Przeterminowana reklamacja w firmie kurierskiej (dzialanie przez posrednika) - Forum Prawne

 

Przeterminowana reklamacja w firmie kurierskiej (dzialanie przez posrednika)

Witam, przejde odrazu do rzeczy.. W kontaktach z firmami kurierskimi działam przez posrednika kurier-broker.eu. jako mój posrednik kurier-broker w ubiegłym roku (zgodnie z ówczesnym ich rególaminem) załatwiał też moje reklamacje w firmach kurierskich. I tu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
02-04-2012, 23:40  
wiola86ck
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Przeterminowana reklamacja w firmie kurierskiej (dzialanie przez posrednika)

Witam,
przejde odrazu do rzeczy..

W kontaktach z firmami kurierskimi działam przez posrednika kurier-broker.eu.
jako mój posrednik kurier-broker w ubiegłym roku (zgodnie z ówczesnym ich rególaminem) załatwiał też moje reklamacje w firmach kurierskich.
I tu jest mój problem...reklamacja i wszystkie niezbędne domumenty zostały przesłane do posrednika...ponad roke temu. Na reklamację przesyłek w firmie kurierskiej DPD jest rok czasu. Broker twierdzi, że reklamacje wysłał, tylko nie dostał odpowiedzi, DPD twierdz, że nie otrzymało takich reklamacji..
Mija własnie rok odkąd zaistniały szkody w przesyłanych paczkach...

Czy nie ma innego wyjścia jak kierowanie sprawy do sądu?

Zaznaczam, że pod koniec ubiegłego roku, po braku informacji na temat reklamacji zgłoszonych min. kilka miesiecy (miedzy innymi tych przeterminowanych), zostało wystosowane do firmy pośredniczej wezwanie do zapłaty całej sumy (ok. 1000,00 zł) - jest to wartośc wszystkich nie rozpatrzonych do tamtej pory uszkodzeń, wysokość naszych roszczeń do formy kurierskiej DPD. Oczywiście irma kurierska nie ustosunkowała sie do tych wezwań...

Co robić?
wiola86ck jest off-line  
03-04-2012, 07:30  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.166
Domyślnie RE: Przeterminowana reklamacja w firmie kurierskiej (dzialanie przez posrednika)

Oni są odpowiedzialni wobec ciebie za świadczoną usługę, zatem to oni powinni rozpatrzyć reklamację a nie przewoźnik. Wystosuj do nich pismo, że zgodnie z umową (przeczytaj regulamin) odpowiadają za realizację umowy i w razie nie wywiązania się z niej lub nienależytego wykonania są zobowiązani rozpatrzyć reklamację. Wskaż, że termin rozpatrzenia minął zatem zwoje żądania (jeśli jakieś wysunąłeś, a powinieneś był) uznajesz za zasadne i wzywasz do ich spełnienia w terminie np. 2 tygodni od dostarczenia pisma. Dodaj, że po tym terminie sprawa zostanie skierowana na droge sądową.
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja przesyłki kurierskiej (odpowiedzi: 7) Witam, Chciałbym się poradzić na co mogę się powołać w sprawie nie otrzymania odpowiedzi od firmy AXA na moje odwołanie od ich decyzji. ...
§ nie uwzgledniona reklamacja w firmie kurierskiej k-ex (odpowiedzi: 4) witam.nie dawno kupiłem wózek dziecięcy i został on do mnie wysłany firma k-ex. wyszło tak ze nie było mnie w dzień doręczenia w domu a kurier wcis...
§ Kradzież w firmie kurierskiej (odpowiedzi: 1) Witam mam nadzieje że dobrze umieściłem temat mam problem mianowicie zatrudniam pracownika w firmie kurierskiej bez umowy tylko delivery na jego...
§ Weksel w firmie kurierskiej (odpowiedzi: 3) Witam. Mam drobne pytanie co do weksli w firmach kurierskich. Sytuacja stoi tak. Kolega założył firmę jako działalność 1 osobowa a ja jestem...
§ Reklamacja w firmie kurierskiej (odpowiedzi: 2) Dostarczono mi uszkodzony towar zostawiając go osobie postronnej. Co za tym idzie odbiór nie został potwierdzony moim podpisem. Jak się reklamować?
§ reklamacja przesylki kurierskiej (odpowiedzi: 6) witam! Mam problem z przewoznikiem Siodemka. Otoż wysłalem za jej pośrednictwem paczkę dla klienta 6 stycznia br. Paczka dotarła do klienta 8...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:29.