problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus - Forum Prawne

 

problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Dzień dobry. W dniu 10.03.2012 roku zaskoczył mnie wyświetlony na ekranie TV rachunek za abonament w marcu 2012 roku, a właściwie jego wysokość. Po rozmowie z konsultantem dowiedziałem się, że od marca uległy stawki opłat ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
12-03-2012, 21:26  
marcin_1301
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Dzień dobry.
W dniu 10.03.2012 roku zaskoczył mnie wyświetlony na ekranie TV rachunek za abonament w marcu 2012 roku, a właściwie jego wysokość. Po rozmowie z konsultantem dowiedziałem się, że od marca uległy stawki opłat i, że ponoć została taka informacja wysłana do mnie w styczniu zwykłym listem nie poleconym. Niestety takiej informacji ja nie otrzymałem i dopiero podczas rozmowy z konsultantem w dniu 11.03.2012 roku dowiedziałem się o tych zmianach. Ciekawy jest fakt, że dwoje moich znajomych też otrzymało wyższe rachunki bez wcześniejszej informacji.
Nie mniej wysłałem zaraz w dniu 12.03.2012 roku do Cyfry pismo w którym opisuję problem i nie zgadzam się na podwyższenie stawek oraz wypowiadam umowę z tego powodu.
Z korespondencji elektronicznej z Cyfrą jaką rozpoczołem już w dniu 11.03.2012 roku otrzymałem informację, że Cyfra uważa, że jeżeli nie wrócił do nich list, to dotarł do mnie i zostałem poinformawany o zmianie cen i zwyczajowo jest przyjęte, że takie informacje nie muszą być wysyłane listem poleconym. Ja uważam to tłumaczenie za śmieszne, ponieważ, jeżeli tak by było, to równie dobrze ja mógłbym powiedzieć, że wysłałem do nich w styczniu wypowiedzenie umowy i jak do mnie nie wróciło, to do nich dotarło.
Ja takiego pisma nigdy nie otrzymałem i uważam, że termin poinformowania mnie o zmianach biegnie od dnia 11.03.2012 roku. Problematyczny może być również rachunek za miesiąc marzec 2012 roku, który uznaję tylko do wysokości ustalonej poprzednio przed podwyżką. Jednak problem jednego miesiąca, to sprawa drugoplanowa, a bardziej zależy mi aby nie ponosić zwiększonych kosztów jeszcze przez kilkanaście miesięcy.
Jestem zdecydowany walczyć o swoje, ponieważ czuję się oszukany i nie mam zamiaru płacić większych niż ustalone wcześniej rachunki nie mając możliwości zdecydowania czy chcę to robić.
Podsumowując problem leży w tym czy Cyfra może twierdzić, że mnie skutecznie poinformowała o zmianach i może mi odmówić prawa rozwiązania umowy ze względu na teoretycznie przektoczony termin 14 dni od teoretycznej daty otrzymania pisma o zmianie cen które oni teoretycznie wysłali? Dla wyjaśnienia piszę "teoretycznie", ponieważ ja takiego pisma nigdy nie otrzymałem.
Czy Cyfra ma podstawy do odmowy prawa do rozwiązania umowy?

Z góry dziękuję za pomoc
Marcin
marcin_1301 jest off-line  
12-03-2012, 21:33  
idea2000
Użytkownik
 
idea2000 na Forum Prawnym
 
Posty: 384
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Również dostałem nagle większą fakturę - nie mam do nich już siły do końca umowy się z nimi pomęczę ale to juz koniec będize naszej współpracy
idea2000 jest off-line  
12-03-2012, 21:54  
marcin_1301
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Cytat:
Napisał/a idea2000 Zobacz post
Również dostałem nagle większą fakturę - nie mam do nich już siły do końca umowy się z nimi pomęczę ale to juz koniec będize naszej współpracy
Kolego.
Myślę, że nie ma co im odpuszczać. Ja zamierzam walczyć, tylko chciałbym aby ktoś potwierdził czy mam rację.

