Sprzedawca wprowadził w błąd, czy mam prawo zwrotu towaru robionego na zamówienie - Forum Prawne

 

Sprzedawca wprowadził w błąd, czy mam prawo zwrotu towaru robionego na zamówienie

Witam serdecznie, moja sprawa dotyczy rolety robionej na zamówienie. Jakiś czas temu zakupiłam okno dachowe z PCV, niestety nigdzie nie mogłam kupić do niego rolety, której montaż nie wymagałby wiercenia w oknie. Niedawno w moim ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-05-2012, 18:58  
anna_wilq
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Sprzedawca wprowadził w błąd, czy mam prawo zwrotu towaru robionego na zamówienie

Witam serdecznie,
moja sprawa dotyczy rolety robionej na zamówienie. Jakiś czas temu zakupiłam okno dachowe z PCV, niestety nigdzie nie mogłam kupić do niego rolety, której montaż nie wymagałby wiercenia w oknie. Niedawno w moim mieście otwarto sklep firmowy producenta tych okien, gdzie udałam się z zapytaniem o roletę. Wyjaśniłam sprzedawczyni, że chodzi mi o roletę, której nie trzeba wwiercać w okna. Zapewniła mnie, że rolety producenta są przystosowane do okien PCV i nie wwierca się ich w ramy, tylko jakoś przyczepia. Nie wiedziała dokładnie, jak ten mechanizm wygląda, bo tylko jeden klient zamawiał taką roletę. Po zapewnieniu sprzedawczyni zamówiłam roletę do mojego okna. Czekałam na nią przeszło 3 tygodnie (kilkukrotnie przekładany termin odbioru, bo roleta „nie dojechała”). W końcu w czasie majowego weekendu roleta dotarła, sklep jednak był w tym czasie zamknięty, ale sprzedawczyni zaproponowała, że mogę podjechać po roletę. Zapłaciłam i wzięłam towar do domu bez sprawdzania zawartości pudełka, bo roletę odbierałam u Pana, który pracował na zapleczu sklepu. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że roletę trzeba wwiercać w okno, ponadto została ona wadliwie wykonana. Byłam w sklepie, gdzie zamawiałam towar. Sprzedawczyni spisała reklamację, jeżeli chodzi o wykonanie rolety (brzydkie wykończenia). Twierdzi jednak, że zamontowanie rolety przez wwiercanie nie powoduje utraty gwarancji na okno. Ja jednak w trakcie zamówienia zaznaczałam, że nie chcę rolety wkręcanej w okno, bo nie chcę go na stałe niszczyć. (W zamówieniu mam wpisane tylko roleta wewnętrzna i jej kolor). Czy w takim wypadku, gdy sprzedawczyni wprowadziła mnie w błąd, mogę żądać zwrotu gotówki za towar robiony na zamówienie?
Pozdrawiam i dziękuję
anna_wilq jest off-line  
07-05-2012, 20:25  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.619
Domyślnie RE: Sprzedawca wprowadził w błąd, czy mam prawo zwrotu towaru robionego na zamówienie

Cytat:
Napisał/a anna_wilq Zobacz post
Ja jednak w trakcie zamówienia zaznaczałam, że nie chcę rolety wkręcanej w okno
A czy posiadasz kopię zamówienia, w którym jest to dokładnie napisane, czy tylko zamawiane były na "słowo honoru"?
cameleonix11 jest off-line  
07-05-2012, 20:36  
anna_wilq
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Sprzedawca wprowadził w błąd, czy mam prawo zwrotu towaru robionego na zamówienie

Na zamówieniu jest zapisane tylko "Roleta wewnętrzna" i jej kolor. Pierwszy raz zdarzyła mi się taka sytuacja, żeby sprzedawca podał mi mylne informacje dotyczące produktu. Nie wpadłabym na to, żeby sobie kazać wpisać na zamówieniu, że roleta nie ma być wkręcana w okno. Teraz żałuję, że to było na "słowo honoru" (jak piszesz) i nie wiem, czy jest jakakolwiek możliwość odkręcenia takiej sytuacji.
anna_wilq jest off-line  
09-05-2012, 09:59  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Sprzedawca wprowadził w błąd, czy mam prawo zwrotu towaru robionego na zamówienie

Cytat:
Napisał/a anna_wilq Zobacz post
udałam się z zapytaniem o roletę. Wyjaśniłam sprzedawczyni, że chodzi mi o roletę, której nie trzeba wwiercać w okna. Zapewniła mnie, że rolety producenta są przystosowane do okien PCV i nie wwierca się ich w ramy, tylko jakoś przyczepia. Nie wiedziała dokładnie, jak ten mechanizm wygląda, bo tylko jeden klient zamawiał taką roletę. Po zapewnieniu sprzedawczyni zamówiłam roletę do mojego okna
Czy była Pani sama, czy z kimś, kto mógłby potwierdzić te szczegóły zawartej umowy? To zmieniłoby diametralnie Pani pozycję wobec sprzedawcy.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ prawo konsumenta.. zamówienie towaru i zaginięcie paczki , pośrednictwo- dropshipping (odpowiedzi: 5) Witam! Jestem sprzedawcą na allegro, a dokładnie pośrednikiem. Wystawiam na aukcjach towar który fizycznie nie jest moją własnością.. Niedawno...
§ Czy klientowi przysługuje prawo zwrotu towaru wykonanego ręcznie i na zamówienie (odpowiedzi: 9) Witam wszystkich, rozszerzę trochę kwestię poruszoną w tytule. Produkuję biżuterię z kamienia półszlachetnych oraz szlachetnych, wykonywaną...
§ zamówienie indywidualne a prawo zwrotu (odpowiedzi: 2) Firma X sprzedaje konkretny model długopisów - w 3 kolorach: niebieskie, żółte i czerwone. Ma je dostępne w sklepie allegro w opcji 'kup teraz'....
§ Prawo do zwrotu towaru na zamówienie (odpowiedzi: 9) Witam, kupiłem w firmie sprzęt AGD, który został sprowadzony dla mnie na indywidualne zamówienie. Po dostarczeniu i zamontowaniu zauważyłem, że...
§ Prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni - sprzedawca odmawia (odpowiedzi: 10) Witam Serdecznie . Na początek chcialem powiedzieć , że zapoznałem się z tym tematem ...
§ Zamówienie towaru/ brak towaru i unikanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam Chciałbym poprosić o radę co powinienem zrobić w sytuacji którą niżej opisałem. Będę na tyle miły, że nie będę zdradzał imienia i nazwiska...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:11.