Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać - Forum Prawne

 

Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Witam. Otóż sprawa ma się następująco. Laptop Acera działał. Po zakończonej pracy na nim zamknąłem klapkę i schowałem sprzęt do torby. Następnego dnia sprzęt nie odpalił. Zaniosłem laptopa do Media Markt i oddałem na gwarancji ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Zwrot zakupionej gry PC
    Witam. Dwa dni temu zakupiłem grę w normalnym sklepie (w sensie, że nie przez Internet). Otworzyłem już pudełko,...
  • § Odstąpienie od umowy - allegro...
    itam, Mam pewien problem i chciała bym się dowiedzieć jak to wygląda z prawnego i konsumenckiego punktu...
  • § Czy uczelnia ma prawo zatrzyma...
    Witam,bardzo prosze o odpowiedz😊 Zapisalam sie na studia ma prywatnej uczelni.Zlozylam kserokopie swoich dokumentow...

Odpowiedz
 
23-04-2012, 17:46  
therion_2
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Witam.
Otóż sprawa ma się następująco. Laptop Acera działał. Po zakończonej pracy na nim zamknąłem klapkę i schowałem sprzęt do torby. Następnego dnia sprzęt nie odpalił. Zaniosłem laptopa do Media Markt i oddałem na gwarancji PLUS KOMFORT I OCHRONA( dodatkowo miałem wykupioną, sprzęt miał jakieś 6 miesięcy). Sprzęt został oddany 18 marca. Nie miałem żadnej informacji co dzieje się z laptopem. 5 kwietnia dowiedziałem się że sprzęt jest w serwisie, do którego trafił dnia 2 kwietnia. Według paragrafu 4.1.1. mają 14 dni na naprawę. Dnia 18 kwietnia po moim telefonie dowiaduje się u ubezpieczyciela, że nie uznają mi gwarancji, gdyż serwis stwierdził zalanie sprzętu.
Cytuję:
"Uprzejmie informujemy, iż z otrzymanych informacji wynika, że zgłosił Pan usterkę laptopa, natomiast serwis po ekspertyzie stwierdził zalanie sprzętu. Zgodnie z par. 5.. Ogólnych warunków Ubezpieczenia oksydacje nie będące następstwem zajścia Szkody Rzeczowej wyłączone są z odpowiedzialności ubezpieczeniowej. Zgodnie z par. 2.14 Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Szkoda Rzeczowa jest to uszkodzenie w tym mechaniczne lub zniszczenie widoczne z zewnątrz, powodujące zaburzenia poprawnego funkcjonowania sprzętu podlegające gwarancji,będące wynikiem zdarzenia ubezpieczeniowego."

Chciałbym dodać,że nie mogłem zgłosić zalania, gdyż nie miało miejsca. Po prostu sprzęt się nie włączył, mimo że dzień wcześniej działał jak najbardziej prawidłowo. Dostałem zdjęcia na których widać zalanie. Konsultant wysłał mi je na skrzynkę, twierdząc że otrzymał je od serwisu.





Już nie dam rady rozmawiać z tym panem na infolinii, tłumacząc mu że u mnie nie było żadnego zalania, a przez ten ostatni miesiąc czasu ten laptop wędrował po wielu miejscach.
Regulamin umowy:
http://www2.mediamarkt.pl/temp/fcked...gulamin_mm.pdf

Dodam, że decyzje otrzymałem bez jakiejkolwiek pieczątki i podpisu. Nie wiem czy należy traktować to jako wiążący dokument.

Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się z podobną sytuacją.
therion_2 jest off-line  
23-04-2012, 19:33  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

1) Poradnik Konsumenta

2) zdobądź opinię rzeczoznawcy, który potwierdzi twoją wersję i spróbuj ponownie reklamować
nomnes jest off-line  
23-04-2012, 19:38  
therion_2
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Chodzi o to, że fizycznie nie mam tego laptopa. Serwis mi go nie odesłał. Czytałem już na paru forach, że ta gwarancja plus to ciężka sprawa. Rzeczoznawca nie wchodzi w grę jak na razie. Producent gwarancji mi nie uzna, gdyż sprzęt w tej chwili jest po zalaniu jak to stwierdził serwis.
A z gwarancją jest tak, że trzeba zgłosić reklamację maksymalnie 5 dni po zaistniałej szkodzie.
therion_2 jest off-line  
23-04-2012, 19:42  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