Pozdrawiam
Marcin
marcin_1301 jest off-line  
13-03-2012, 12:40  
Alina11789
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Witam,widzę problem nie tylko u mnie!Wczoraj dzwoniłam w tej sprawie do konsultanta i otrzymałam odpowiedź,że teraz to już po balu,miałam czas do końca stycznia aby zrezygnować!Tylko,że o podwyżce dowiedziałam się otwierając kopertkę z aktualną fakturą?Co robić?
Alina11789 jest off-line  
13-03-2012, 12:54  
marcin_1301
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Witam.
Myślę, że nie mają racji. Jeżeli wysłali nam powiadomienie zwykłym listem, jeżeli wogle wysłali, poniewż ja nic nie dostałem, to za dzień powiadomienia można uznać dzień w którym faktycznie dowiedziałem się o zmianie cen i od tej daty powinno liczyć się 14 dni.
Ja w każdym razie tego się trzymam i już wysłałem do nich stosowne pismo.
W przeciwnym razie to wszyscy mogli by nam wmawiać, że coś wysłali i uważają, że powinniśmy o tym wiedzieć. Również ja mogłbym stwierdzić, że wysłałem do nich wypowiedzenie w styczniu.

Pozdrawiam
Marcin
marcin_1301 jest off-line  
14-03-2012, 12:19  
meganaa
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Ja również zostałam zaskoczona 2 dni temu. I po raz drugi mam taką samą sytuację - pół roku temu również była podwyżka o której się dowiedziałam po fakcie, a konsultant twierdził że wysyłali.

Piszę do nich maile ze skargą, tylko się wkurzam niepotrzebnie, a mam wrażenie, że oni nas wszystkich mają w dupie i się śmieją że tacy z nas frajerzy

Też nie zamierzam z nimi już przedłużać żadnej umowy.

pozdrawiam

P.S. Może zbierzmy grupę i jakiś pozew zbiorowy?
meganaa jest off-line  
14-03-2012, 12:51  
marcin_1301
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Ja napisałem im pismo z opisem sytuacji i wyraźnie tam określiłem, że informacje o zmianie cen powziołem dopiero w dniu 11.03.2012 roku i w zwiazku z tym uważam, że termin 14 dni na wypowiedzenie umowy biegnie właśnie od tej daty. Napisałem, że jeżeli nie chcą kontynułować umowy, to niech moje pismo traktują jako wypowiedzenie umowy w trybie artykułu 15 paragraf 8 regulaminu o abonament. Mam zamiar oddać im sprzęt na koniec miesiąca, a fakturę za marzec uznać tylko do wysokości starych stawek.
Dalej to niech oni mi udowodnią, że mnie skutecznie poinformowali o zmianie wcześniej. Uważam, że nie mają szans tego zrobić jeżeli nie wysłali zawiadomienia listem poleconym.

Pozdrawiam
marcin_1301 jest off-line  
15-03-2012, 08:34  
faab
Stały bywalec
 
Posty: 916
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Mój znajomy kiedyś wygrał połowicznie sprawę z cyfrą. Sędzia uznał, że to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek udowodnienia, że abonent zapoznał się z regulaminem, a skoro jest wysłany listem zwykłym, to nie ma jak tego udowodnić Przełożyło się to na to, że musiał zapłacić abonament za okres wypowiedzenia w starej stawce.
faab jest off-line  
15-03-2012, 10:13  
Alina11789
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Hej!wysłałam dzis do nich pisemko z reklamacją,zobaczymy co odpiszą.Dajcie znać jak to sie skończyło u Was?
Alina11789 jest off-line  
15-03-2012, 13:14  
marcin_1301
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Jestem gotowy im zapłacić za okres wypowiedzenia według starych stawek.
Natomiast nie mam ochoty kontynułować umowy na nowych warunkach.

Więc rozwiązanie w którym za okres wypowiedzenia zapłacę według starych stawek całkowicie mnie zadowala.

Pozdrawiam.
marcin_1301 jest off-line  
15-03-2012, 22:00  
dawid1346
Początkujący
 
Posty: 23
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Witam.
Mam taki problem z Cyfrom Plus dnia 23.12.2011 podpisałem umowę na 15 mies. o abonament, pakiet Canal+ Optimum i Multirom. Abonament miał wynosić 83zł a teraz okazało się że został podwyższony i wynosi ok 107zł. Dzwoniłem dzisiaj do biura obsługi i powiedzieli że 3 stycznia wysłali mi pismo informujące mnie o podwyżce, ale ja takiego pisma nie otrzymałem i powiedziałem im o tym. Gość który ze mną rozmawiał powiedział że mam napisać pismo reklamacyjne. Moglibyście podesłać jakieś wzory takiego pisma.
Z góry Dziękuję.

