30-03-2012, 21:55
|
| Użytkownik | Reklamacja a sposób odesłania towaru
Witam,
Czy, a jeśli tak to gdzie, napisane jest na jakich zasadach ma odbyć się wysyłka reklamowanego towaru do Sprzedawcy?
Czy sposób takiej wysyłki zależy od Konsumenta czy może o tym zdecydować Sprzedawca, który następnie poinformuje o tym Konsumenta?
|
| |
30-03-2012, 22:01
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja a sposób odesłania towaru Cytat:
Napisał/a Sklep_wawa Witam,
Czy, a jeśli tak to gdzie, napisane jest na jakich zasadach ma odbyć się wysyłka reklamowanego towaru do Sprzedawcy? |
Nie. Cytat:
Napisał/a Sklep_wawa Czy sposób takiej wysyłki zależy od Konsumenta czy może o tym zdecydować Sprzedawca, który następnie poinformuje o tym Konsumenta? |
Konsument ma dowolność w wyborze sposobu dostarczenia reklamowanego towaru.
|
| |
30-03-2012, 22:06
|
| Gość | RE: Reklamacja a sposób odesłania towaru Cytat:
Konsument ma dowolność w wyborze sposobu dostarczenia reklamowanego towaru.
|
Moim zdaniem nie.
Jesli reklamacja na podstawie gwarancji - warunki określa karta gwarancyjna.
Jesli to sprzedaż na odległość, to: art 9 p.10 Dz.U.2000.22.271
Jeśli nie, to sposób dostarczenia powinien być właściwy dla danego rodzaju rzeczy i nie nadmiernie kosztowny.
|
| |
30-03-2012, 22:31
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja a sposób odesłania towaru Cytat:
Napisał/a loco1 Moim zdaniem nie.
Jesli reklamacja na podstawie gwarancji - warunki określa karta gwarancyjna.
Jesli to sprzedaż na odległość, to: art 9 p.10 Dz.U.2000.22.271
Jeśli nie, to sposób dostarczenia powinien być właściwy dla danego rodzaju rzeczy i nie nadmiernie kosztowny. |
Dziękuję bardzo za pomoc i bardzo konkretną odpowiedź.
|
| |
30-03-2012, 22:53
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja a sposób odesłania towaru
Co w sytuacji gdy sprzedawca narzuci uprawnionemu konieczność odesłania wadliwej rzeczy np. pocztą a konsument odeśle ją kurierem lub dostarczy osobiście? Czy sprzedawca będzie mógł zwolnić się z odpowiedzialności? W żadnym wypadku.
Sprzedawca może wskazać, że wadliwą rzecz należy odesłać na taki czy inny adres, pouczyć konsumenta o konieczności odpowiedniego jej zabezpieczenia, ewentualnego ubezpieczenia, etc. jednak niespełnienie tego rodzaju zaleceń sprzedawcy nie może skutkować odmową przyjęcia reklamacji czy automatycznym jej odrzuceniem.
|
| |
30-03-2012, 22:59
|
| Gość | RE: Reklamacja a sposób odesłania towaru Cytat:
Co w sytuacji gdy sprzedawca narzuci uprawnionemu konieczność odesłania wadliwej rzeczy np. pocztą a konsument odeśle ją kurierem lub dostarczy osobiście? Czy sprzedawca będzie mógł zwolnić się z odpowiedzialności?
|
Oczywiście, że nie - z wyjątkiem reklamacji z tytułu gwarancji, w takim bowiem przypadku reklamującego bezwzględnie obowiązują jej warunki.