To odbierz laptopa i zrób to co napisałem/podlinkowałem.
nomnes jest off-line  
23-04-2012, 19:55  
therion_2
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

To nie jest prosta sprawa. Laptop jest na drugim końcu Polski.
A co do gwarancji to oddałem towar na tej dodatkowo płatnej. Dopiero po opinii rzeczoznawcy można cokolwiek zacząć robić. Prawdę mówiąc to nie wierze żeby rzeczoznawca stwierdził kiedy to zalanie nastąpiło.

Chciałem wystąpić o odszkodowanie w postaci bonów za nie dotrzymanie terminu naprawy. Tu widzę jeszcze jakąś szansę, ale ich infolinia nie daje mi takiej możliwości.
therion_2 jest off-line  
23-04-2012, 20:00  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Cytat:
Napisał/a therion_2
To nie jest prosta sprawa. Laptop jest na drugim końcu Polski.
A co do gwarancji to oddałem towar na tej dodatkowo płatnej. Dopiero po opinii rzeczoznawcy można cokolwiek zacząć robić. Prawdę mówiąc to nie wierze żeby rzeczoznawca stwierdził kiedy to zalanie nastąpiło.
W takim razie zapomnij o sprawie...

PS
Nie wiem jaki jest zapis w gwarancji ale jeśli tak jak piszesz, to na naprawę mają te 14 dni jeśli wadę uznają.
nomnes jest off-line  
23-04-2012, 20:03  
therion_2
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

http://www2.mediamarkt.pl/temp/fcked...gulamin_mm.pdf

Punkt 4.1.1.

Z tym że pan na infolinii poinformował mnie że nie obowiązuje mnie to gdyż nie napisałem że laptop był zalany a napisałem że nie działa/ nie włącza się. Tyle że o zalaniu nie mogło być mowy.
therion_2 jest off-line  
25-04-2012, 10:07  
therion_2
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Nikt nie jest w stanie pomóc?
therion_2 jest off-line  
25-04-2012, 10:13  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Napisz jakiej jeszcze pomocy oczekujesz.
nomnes jest off-line  
25-04-2012, 10:21  
therion_2
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Chcę być pewny czy moge mogę żądać od nich bonów za niedotrzymany czas naprawy 14 dni. Tak jest w tej gwarancji. Z tym, że oni mi mówią na infolinii, że nie moge się ubiegać o bony, gdyż naprawa nie nastąpiła a oni odrzucili gwarancję.
therion_2 jest off-line  
25-04-2012, 10:55  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Cytat:
Chcę być pewny czy moge mogę żądać od nich bonów za niedotrzymany czas naprawy 14 dni.
Tak jeśli przewidują to zapisy gwarancji i jeśli naprawiali dłużej niż 14 dni.

Jeśli nie, to też możesz ale nie muszą się na to godzić.

Cytat:
Z tym, że oni mi mówią na infolinii, że nie moge się ubiegać o bony, gdyż naprawa nie nastąpiła a oni odrzucili gwarancję.
O tym też pisałem.
nomnes jest off-line  
16-05-2012, 09:08  
makow
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Gwarancja Media Markt nie jest tak naprawdę gwarancją lecz umową ubezpieczeniową. Schemat działania ubezpieczyciela moim zdaniem jest nieuczciwy. W moim przypadku jest podobnie. Tak naprawdę oddano sprzęt do naprawy w ramach gwarancji producenta. Dzwoniłam do serwisu i potwierdzili moje obawy. serwis wycenił naprawę na 190 zł, ale to i tak za dużo dla ubezpieczyciela. W momencie gdy usterka/szkoda rzeczowa nie podlega gwarancji producenta, zaczynają kombinacje, jak by tu Cię wyrolować, a cała umowa jest tak skomplikowana i zawiera tyle wykluczeń przyznania odszkodowania, że batalia jest trudna. Obowiązuje tu umowa i kodeks cywilny. Ubezpieczyciel ma 30 dni na zajęcie stanowiska i ewentualną wypłatę odszkodowania. Po tym czasie można zacząć liczyć odsetki za zwłokę.