Pozdrawiam Dawid
dawid1346 jest off-line  
15-03-2012, 22:30  
traidor86
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

cyfra to chamy jakich mało - nie jestem prawnikiem, ale coś już o ich działalności wiem i polecam dla wszystkich, którzy mają problem:
- zawsze pisać wszystkie jakiekolwiek informacje w liście o rezygnacji i z jakiego powodu ( z powodu braku akceptacji zmian - wzór pisma jest w necie)
- nadać listem poleconym z potwierdzeniem nadania i odbioru i najlepiej ubezpieczyć (jak kto ma kasę)
- na potwierdzeniu nadania podpisać sie koniecznie jako osoba, która podpisywała umowę
- na reklamację mają 30 dni - uważaj na ten termin
- każ im udowodnić, że pismo do ciebie dotarło - niech zaangażują pocztę polską - to oni powinni się o to martwić czy dotarł list czy nie
- z nimi nie wolno się patyczkować - pisz do nich codziennie i pytaj czy dotarł list na reklamacje@cyfraplus.com.pl i informacje@cyfraplus.com.pl - podpisuj się jako abonent. Prędzej Polska wygra Euro niż dodzwonisz się do działu Relacji z Klientami - więc pisz maile.

życze powodzenia oraz zyczyłbym też sobie by takie firmy zniknęły z polskiego rynku. To co oni robią to jawna kpina z klienta. Aneks podwyższył stawki, ale na stronie internetowej wciąż sa stare stawki.
traidor86 jest off-line  
16-03-2012, 19:31  
Monisia1989
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Ja miałam pracować w Cyfra Plus ale uciekłam po szkoleniu stamtąd...jak kazali naciągać ludzi... mnóstwo ukrytych kosztów.
Monisia1989 jest off-line  
16-03-2012, 19:40  
dawid1346
Początkujący
 
Posty: 23
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Ja dzisiaj wysłałem pismo listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.
Mam nadzieje że to wystarczy i po sądach nie będę musiał latać.
Jak odpowiedzą to napiszę co i jak...
Dzięki za wypowiedzi. Życzę Wam i Sobie powodzenia i jak najmniej takich nie przyjemnych spraw.
dawid1346 jest off-line  
20-03-2012, 20:02  
piksiel
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus

Witam. Mam ten sam problem. Jeśli są chętni na złożenie pozwu zbiorowego jestem chętny. Swojej sytuacji nie będą opisywał bo jest identyczna niż Wasza.
piksiel jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zmiana warunków umowy przez Operatora a rozwiązanie umowy (odpowiedzi: 5) Dzień dobry, Chicłabym się upewnić jak wygląda sprawa z rozwiązaniem umowy po nie zaakceptowaniu zmian w umowie zaproponowanych przez Operatora...
§ Niedotrzymanie warunków umowy przez pracodawcę (odpowiedzi: 1) Witam, Pracuję na umowie o pracę na czas określony. Drugi miesiąc z rzędu zdarza się, że pracodawca nie wypełnia swojego obowiązku - nie wypłaca...
§ Wypowiedzenie umowy przez niedotrzymanie przez pracodawce jej warunków (odpowiedzi: 3) Witam pracuje w pewnej firmie na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy. Firma zatrudnia pięć osób, pracodawca od kilku miesięcy nie...
§ Przedłużenie umowy z Cyfrą+ przez telefon (odpowiedzi: 6) Witam wszystkich jestem tu nowy czytałem posty na temat Cyfry+ ,ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie,więc zakładam nowy temat i proszę o...
§ Wypowiedzenie umowy przez zmianę kanałów w kablówce (odpowiedzi: 3) Witam, Stan faktyczny jest następujący: Podpisałem umowę na 1 rok z telewizją w mojej miejscowości. W umowie zauważyłem dopiero niedawno, że...
§ Nie dotrzymanie warunków umowy przez tv n (odpowiedzi: 6) Witam, właśnie skończyła mi się umowa na czas określony w tv "n". Kilka dni wcześniej zadzwonił do mnie telemarketer z ich firmy aby zaproponować mi...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:48.