Sprzedałem laptopa - tamty klient zepsuł - Forum Prawne

 

Sprzedałem laptopa - tamty klient zepsuł

Witam. Sprzedałem laptopa na allegro, ale nie doszło do końca aukcji, wysłałem za pobraniem( jedynym dowodem są maile z ceną laptopa i dowód otrzymania przesyłki) Wszystko było ok, klient zadowolony z zakupu, w drugim dniu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
17-05-2012, 16:46  
Dogus2007
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Sprzedałem laptopa - tamty klient zepsuł

Witam. Sprzedałem laptopa na allegro, ale nie doszło do końca aukcji, wysłałem za pobraniem( jedynym dowodem są maile z ceną laptopa i dowód otrzymania przesyłki)
Wszystko było ok, klient zadowolony z zakupu, w drugim dniu użytkowania przez niego laptop uszkodził się. Cytując jego słowa: "Niestety sprzedałes mi uszkodzonego laptopa - co w nim bylo uwalone dobrze wiesz..."
Jestem osoba prywatną, sprzęt był używany 3lata, nie dawałem żadnej gwarancji. Laptopa oczywiście sprzedałem w 100% sprawnego czy po tych dwóch dniach od użytkowania przez niego laptopa i problemu który pojawił się właśnie w tym dniu jestem jakoś odpowiedzialny? dobija mnie taka perspektywa jakbym miał płacić za to, że w jego użytkowaniu zepsuło się coś. W końcu sprzęt używany od osoby prywatnej bez żadnych umów.
Jak to wygląda w świetle prawa? proszę o informację.
Dogus2007 jest off-line  
17-05-2012, 17:06  
Dogus2007
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Sprzedałem laptopa - tamty klient zepsuł

Proszę o szybka odpowiedź bo mi pisze ze jutro na policję pójdzie. Dziękuję i pozdrawiam.
Dogus2007 jest off-line  
17-05-2012, 17:16  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Sprzedałem laptopa - tamty klient zepsuł

Laptop był sprawny, kupujący odebrał go bez zastrzeżeń od przewoźnika składając swój podpis. Ponieważ obie strony sa nieprofesjonalne, na podstawie przepisów o rękojmi za wady, kupującemu przysługuje roszczenie z tytułu ujawnionych wad. Kupujący nie sprecyzował na czym polega wada. Jeśli wada jest istotna, ma prawo odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny, albo żądać obniżenia ceny jeśli wada nie jest istotna. Istnieje niebezpieczeństwo, że dokonał zmian w komputerze, może też odesłać zupełnie inny. Dlatego warto zażądać od niego wysyłki z opcją możliwością sprawdzenia przesyłki przed odbiorem.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sprzedałem auto i się zepsuło (dziwny przypadek) (odpowiedzi: 21) Witam, Na wstępie chciałem zaznaczyć, że przeczytałem już dużo tematów/postów związanych z interesującą mnie sytuacją lecz nie znalazłem...
§ Klient nie rozliczył się do końca za sprzedaż (odpowiedzi: 4) Witam wszystkich forumowiczów. Mam taki nietypowy problem.Sprzedałem klientowi przedmiot,pobrałem zaliczkę i sporządziłem oświadczenie o sprzedaży....
§ Serwis zepsuł laptopa - pytanie. (odpowiedzi: 6) Witam. Mój problem póki co jeszcze nie wystąpił ale wolę zapytać wcześniej na wszelki wypadek, a mianowicie lekko zalała mi się klawiatura w...
§ Nieuczciwy serwis komputerowy - zepsuł laptopa. (odpowiedzi: 7) Witam! Jestem nowy na forum. Mam nadzieję, że uzyskam tu odpowiedź na moje pytanie. Sprawa dotyczy mojego laptopa Hp pavilion. Laptop po pewnym...
§ Sprzedałem telefon na allegro,kupujący go zepsuł. (odpowiedzi: 1) Witam. Sprzedałem sprawny 100% telefon na allegro za kwotę 140zł. Kupujący po otrzymaniu paczki najpierw rozkręcił ten telefon a potem napisał mi...
§ Sprzedałem laptopa - ten zepsuł się (odpowiedzi: 4) Witam, sprzedałem laptopa tj wpłacił pieniądze na konto a ja wysłałem sprzęt do tej osoby (jedynym dowodem są wpłacone pieniądze, nie było allegro...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:08.