12-03-2012, 21:26
|
| Początkujący | problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Dzień dobry.
W dniu 10.03.2012 roku zaskoczył mnie wyświetlony na ekranie TV rachunek za abonament w marcu 2012 roku, a właściwie jego wysokość. Po rozmowie z konsultantem dowiedziałem się, że od marca uległy stawki opłat i, że ponoć została taka informacja wysłana do mnie w styczniu zwykłym listem nie poleconym. Niestety takiej informacji ja nie otrzymałem i dopiero podczas rozmowy z konsultantem w dniu 11.03.2012 roku dowiedziałem się o tych zmianach. Ciekawy jest fakt, że dwoje moich znajomych też otrzymało wyższe rachunki bez wcześniejszej informacji.
Nie mniej wysłałem zaraz w dniu 12.03.2012 roku do Cyfry pismo w którym opisuję problem i nie zgadzam się na podwyższenie stawek oraz wypowiadam umowę z tego powodu.
Z korespondencji elektronicznej z Cyfrą jaką rozpoczołem już w dniu 11.03.2012 roku otrzymałem informację, że Cyfra uważa, że jeżeli nie wrócił do nich list, to dotarł do mnie i zostałem poinformawany o zmianie cen i zwyczajowo jest przyjęte, że takie informacje nie muszą być wysyłane listem poleconym. Ja uważam to tłumaczenie za śmieszne, ponieważ, jeżeli tak by było, to równie dobrze ja mógłbym powiedzieć, że wysłałem do nich w styczniu wypowiedzenie umowy i jak do mnie nie wróciło, to do nich dotarło.
Ja takiego pisma nigdy nie otrzymałem i uważam, że termin poinformowania mnie o zmianach biegnie od dnia 11.03.2012 roku. Problematyczny może być również rachunek za miesiąc marzec 2012 roku, który uznaję tylko do wysokości ustalonej poprzednio przed podwyżką. Jednak problem jednego miesiąca, to sprawa drugoplanowa, a bardziej zależy mi aby nie ponosić zwiększonych kosztów jeszcze przez kilkanaście miesięcy.
Jestem zdecydowany walczyć o swoje, ponieważ czuję się oszukany i nie mam zamiaru płacić większych niż ustalone wcześniej rachunki nie mając możliwości zdecydowania czy chcę to robić.
Podsumowując problem leży w tym czy Cyfra może twierdzić, że mnie skutecznie poinformowała o zmianach i może mi odmówić prawa rozwiązania umowy ze względu na teoretycznie przektoczony termin 14 dni od teoretycznej daty otrzymania pisma o zmianie cen które oni teoretycznie wysłali? Dla wyjaśnienia piszę "teoretycznie", ponieważ ja takiego pisma nigdy nie otrzymałem.
Czy Cyfra ma podstawy do odmowy prawa do rozwiązania umowy?
Z góry dziękuję za pomoc
Marcin
|
| |
12-03-2012, 21:33
|
| Użytkownik | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Również dostałem nagle większą fakturę - nie mam do nich już siły do końca umowy się z nimi pomęczę ale to juz koniec będize naszej współpracy
|
| |
12-03-2012, 21:54
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus Cytat:
Napisał/a idea2000 Również dostałem nagle większą fakturę - nie mam do nich już siły do końca umowy się z nimi pomęczę ale to juz koniec będize naszej współpracy |
Kolego.
Myślę, że nie ma co im odpuszczać. Ja zamierzam walczyć, tylko chciałbym aby ktoś potwierdził czy mam rację.
Pozdrawiam
Marcin
|
| |
13-03-2012, 12:40
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Witam,widzę problem nie tylko u mnie!Wczoraj dzwoniłam w tej sprawie do konsultanta i otrzymałam odpowiedź,że teraz to już po balu,miałam czas do końca stycznia aby zrezygnować!Tylko,że o podwyżce dowiedziałam się otwierając kopertkę z aktualną fakturą?Co robić?
|
| |
13-03-2012, 12:54
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Witam.
Myślę, że nie mają racji. Jeżeli wysłali nam powiadomienie zwykłym listem, jeżeli wogle wysłali, poniewż ja nic nie dostałem, to za dzień powiadomienia można uznać dzień w którym faktycznie dowiedziałem się o zmianie cen i od tej daty powinno liczyć się 14 dni.
Ja w każdym razie tego się trzymam i już wysłałem do nich stosowne pismo.
W przeciwnym razie to wszyscy mogli by nam wmawiać, że coś wysłali i uważają, że powinniśmy o tym wiedzieć. Również ja mogłbym stwierdzić, że wysłałem do nich wypowiedzenie w styczniu.
Pozdrawiam
Marcin
|
| |
14-03-2012, 12:19
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Ja również zostałam zaskoczona 2 dni temu. I po raz drugi mam taką samą sytuację - pół roku temu również była podwyżka o której się dowiedziałam po fakcie, a konsultant twierdził że wysyłali.
