05-06-2012, 16:16
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Witam, wątek jest obszerny, a niestety skuteczność akcji zarówno Pana radcy jak i stowarzyszenia świadczy, że przedsiębiorcy nie mają dostatecznej świadomości prawnej. Smutne jest to, że uderzani są Ci najmniejsi. Co do działalności sklepów internetowych w regulaminie należy stosować przepisy Ustawy o zawieraniu umów na odległość... szczególnie art. 9 i 10, jak również przepisy Ustawy o sprzedaży konsumenckiej oraz Kodeksu Cywilnego. Jednakże regulamin musi być dostosowany do funkcjonalności strony. Inne przepisy będą obowiązywały ekantor, inne serwis społecznościowe, a jeszcze inne serwis z zakupami grupowymi.
|
| |
06-06-2012, 10:58
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Witam, tydzień temu jak i dziś szef z mojej firmy dostał: Pozew o uznanie postanowienia wzorca umowy za niedozwolone... Od Stowarzyszenia "moderacja- nazwa stowarzyszenie nie ma wpływu na rozwiązanie problemu.
Doczepili się do tego że u nas w sklepie pisało w regulaminie:
Pierwszy pozew: Zwrot towaru na koszt kupującego
Drugi pozew: Towar nie może być zwrócony, jeśli Zamawiający zdjął plomby zabezpieczające towar lub go rozpakował
Chyba wszystkie sklepy mają tak w regulaminie (drugi pozew) z tego co widziałem, przeglądając sklepy internetowe oraz na allegro.
Chcą ugody 720pln x 2 (pozwy) = 1440pln To nie jest mało pieniędzy.
Jak z nimi walczyć?
|
| |
06-06-2012, 11:35
|
| Gość | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
W sądzie - skoro uważasz, że nie mają racji.
|
| |
06-06-2012, 13:47
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Smutna prawda jest taka, że te wszystkie stowarzyszenia w przeważającej mierze działają tylko i wyłącznie dla własnej korzyści, a nie w interesie konkretnego konsumenta. Poza tym brak (z powodu wpisu do rejestru) pewnych informacji istotnych dla konsumenta rodzi cały szereg niedomówień. Chociażby sporządzenie protokołu w razie uszkodzenia przesyłki. O ile poczta robi to sama z siebie, to niestety kurierzy z firm kurierskich już nie. A każda firma kurierska żąda protokołu uszkodzenia jeśli takowy nastąpił, w przeciwnym wypadku odmawia wypłaty odszkodowania. Myślący klient zażąda spisania protokołu ale ilu takich jest?
I jeszcze jedna uwaga dla tych co dostają pozwy. Nie ma nic gorszego niż położyć uszy po sobie i na pozew nie odpowiedzieć. W ten sposób sami pozbawiamy się prawa do obrony (nawet jeśli powodzenie jest znikome). Brak odpowiedzi to sygnał dla Sądu, że mamy w nosie własne interesy.
Pozdrawiam
|
| |
06-06-2012, 13:57
|
| Stały bywalec | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
Chociażby sporządzenie protokołu w razie uszkodzenia przesyłki. O ile poczta robi to sama z siebie, to niestety kurierzy z firm kurierskich już nie. A każda firma kurierska żąda protokołu uszkodzenia jeśli takowy nastąpił, w przeciwnym wypadku odmawia wypłaty odszkodowania.
|
Ale co szkodzi taką informacje w regulaminie zamieścić? Tylko, aby nie była to podstawa do uznania czy też złożenia reklamacji.
|
| |
06-06-2012, 15:16
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
Napisał/a Colder Ale co szkodzi taką informacje w regulaminie zamieścić? Tylko, aby nie była to podstawa do uznania czy też złożenia reklamacji. |
O ile dobrze pamiętam, to ktoś w pierwszej części pisał, że właśnie za taki zapis został pozwany przez Bilskiego. Nie chcę teraz dywagować czy to był warunek uznania reklamacji, za dużo stron do przejrzenia. Zastanawiam się czy zapis: "sporządzenie protokołu będzie pomocnym dowodem w procesie reklamacji" czy jakoś tak podobnie. Rozumiem co masz na myśli.
