Anulowanie zamówienia przez Sprzedawcę - Forum Prawne

 

Anulowanie zamówienia przez Sprzedawcę

Witam. Dokonałem zakupu w pewnym sklepie internetowym, otrzymałem 2 potwierdzenia na maila, płatności dokonałem kartą przez www (płatność bezpośrednia). Po 2 godzinach przyszedł mail z informacją, iż moje zamówienie zostało anulowane z powodu braku towaru ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-05-2012, 15:54  
uriel73
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Anulowanie zamówienia przez Sprzedawcę

Witam.


Dokonałem zakupu w pewnym sklepie internetowym, otrzymałem 2 potwierdzenia na maila, płatności dokonałem kartą przez
www (płatność bezpośrednia).
Po 2 godzinach przyszedł mail z informacją, iż moje zamówienie zostało anulowane z powodu braku towaru na magazynie a płatność zostanie zwrócona.Zgodnie z regulaminem tegoż sklepu umowa kupna sprzedaży została zawarta bo przyszło "właściwe, drugie, potwierdzenie z pełnymi szczegółami transakcji" (które de facto wysłał "opiekun" mojego zamówienia-a więc ktoś to zamówienie przejął, sprawdził, zatwierdził i wysłał mi maila ze jest ok) oraz płatnośc odbyła się w formie przelewu bezpośredniego.
Jednakże jak napisałem wyżej, zamówienie zostało anulowane a uzasadnienie jest nieprawdziwe bo ten sam towar mogę zamówić jeszcze raz ze strony, dzwoniłem i potwierdzałem dostępność telefonicznie.

I teraz najważniejsze:
- dokonałem zakupu wykorzystując błąd strony internetowej - zamiast 10% rabatu naliczono 90%
- zrobiłem to świadomie i specjalnie w "złej wierze" bo ciężko wytłumaczyć ze "skąd mogłem wiedzieć ze sprzęt zamiast 3tyś kosztuje 200zł i ze to promocja" ;]
Chodzi przede wszystkim o nauczkę bo kilka podobnych "błędów" w tym sklepie widzialem i za każdym razem, zachęcony do kupna wolalem upewnić się telefonicznie i za każdym razem irytowalem się, że zachęcają pustymi sloganami.

Prośba o radę:
Czy mogę teoretycznie w jakiś sposób wyegzekwować realizację mojego zamówienia poza drogą sądową?
Jeśli już sąd to czy kwestia premedytacji w wykorzystaniu pomyłki sprzedawcy nie będzie przesądzała o sprawie?
Proszę o radę bardziej w kwestii postraszenia sprzedawcy aniżeli procesu sądowego (o ile zwróci wpłaconą kwotę), także nie wieszajcie na mnie psów za takie zachowanie, bardziej chodzi o nauczkę niż cwaniactwo ;]

Pozdrawiam.
uriel73 jest off-line  
07-05-2012, 17:12  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.447
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia przez Sprzedawcę

Cytat:
Napisał/a uriel73 Zobacz post
otrzymałem 2 potwierdzenia na maila
Potwierdzenia czego?
cedwah jest off-line  
07-05-2012, 17:52  
uriel73
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia przez Sprzedawcę

Potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez sklep. 1 potwierdzenie jest wysyłane przez automat (tak wnioskuje bo przyszło 5sek po klkiknięciu zamawiam) i nic nie wnosi istotnego do sprawy - informacja, iż zamówienie wplynelo do sklepu i czeka na potwierdzenie przez pracownika sklepu.
2 mail był potwierdzeniem złożonego zamówienia z podsumowaniem (nazwy produktów, ceny, adres i warunki dosawy, łączna kwota) podpisane imieniem i nazwiskiem przez pracownika owego sklepu internetowego. Jest też informacja aby w wyznaczonych godzinach oczekiwać w konkretnym dniu na kuriera.
uriel73 jest off-line  
07-05-2012, 23:31  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.447
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia przez Sprzedawcę

W takim razie sprzedawca przyjął ofertę, umowa jest wiążąca i masz prawo dochodzić wydania towaru, ale ustawodawca przewidział też prawo do odstąpienia dla sprzedawcy. Jest to możliwe wyłącznie w przypadku niedostępności towaru (nieprzemijającej) Jeśli sprawa znajdzie finał w sądzie, sprzedawca będzie musiał udowodnić tę niedostępność towaru, a jak widzę będzie miał z tym problem.

Ustawa z dnia 02 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 Nr 22 poz. 271)

Art. 12. 1. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.

2. Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep (odpowiedzi: 6) Witam. We wstępie, jako nowa użytkowniczka forum chciałabym zaznaczyć, że o prawach konsumenta wiem tyle ile przeciętny zjadacz chleba więc byłabym...
§ Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy (odpowiedzi: 4) Witam forumowiczów. Poszukuję pomocy ze względu na zaistniałą sytuację: Dnia 2014-07-31 o godzinie 11:25:26 złożyłem zamówienie w sklepie NET-S...
§ Anulowanie zamówienia przez sklep z Ceneo - (odpowiedzi: 2) Witam, Chciałem się dowiedzieć jak wygląda z punktu widzenia prawa poniższa historia: Kupiłem przez portal Ceneo.pl w sklepie Maszynowy.eu "Kosę...
§ Anulowanie zamówienia przez sklep (odpowiedzi: 9) Witam. Udało mi się zakupić w bardzo dobrej cenie (zamiast 1700 zł - 250 zł) opony do samochodu, cena taka przez błąd systemu. Sklep posiada w...
§ Zakup telewizora po bardzo niskiej cenie a anulowanie zamówienia przez Electro.pl (odpowiedzi: 18) Witam, niedawno udało mi się wynaleźć ofertę telewizora LED 46 cali Full HD w electro.pl za cenę ... niecałych 1500 zł. Złożyłem więc zamówienie,...
§ anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 6) Witam! W jednym z internetowych sklepów złożyłem zamówienie na laptopa po niezwykle atrakcyjnej cenie, jak się później okazało cena została błędnie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:43.