negatywne rozpatrzenie reklamacji - Forum Prawne

 

negatywne rozpatrzenie reklamacji

mam problem.narzeczony kupił pierscionek zaręczynowy 1,5 roku temu u jubilera.ostatnio wypadł mi jeden z 4 brylantów z tego pierscionka. nie znalazłam go.zgłosiłam sie z tym pierscionkiem do sklepu, w którym został zakupiony. nie miałam paragonu, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
17-05-2012, 20:12  
natkam
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie negatywne rozpatrzenie reklamacji

mam problem.narzeczony kupił pierscionek zaręczynowy 1,5 roku temu u jubilera.ostatnio wypadł mi jeden z 4 brylantów z tego pierscionka. nie znalazłam go.zgłosiłam sie z tym pierscionkiem do sklepu, w którym został zakupiony. nie miałam paragonu, lecz certyfikat producenta. sklep przyjął do rozpatrzenia moja reklamację. Właściciel stwierdził, że odeśle pierscionek do producenta i tam ocenia, czy kamien wypadł w wyniku mojego niewłaściwego uzytkowania, czy z winy pierscionka. Napisałam reklamacje że proszę o bezpłatną naprawe i zabezpieczenie pozostałych brylantów, ktore sie ruszały, choc nie powinny. Sprzedawca stwierdził ,że pierscionek jest tak skonstruowany, że nie można zabezpieczyć w inny sposób brylantów niz dotychczas i ze nie maja prawa wypasc. W sobotę otrzymałam tel, że reklamacja nie została uwzgledniona. Ze jezeli chce naprawic pierscionek to musze zapłacic 250 zł za wstawienie kamyka i wtedy zabezpieczą mi pozostałe kamienie (mimo iż wcześniej uprzedzono mnie ze nie ma takiej mozliwosci i pierscionek jest tak skonstruowany ze brylanty nie maja prawa odpasc). Ponadto mam zapłacic 50 zł za przesyłke kurierska, ktora pierscionek został dostarczony ze sklepu do producenta, o czym wczesniej nie było mowy. wiec mam zapłacic 300 zł za wstawienia 1 brylanta z 4 duzych + 2 małe, choc cały pierscionek kosztował 1000 zł.okazało sie rowniez, ze do pierscionka nie została dołączona żadna pisemna gwarancja, choc sprzedawca potraktował w ten sposób moja reklamacje.nie mam zamiaru płacic.wiec co moge w tej sytuacji zrobic?
natkam jest off-line  
17-05-2012, 20:28  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: negatywne rozpatrzenie reklamacji

Odmówić zapłaty za kuriera ponieważ reklamacja była złożona u sprzedawcy a nie za jego pośrednictwem.
Oddać pierścionek do rzeczoznawcy i z jego opinią złożyć reklamację ponownie.

PS
Poradnik Konsumenta
nomnes jest off-line  
17-05-2012, 22:08  
natkam
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: negatywne rozpatrzenie reklamacji

to moge ponownie złozyc reklamacje?na jakiej podstawie? a jezeli mimo opinii rzeczoznawcy stwierdzajacej wadliwosc pierscionka moja ponowna reklamacja w ogóle nie zostanie przyjęta do rozpatrzenia albo zostanie rozpatrzona negatywnie?
natkam jest off-line  
17-05-2012, 22:12  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: negatywne rozpatrzenie reklamacji

1) tak
2) nie ma podstawy odmawiającej
3) nie mają praw odmówić przyjęcia
4) Rzecznik Praw Konsumentów i/lub sąd
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Negatywne rozpatrzenie reklamacji w sklepie CCC - pomoc w napisaniu odwołania (odpowiedzi: 24) Witam Dnia 3.04.2012 grudniu zakupiłem buty GINO LANETTI w sklepie CCC. Pierwszy raz buty oddałem do reklamacji 18.08.2012 a datę uszkodzenia/wady...
§ Negatywne rozpatrzenie reklamacji obuwia (odpowiedzi: 1) Witam, w listopadzie 2013 roku kupiłam buty półkozaki damskie z materiału w kolorze "panterki" w sklepie CENTRO. Nie nosiłam ich często. Pod koniec...
§ Negatywne rozpatrzenie reklamacji - DEICHMANN (odpowiedzi: 11) Witam! Mam problem z firmą DEICHMANN a mianowicie złożyłem reklamację 24.07.13, która została odrzucona, buty zaś kupiłem 22.12.12. Usterkę...
§ wymiana dysku twardego-negatywne rozpatrzenie reklamacji z tytułu ustawy (odpowiedzi: 8) W ramach 12-miesięcznej gwarancji producenta,wymieniono mi dysk twardy na inny egzemplarz tzw. odnowiony.Ten odnowiony uległ awarii,po okresie...
§ Negatywne rozpatrzenie Reklamacji obuwia - Rzeczoznawca (odpowiedzi: 5) Witam, proszę o pomoc, opis mojej sprawy: 22.01.2012 roku kupiłam buty trekkingowe - do użytku miejskiego w firmie Badura. Dnia 22.04.2012 zaniosłam...
§ Negatywne rozpatrzenie reklamacji, co dalej ? (odpowiedzi: 4) Witam, pod koniec grudnia 2011r. zamówiłem część do skutera przez internet. Wszystko było dobrze, ale po przejechaniu 17km tłok dołączony do zestawu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:01.