20-05-2012, 10:37
|
| Użytkownik | Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę.
Witam,
rodzice zakupili na allegro używane opony (niestety u użytkownika, który ma kilka negatywnych opinii) - w opisie były idealne, w rozmowie telefonicznej sprzedawca potwierdził ich bardzo dobry stan.
Zamówione za pobraniem opony przyszły inne niż w opisie, w bardzo złym stanie, po wulkanizacji. Oczywiście kuriera już nie było gdy je dokładnie sprawdziliśmy.
Tata wykonał telefon do sprzedawcy w celu poinformowania go że przyszły nie takie jak na allegro i że chce je zwrócić - sprzedawca powiedział ze nie ma problemu. Spakowaliśmy opony i wysłaliśmy za pobraniem. Co się okazało? opony wróciły z powrotem. Po wykonaniu telefonu sprzedawca tłumaczył się że był w Niemczech i nie dał rady ich odebrać. Wysłaliśmy więc je drugi raz i teraz gdy próbujemy mu telefonicznie przekazać że przyjdą w poniedziałek to oszust nie odbiera telefonów, a gdy dzwonimy z innego i słyszy o tych oponach to momentalnie się rozłącza. Prawdopodobnie nie odbierze tych opon i stracimy pieniądze (ponad 500 zł) nie tylko za opony ale również za 3 przesyłki kurierskie za pobraniem (jedna od niego do nas, i dwie od nas do niego).
Co radzicie drodzy Państwo w tej sytuacji?
|
| |
20-05-2012, 10:43
|
| Przyjaciel forum | RE: Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę. |
| |
20-05-2012, 13:06
|
| Użytkownik | RE: Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę.
OK już uzupełniam:
a)
Sprzedawcą jest firma,
ja jestem zwykłym konsumentem.
b)
reklamacja na podstawie ustawy jako Towar niezgodny z umową
c)
kup teraz
d)
-data zakupu - 24 kwietnia, a przyszły fizycznie po raz pierwszy na następny dzień kurierem "za pobraniem" - forma płatności to gotówka
-data zauważenia wady - 25 kwietnia, chwilę po tym jak odpakowano paczkę (kuriera już nie było).
-data złożenia reklamacji - 25 kwietnia w formie telefonicznej,
27 kwietnia wysłano opony kurierem "za pobraniem" (za telefoniczną zgodą sprzedawcy), do sprzedawcy dotarły 30 kwietnia, nie odebrał ich i wróciły 16 maja, 18 maja wysłaliśmy je drugi raz - 21 maja mają być u niego, ale zapewne ich nie odbierze bo jak słyszy o oponach to się rozłącza.
-data rozpatrzenia reklamacji - 25 kwietnia w formie telefonicznej (sprzedawca powiedział że je odbierze, a jak kurier już dotarł to albo go nie było albo nie miał pieniędzy zeby je odebrać)
- uszkodzenia towaru - zamowilismy 2 opony, jedna byla wulkanizowana, druga uszkodzona z boku (głębokie rozdarcie w gumie, nie na wylot), obie miały niezgodny rok produkcji z opisem na aukcji. Przed kupnem telefonicznie sprzedawca zapewniał ze opony są w idealnym stanie.
e) 2 opony samochodowe - 215/45/17 firma Bredgestone Potenza
f) problem opisałem w pierwszym poście.
Bardzo proszę o poradę.
|
| |
20-05-2012, 13:07
|
| Stały bywalec | RE: Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę.
nie macie wysylac za pobranim tylko zwyklym kurierem a sprzedajacy po rozpatrzeniu reklamacji moze wam zwrócic kase. Chyba ze sie zgodzil na pobranie i mozecie to udowodnic.
Swoja droga kupno uzywanych opon to głupota, bóg jeden wie co sie z nimi działo. A set nowych dębic passio kosztuje 450 zł nówki letnie, 500 zimówki - za tysiaka mam zestaw opon R14 175/70 czy zblizone wymiarowo.
A nawet i R17 w tych wymiarach, to za 2 sztuki max 6 stów by poszło jakbyscie brali jakieś dębice np. Jak sie jezdzi 'drogim' autem na takim kapciu, to na laciach nie ma co oszczędzac bo od tego zależy wasze zycie i zdrowie. Ze o innych uzytkownikach dróg nie wspominam. Ja nie kupuje uzywanych opon jak mi w skuterze poszła uzywka z tyłu podczas jazdy po miescie - kurowalem sie po tym 3 miesiace. Ekspertyza - opona nieprawidłowo naprawiana, jednak sprzedał mi ją gość jako nienaprawianą i wgl - naprawy nie było widać 'gołym okiem'.
|
| |
20-05-2012, 13:20
|
| Użytkownik | RE: Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę.