Piszę do nich maile ze skargą, tylko się wkurzam niepotrzebnie, a mam wrażenie, że oni nas wszystkich mają w dupie i się śmieją że tacy z nas frajerzy
Też nie zamierzam z nimi już przedłużać żadnej umowy.
pozdrawiam
P.S. Może zbierzmy grupę i jakiś pozew zbiorowy? |
| |
14-03-2012, 12:51
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Ja napisałem im pismo z opisem sytuacji i wyraźnie tam określiłem, że informacje o zmianie cen powziołem dopiero w dniu 11.03.2012 roku i w zwiazku z tym uważam, że termin 14 dni na wypowiedzenie umowy biegnie właśnie od tej daty. Napisałem, że jeżeli nie chcą kontynułować umowy, to niech moje pismo traktują jako wypowiedzenie umowy w trybie artykułu 15 paragraf 8 regulaminu o abonament. Mam zamiar oddać im sprzęt na koniec miesiąca, a fakturę za marzec uznać tylko do wysokości starych stawek.
Dalej to niech oni mi udowodnią, że mnie skutecznie poinformowali o zmianie wcześniej. Uważam, że nie mają szans tego zrobić jeżeli nie wysłali zawiadomienia listem poleconym.
Pozdrawiam
|
| |
15-03-2012, 08:34
|
| Stały bywalec | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Mój znajomy kiedyś wygrał połowicznie sprawę z cyfrą. Sędzia uznał, że to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek udowodnienia, że abonent zapoznał się z regulaminem, a skoro jest wysłany listem zwykłym, to nie ma jak tego udowodnić Przełożyło się to na to, że musiał zapłacić abonament za okres wypowiedzenia w starej stawce.
|
| |
15-03-2012, 10:13
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Hej!wysłałam dzis do nich pisemko z reklamacją,zobaczymy co odpiszą.Dajcie znać jak to sie skończyło u Was?
|
| |
15-03-2012, 13:14
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Jestem gotowy im zapłacić za okres wypowiedzenia według starych stawek.
Natomiast nie mam ochoty kontynułować umowy na nowych warunkach.
Więc rozwiązanie w którym za okres wypowiedzenia zapłacę według starych stawek całkowicie mnie zadowala.
Pozdrawiam.
|
| |
15-03-2012, 22:00
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Witam.
Mam taki problem z Cyfrom Plus dnia 23.12.2011 podpisałem umowę na 15 mies. o abonament, pakiet Canal+ Optimum i Multirom. Abonament miał wynosić 83zł a teraz okazało się że został podwyższony i wynosi ok 107zł. Dzwoniłem dzisiaj do biura obsługi i powiedzieli że 3 stycznia wysłali mi pismo informujące mnie o podwyżce, ale ja takiego pisma nie otrzymałem i powiedziałem im o tym. Gość który ze mną rozmawiał powiedział że mam napisać pismo reklamacyjne. Moglibyście podesłać jakieś wzory takiego pisma.
Z góry Dziękuję.
Pozdrawiam Dawid
|
| |
15-03-2012, 22:30
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
cyfra to chamy jakich mało - nie jestem prawnikiem, ale coś już o ich działalności wiem i polecam dla wszystkich, którzy mają problem:
- zawsze pisać wszystkie jakiekolwiek informacje w liście o rezygnacji i z jakiego powodu ( z powodu braku akceptacji zmian - wzór pisma jest w necie)
- nadać listem poleconym z potwierdzeniem nadania i odbioru i najlepiej ubezpieczyć (jak kto ma kasę)
- na potwierdzeniu nadania podpisać sie koniecznie jako osoba, która podpisywała umowę
- na reklamację mają 30 dni - uważaj na ten termin
- każ im udowodnić, że pismo do ciebie dotarło - niech zaangażują pocztę polską - to oni powinni się o to martwić czy dotarł list czy nie
- z nimi nie wolno się patyczkować - pisz do nich codziennie i pytaj czy dotarł list na reklamacje@cyfraplus.com.pl i informacje@cyfraplus.com.pl - podpisuj się jako abonent. Prędzej Polska wygra Euro niż dodzwonisz się do działu Relacji z Klientami - więc pisz maile.
życze powodzenia oraz zyczyłbym też sobie by takie firmy zniknęły z polskiego rynku. To co oni robią to jawna kpina z klienta. Aneks podwyższył stawki, ale na stronie internetowej wciąż sa stare stawki.
|
| |
16-03-2012, 19:31
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Ja miałam pracować w Cyfra Plus ale uciekłam po szkoleniu stamtąd...jak kazali naciągać ludzi... mnóstwo ukrytych kosztów.
|
| |
16-03-2012, 19:40
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Ja dzisiaj wysłałem pismo listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.
Mam nadzieje że to wystarczy i po sądach nie będę musiał latać.
Jak odpowiedzą to napiszę co i jak...
Dzięki za wypowiedzi. Życzę Wam i Sobie powodzenia i jak najmniej takich nie przyjemnych spraw.
|
| |
20-03-2012, 20:02
|
| Początkujący | RE: problem ze zmianą warunków umowy przez Cyfrę plus
Witam. Mam ten sam problem. Jeśli są chętni na złożenie pozwu zbiorowego jestem chętny. Swojej sytuacji nie będą opisywał bo jest identyczna niż Wasza.
|
| | | |