Może ktoś wie, w jakiej formie ubezpieczyciel może przekazać decyzję o odmowie odszkodowania (postanowienie, decyzje, informacja w mailu)? W moim przypadku minęło 30 dni i nie mam niczego na piśmie. Dzwoniłam po 28 dniach i pracownik infolinii przekonywał, że właśnie miał do mnie dzwonić. Ja opisałam w formularzu zdarzenie ubezpieczeniowe, w skrócie to było tak: "sprzęt był w serwisie, został naprawiony na gwarancję producenta, po 4 tyg niesprawdzony i nieużywany sprzęt chcę użyć, a tu zepsuty". Dotrzymałam wszystkich warunków umowy i dzwonie zapytać co z odszkodowaniem, a tu kombinacje, że będzie odmowa, bo "ekspertyza", czytaj zlecenie naprawy, wykazała szkodę mechaniczną, co jest oczywiście w definicji, ale serwis się nie przyznaje do szkody bo minęło 4 tyg, chociaż sprzęt leżał nieużywany po powrocie, i ubezpieczyciel ma pismo i jak nie opiszę jeszcze raz zdarzenia to wszystko się przedłuży, bo będę musiała odwoływać się od decyzji. Tylko zapaliła mi się czerwona lampka: ja nie reklamuję naprawy u producenta tylko zgłaszam szkodę rzeczową ubezpieczycielowi. Przekonywał, że mam ubezpieczenie od szkód mechanicznych, ale może napisze, że mi spadł sprzęt, albo w domu śledztwo przeprowadzę, bo może z rodziny ktoś majstrował, co jest bzdurą i czystą manipulacją, bo jeśli będę przyczyną szkody lub ktoś z mojego otoczenia to ubezpieczyciel umyje ręce i nie dostanę odszkodowania.

Napisałam skargę na opieszałość, nie zachowanie warunków umowy i nieetyczne zachowanie pracownika infolinii (chociaż pewnie sami ich tak szkolą) do Wydziału Skarg i Zażaleń firmy (jest tam w umowie adres). I rodzi się pytanie: ile mają czasu na odpowiedź na skargę? czy obowiązuje tu kpa?, bo w razie nie zadowalających efektów, mogę napisać skargę bądź zażalenie do głównej siedziby we Francji i/lub Rzecznika Spraw Ubezpieczonych.

Jeśli masz ubezpieczenie od szkód mechanicznych to działaj dalej i licz odsetki. Sprawy te nie są skomplikowane, żeby robić odstępstwo terminu 30 dni. Skąd mogłeś wiedzieć, że to nie usterka tylko szkoda rzeczowa (czytaj dobrze umowę i definicje), przecież nie zaglądałeś do środka, zadzwoń do serwisu i dowiedz się czy ubezpieczyciel zgłosił naprawę czy ekspertyzę, w razie czego opisz zdarzenie ubezpieczeniowe, wg definicji nie możesz być ty przyczyną ani osoby trzecie, czytaj definicje w umowie, by nie popełnić żadnego błędu.

Czy walkę o odszkodowanie z ubezpieczycielem można wygrać?
makow jest off-line  
16-05-2012, 09:33  
makow
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Cytat:
Napisał/a therion_2
Chodzi o to, że fizycznie nie mam tego laptopa. Serwis mi go nie odesłał. Czytałem już na paru forach, że ta gwarancja plus to ciężka sprawa. Rzeczoznawca nie wchodzi w grę jak na razie. Producent gwarancji mi nie uzna, gdyż sprzęt w tej chwili jest po zalaniu jak to stwierdził serwis.
A z gwarancją jest tak, że trzeba zgłosić reklamację maksymalnie 5 dni po zaistniałej szkodzie.
Umowa mówi, że w ciągu 5 dni roboczych od stwierdzenia szkody. Świadome wprowadzanie klienta w błąd.
makow jest off-line  
16-05-2012, 09:38  
makow
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Cytat:
Napisał/a therion_2
http://www2.mediamarkt.pl/temp/fcked...gulamin_mm.pdf

Punkt 4.1.1.