Z pocztą nie ma problemu bo oni sami robią protokoły uszkodzeń. Poza tym ustawa "Prawo pocztowe" jest bez problemu dostępna i każdy spokojnie może przeczytać. Natomiast firmy kurierskie żądzą się swoimi (często dość mętnymi) regulaminami wewnętrznymi. Że za nich się nikt nie weźmie |
| |
06-06-2012, 15:25
|
| Gość | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
Brak odpowiedzi to sygnał dla Sądu, że mamy w nosie własne interesy. |
Sądu to w ogóle nie obchodzi.
|
| |
06-06-2012, 15:36
|
| Stały bywalec | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
Natomiast firmy kurierskie żądzą się swoimi (często dość mętnymi) regulaminami wewnętrznymi.
|
To polecam art. 76 prawa przewozowego.
|
| |
11-06-2012, 13:10
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Witam,
Dostałem kilka dni temu cztery pozwy w sprawie niedozwolonych klauzul. Proszę o informację jakie mogą być koszty sądowe jeżeli nie uda się podpisać ugody. Zamknąłem sklep internetowy, w którym nie miałem ani jednej sprzedaży. Pozwy są pisane przez radcę prawnego z Poznania pana Grzegorza Dyśko, z którym nie można się skontaktować. Telefony podane na stronie Okręgowej Rady Radców Prawnych Poznania są nieaktualne.
Z góry dziękuję za informację.
|
| |
11-06-2012, 15:31
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Proszę o informację jakie mogą być koszty sądowe jeżeli nie uda się podpisać ugody.
Gdzieś w pierwszej części wątku było to szczegółowo rozpisane. 600 zł koszty sądowe, 1000-1500 zł koszt obowiązkowej publikacji orzeczenia, 360-720 zł zwrot kosztów zastępstwa procesowego. Razem jakieś 2000 - 2500 zł.
|
| |
11-06-2012, 15:36
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Brak skuteczności akcji medialnej z przed roku świadczy, że nie ma innej drogi niż mozolne sprawdzanie przedsiębiorców, krok po kroku, i indywidualne zakazywanie im stosowania klauzul na drodze sądowej.
|
| |
11-06-2012, 15:42
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Dziękuję za informację.
Jeśli dobrze zrozumiałem są to koszty związane z jedną sprawą. W moim przypadku razy cztery.
Pozdrawiam
|
| |
13-06-2012, 23:20
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
15. Klient dokonujący zakupu w sklepie wyraża zgodę na przekazanie swojego adresu e - mail do Grupa Allegro Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz na przetwarzanie przez sklep xxx oraz Grupa Allegro Sp. z o.o., danych osobowych Klienta w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w Sklepie Xxxx oraz potwierdzenia objęcia transakcji Programem Ochrony Kupujących (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 )
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
16. ust. 1 - „Postanowienia niniejszego regulaminu wiążą konsumenta zawierającego umowę z xxx, chyba że w konkretnym przypadku uznać należy, iż kształtują one prawa i obowiązki konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (klauzule niedozwolone) lub też zostały wpisane do rejestru postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, o którym mowa w art. 47945 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296, z późn. zm.5). W takim wypadku uważa się postanowienia te za niezastrzeżone, a konsument związany jest umową w pozostałym zakresie.
16. Ust.2 - Ust. 1 nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.”
17. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego Dotpay
18. Ust. 1. xxxx wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmii za wady fizyczne i prawne sprzedawanych rzeczy, chyba ze xxxx wiedział o wadzie w chwili sprzedaży.
Czy pkt 15 to klauzula nie dozwolona? Oraz czy można zamieścić coś takiego jak pkt 18? Nie można się zrzec prawa do rękojmii.
xxxx - to nazwa sklepu
|
| |
14-06-2012, 10:16
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Czy punkt 15 rażąco narusza interes konsumenta? Moim zdaniem nie. Z treści wynika, że ankieta ma być jednorazowa. A przeciez zawsze można odmówić jej wypełnienia.
punkt 18 wygląda jak zastrzeżenie komisowe, czy ten sklep to komis?
|
| |
22-06-2012, 17:01
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Prowadzący sklep internetowy zastrzega możliwość czasowej niedostępności oferowanych towarów w żądanej przez Klienta kolorystyce.
oraz drugi Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na
podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres [adres e-mail]. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w
terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta,
kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
Co sądzicie o takich zapisach, jedna z firm tworzących regulaminy owe zapisy w regulaminie umieszcza.
PS. Firma - to nie studenci lecz prawnicy.
|
| | | |