21:55  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Ja nie chcę już ubrań z Reserved, chciałam pieniądze. Sprzedawczyni wypełniała formularz reklamacyjny sama, w komputerze, ja dostałam gotowy wydruk z zaznaczeniem wszystkich opcji (naprawa, wymiana, zwrot gotówki). Powedziałam, że interesuje mnie tylko zwrot gotówki, na co usłyszałam że tak, gotówkę zwracają, ale tylko w formie karty podarunkowej. Moje pytanie brzmi: czy mogą narzucić taką formę "zwrotu" gotówki? jestem przez to zmuszona kupic coś u nich albo komuś dać kupon na 49,99...
 
20-02-2012, 22:01  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Nie mogą. Ty natomiast możesz zażądać w tej kolejności:

1. "kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy"
2. "Jeżeli kupujący (...) nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy"
nomnes jest off-line  
20-02-2012, 22:12  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
Nie mogą. Ty natomiast możesz zażądać w tej kolejności:

1. "kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy"
2. "Jeżeli kupujący (...) nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy"
Dziękuję za odpowiedź. Z tego, co zrozumiałam, nie mogę żądać zwrotu gotówki dopóki sprzedawca ma możliwość wymiany na nowy towar? Te bluzki nadal są, na wyprzedaży. pozostaje mi kupić następną szmacianą koszulkę, która po pierwszyn praniu będzie do wywalnia :/
 
02-07-2014, 22:14  
vulkano
Użytkownik
 
Posty: 120
Domyślnie RE: Reklamacja uznana ALE...

A co jeśli reklamacja dotyczy usługi (w moim przypadku okazało się, że poprzedni operator błędnie zwolnił przy przenoszeniu go do innego operatora mój firmowy numer - jedyny zresztą - przez co przez kilka miesięcy z większości sieci nie można się było do mnie dodzwonić i w efekcie znacząco spadły mi obroty)? W żądaniu reklamacji w oparciu o wykazane za poprzednie 2 lata bardzo zbliżone dochody, zażądałem 1/3 średnich, miesięcznych dochodów x liczba miesięcy czasu trwania usterki. Reklamacja została uznana (na piśmie), ale...żądania nie zaspokojono twierdząc, że moje żądania nie są adekwatne do problemu. Wystosowałem więc pismo z pytaniem jaka według operatora kwota byłaby "adekwatna"...Odpowiedzi nie doczekałem się do dziś - choć mija już chyba 2 rok.

Co robić? Wezwać przedsądownie do spełnienia żądania z reklamacji? A w razie czego składać pozew? Czy pismo z uznaniem reklamacji i późniejszy brak odpowiedzi to wystarczające podstawy prawne by złożyć pozew?
vulkano jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uznana reklamacja (odpowiedzi: 4) zareklamowałam buty, czekałam dwa tyg na odpowiedz, skończyło się na tym że pani ze sklepu telefonicznie poinformowała mnie że reklamacja została...
§ nie uznana reklamacja (odpowiedzi: 2) Witam, w takim duzym skrocie opisze sytuacje, dwa miesiace temu (22 luty - sobota) kupilem laptopa przez internet na xkomie, podlaczylem sluchawki i...
§ Nie uznana reklamacja (odpowiedzi: 7) Zakupiłam w sklepie Go Sport w Jankach rower marki Kellys. Miła obsługa i bardzo pomocna, ale tylko do momentu zakupu. Po miesiącu od przeglądu...
§ Reklamacja uznana w 40% ? (odpowiedzi: 7) Witam. W zeszłym roku zakupiłem opony bieżnikowane(cena czyni cuda)z dwu letnią gwarancją. 225/75R16C BIEZNIKOWANE ZIMOWE BUS WZÓR MICHELIN!!...
§ Reklamacja - uznana czy nie (odpowiedzi: 8) Witam. W terminie złożyłem pismo rezygnujące z oferty Polsatu. Wiedziałem, że okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiące. Po około miesiącu zadzwoniłem...
§ reklamacja nie uznana (odpowiedzi: 3) Zakupiłam pokrycie dachowe,które jak się okazało ma wadę w postaci najprawdopodobniej złego tłoczenia blachy.Płyty nie składają się idealnie i...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:17.