Z tym że pan na infolinii poinformował mnie że nie obowiązuje mnie to gdyż nie napisałem że laptop był zalany a napisałem że nie działa/ nie włącza się. Tyle że o zalaniu nie mogło być mowy.
Skąd mogłeś o tym wiedzieć? Nie zaglądałeś do środka. Może pies Ci poślinił. Jeśli byłbyś sparwcą lub świadkiem szkody, nie było by to zdarzenie ubezpieczeniowe i odszkodowanie przepada, a tak jest szansa tylko, że infolinia skutecznie próbuje Cię doprowadzić do popełnienia błędu lub rezygnacji. Tak właśnie działaja.
makow jest off-line  
16-05-2012, 09:56  
makow
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać

Cytat:
Napisał/a therion_2
Chcę być pewny czy moge mogę żądać od nich bonów za niedotrzymany czas naprawy 14 dni. Tak jest w tej gwarancji. Z tym, że oni mi mówią na infolinii, że nie moge się ubiegać o bony, gdyż naprawa nie nastąpiła a oni odrzucili gwarancję.
Zadzwoń do serwisu i zapytaj czy zlecili ekspertyzę czy zlecenie naprawy i sprawa będzie oczywista. Jak pisałam w poprzednim poście u mnie zlecili naprawę licząc, że producent naprawi w ramach gwarancji, a wciskają nieprawdę klientom, ze zlecili ekspertyzę i trwa postępowanie. Pani z serwisu opowiedziała mi całą procedurę postepowania. Wg mnie jeśli zlecili naprawę (a na pewno liczyli, że w ramach gwarncji producenta naprawią i wmówią Ci, że wywiązali się z umowy po czym, umowa ubezpieczeniowa wygasa) i minęło 14 dni należy się odszkodowanie w formie karty podarunkowej lub sprzętu na wymianę.

Zastanawia mnie jeszcze fakt, czy nazwanie umowy ubezpieczeniowej "Garancją Plus" nie jest świadomym wprowadzaniem klientów w błąd, bo wskazuje na różna drogę dochodzenia praw?

Jeśli zawiodą wszystkie środkitypu kargi i zażalenia do jakiego sądu należy wnieś sprawę? Może znajdą się chętni na pozew zbiorowy...
makow jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ gwarancja plus media markt (odpowiedzi: 2) witam sprawa dotyczy wartości karty podarunkowej którą otrzymałem po awarii laptopa w wyniku nieszczęśliwego wypadku.. za laptopa półtora roku temu...
§ Media markt- nieuznana gwarancja (odpowiedzi: 3) Witam, w styczniu 2013 roku kupiłem słuchawki z dwuletnią gwarancja. 14 kwietnia 2014 roku zgłosiłem do reklamacji pękniecie pałąku, słuchawki nie...
§ Gwarancja PLUS w Media Markt Nie chcą uznać zgłoszenia (odpowiedzi: 1) Witam. Problem dotyczy Gwarancji Plus Komfort I Ochrona na laptopa,w połowie listopada zgłosiłem szkodę która dotyczyła tego iż podczas otwierania...
§ Gwarancja laptopa kupionego w Media Markt (odpowiedzi: 3) Witam, kupilem laptop Acer E Machines w Media Markcie, wystąpiła nastepujaca usterka, zacinal sie lub wogole nie dzialal przycisk touchpada, w ciagu...
§ Media Markt a gwarancja (odpowiedzi: 11) Witam. Mam taki problem. Otóż, około 4 miesiące kupiłem laptopa w Media Markt. Po 3 miesiącach zaczął mi się strasznie grzać, więc oddałem go na...
§ Media Markt i gwarancja (odpowiedzi: 4) Witam zakupiłem w Media Markt'cie słuchawki Sennheiser cx 200 street II po 4 miesiącach prawy kanał zaczął bardzo cicho grać nawet o 80% ciszej...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:22.