W pozostalych przypadkach nie chodzi tu o zwolnienie z odpowiedzialności, a o zwrot kosztów dostarczenia w przypadku uznania reklamacji.
|
| |
30-03-2012, 23:15
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja a sposób odesłania towaru Cytat:
Napisał/a loco1 Oczywiście, że nie - z wyjątkiem reklamacji z tytułu gwarancji, w takim bowiem przypadku reklamującego bezwzględnie obowiązują jej warunki. |
Ale mowa o dostarczeniu przez konsumenta reklamowanego towaru do sprzedawcy, zatem chodzi najpewniej o reklamację z tyt. niezgodności z umową. Cytat:
Napisał/a loco1 W pozostalych przypadkach nie chodzi tu o zwolnienie z odpowiedzialności, a o zwrot kosztów dostarczenia w przypadku uznania reklamacji. |
A to już problem konsumenta. Nikt nie może zabronić mu przejechać pół Polski prywatnym samochodem i zażądać od sprzedawcy pokrycia kosztu paliwa.
Nie jest powiedziane, że sposób dostarczenia nie może być kosztowny. Może, tyle że sprzedawca zapewne uchyli się od spełnienia takiego żądania i jest wysoce prawdopodobne, że zostanie przyznana mu racja.
|
| |
31-03-2012, 09:58
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja a sposób odesłania towaru Cytat:
Napisał/a jtk Co w sytuacji gdy sprzedawca narzuci uprawnionemu konieczność odesłania wadliwej rzeczy np. pocztą a konsument odeśle ją kurierem lub dostarczy osobiście? Czy sprzedawca będzie mógł zwolnić się z odpowiedzialności? W żadnym wypadku.
Sprzedawca może wskazać, że wadliwą rzecz należy odesłać na taki czy inny adres, pouczyć konsumenta o konieczności odpowiedniego jej zabezpieczenia, ewentualnego ubezpieczenia, etc. jednak niespełnienie tego rodzaju zaleceń sprzedawcy nie może skutkować odmową przyjęcia reklamacji czy automatycznym jej odrzuceniem. |
Nie chodzi o nieuznanie reklamacji, gdyż to inna sprawa, a jedynie o koszty wysyłki jakie w tym przypadku zobowiązany jest pokryć sprzedawca. Niestety klienci są tak "rozpieszczeni", że robią to co im się podoba, gdyż nasze prawe chroni w głównej mierze właśnie ich. Spotkałam się już z Klientami, którzy stwierdzili że odeślą produkt kurierem, czyli koszt ok. 40zł podczas gdy sam produkt wart jest 4 razy tyle. Taka sama paczka wysłana poczta kosztuje 10zł. Uważam, że skoro to Sprzedawca ma ponieść te koszty to ma również prawo zdecydować w jaki sposób powinno odbyć się odesłanie towaru.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Zakup na Fv a koszt odesłania towaru (odpowiedzi: 3) Witam wszystkich.
Sytuacja jest następująca.
Klient dokonał zakupu przedmiotu na FV. Jednakże odesłał go twierdząc że nie jest przedmiot... | § Termin odesłania towaru sprzedawcy na rękojmię (odpowiedzi: 2) Zakupiłem towar posiadający wadę.
Poinformowałem sprzedającego o wadzie tego samego dnia (dzień po odbiorze paczki z towarem, mailem oraz... | § Adres odesłania towaru to szczere pole. (odpowiedzi: 4) Witam.
Jest to mój pierwszy post na tym forum, a skoro piszę ten post to znaczy że opcja szukaj nie odpowiedziała na moje pytanie.
Sprawa się ma... | § Zwrot kosztów odesłania towaru zaa granicy (odpowiedzi: 1) Witam,
Zauważyłem, że temat poruszany jest niejednokrotnie, ale mojego przypadku nigdzie nie udało mi sięznaleść.
Mianowicie, zakupilem towar... | § niezgodność towaru z umową-problem ze zwrotem kosztów odesłania towaru... (odpowiedzi: 2) Witam!
Mój problem wygląda następująco: końcówką grudnia dokonałam zakupów na Allegro (towar nowy, kupiony poprzez opcję "kup teraz", od... | § koszty odesłania towaru (odpowiedzi: 1) Witam,
Kupiłem w sklepie internetowym słuchawki i otrzymałem nie ten model który zamówiłem. Sprzedający odpisał, że tego modelu już nie ma na... | | |