Cytat:
Napisał/a sklepik W myśl przepisów w sytuacji takiej, gdy kupujący konsument nie ma protokołu sklep prawidłowo nie uzależnia rozstrzygnięcia reklamacji od protokołu; bo reklamacja będzie przyjęta i rozstrzygnięta - ale że na niekorzyść Kupującego to kwestia osobna, nieporuszana w tej interpretacji.
Czy tak? |
Sklep nie ma prawa żądać od klienta protokołu szkody i przy jego braku odmówić przyjęcia reklamacji. Drugą kwestią jest to, że jeśli klient nie ma protokołu szkody, to nie może udowodnić, że dostał skorupy zamiast całego wazonu i nie zniszczył go sam po odbiorze.
W przypadku usługi przewozu (nie pocztowej) klient zawsze ma prawo zażądać sprawdzenia zawartości przesyłki przed jej odbiorem - może wtedy spisać protokół, ale klienci o tym nie wiedzą. Żeby uniknąć problemów radzę wysyłać towary przesyłką z opcją możliwości sprawdzenia przed odbiorem (koszt kilku złotych)