Zgodził się na pobranie telefonicznie.
|
| |
20-05-2012, 13:33
|
| Stały bywalec | RE: Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę. Cytat:
Napisał/a Martin1 Zgodził się na pobranie telefonicznie. |
Masz to nagrane? Bo ja ktego nie udowodnisz to ew. jest słowo przeciw słowu takze zadna strona nie jest na wygranej pozycji. A wg mnie jednak lepiej wyglada sprzedawca któy ew. powie ze 'przyslal mi pobraniem przez co nie dotrzymał procedury zwrotu - czyli najpierw zwraca towar a potem ja zwracam kase' niz ty ze 'bo sprzedajacy sie zgodzil na pobranie'. Wg mnie po prostu jest sprytny i cwanie przeczekał okres 10dni na zwrot towaru, teraz zostaja wam tylko reklamacje.
|
| |
20-05-2012, 14:11
|
| Użytkownik | RE: Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę.
No dlatego własnie piszę na forum prawnym bo sprawa jest skomplikowana i nie potrafię sobie z tym poradzić.
Ja bym to załatwił inaczej, ale sprawę rozwiązywał mój ojciec z bratem, którzy nie znając się na takich rzeczach zaufali sprzedawcy i załatwili z nim to "na telefon" niczego nie nagrywając. Również całą tą reklamację bym inaczej załatwił, ale nie ja sie tym zajmowałem, włączyłem się dopiero teraz bo widzę ze mają tym problem moi rodzice. I chcę się własnie dowiedzieć jakie są nasze szanse i możliwości w tej sprawie?
Tak jak mówisz - oszust jest sprytny.
Odpisał dzisiaj na maila, bo telefon nie odbiera wiec napisalismy wiadomość, ze jak nie odbierze tych opon jutro to sprawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego.
Pozwolę sobie zamieścić tutaj korespondencję:
Treść mojego maila:
" > Jutro, tj 21 maja przyjedzie do Pana kurier DHL-u z oponami. Jeżeli Pan
> nie odbierze ponownie tych opon, to wkroczymy na drogę postępowania
> sądowego. Złożylem interwencję w DHL-u. Ponadto skarga będzie na Allegro
> i wystosuję odpowiedni komentarz. Jakaś granica uczciwości musi być.
> Opony były niezgodne z opisem. Jedna byla wulkanizowana, druga miała
> głębokie uszkodzenie z boku, nie zgadzał się także rocznik. W rozmowie
> telefonicznej zapewniał Pan, że opony nie były naprawiane i są w idealnym
> stanie. Jest Pan nieuczciwym człowiekiem takich ludzi powinno się karać.
> Przerywanie rozmów telefonicznych w sytuacji kiedy to ja do pana
> dzwonię, próbując pokojowo załatwić sprawę jest szczytem bezczelności. "
i odpowiedź oszusta:
" > WIDZE E PAN JEST EXTRA POINFORMOWANY WIEC MUSZE OPONY SPRAWDZIC
> UWZGLEDNIC PANA REKLAMACJE ANA ZWROT KASY MAM 14 DNI ,MOZE MI PAN INNE
> OPONY CHCE ODESLAC,MOZE SAD RPSTRZYGNIE CZY TO TE? CZY PAN ICH
> NIEUSZKODZIL?WYDAJE MISIE ZA OD GOROZENIA I STAWIANIA WARNKOW JEST KTOS
> INNY MA PAN RAWAO ODAC TOWAR BEZ PODANIA PRZYCZYNY AJA MAM PRAWO
> UWZGLENIC REKLAMACJE POZDRAWIAM MILEGO DNIA"
Jakie są moje szanse w tej sprawie?
i pytanie - o jakich reklamacjach mówisz?
|
| |
20-05-2012, 19:10
|
| Stały bywalec | RE: Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę.
REklamacja z tytułu niezgodnosci towaru z umową, sprzedający odpisał tak jak jest rzeczywiście, musi sprawdzic najpierw opony a nie ze wysylacie mu je za pobraniem. Napisałem to 3x, więcej nie chce mi się tego powtarzać.
|
| |
20-05-2012, 22:22
|
| Użytkownik | RE: Allegro - bezczelny oszust. Bardzo proszę o poradę.
Rada na przyszłość: NIGDY nie zwraca się zakupionego na portalu aukcyjnym towaru w formie "pobrania gotówkowego". Nigdy Sprzedający nie ma obowiązku takiej przesyłki odebrać, a wręcz jest to dla niego ryzyko!
Pozostaje Ci tylko złożenie pisemnej reklamacji i odesłanie towaru na swój koszt. Wówczas Sprzedający po zapoznaniu się z pismem reklamacyjnym będzie mógł ją rozpatrzyć. Jak? Szczerze powiedziawszy nie wróże tu pozytywnego zakończenia sprawy, a kasa wydana na wysyłki "pobraniowe" przepadła na zawsze!
Jednak jeżeli jesteście zdeterminowani to próbujcie dochodzić swoich praw. Trzymajcie też e-maila od niego, w którym to dywaguje na temat, że możecie mu odesłać inne opony, itp.
|
| | | |