Przepraszam, że napiszę nowy post bez edycji poprzedniego ale nie chcę żeby się treść zmieszała.
Wysmażyłem dla św. Inkwizycji taki oto Regulamin.
Prosżę o konstruktywne uwagi co wywalić, co zmienić żeby św. Inkwiztorowi nie drgnęła ręka z pochodnią w okolicach mojego stosu

Wiem, że długie...
1. Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż produktów za pośrednictwem sieci Internet.
TU BĘDĄ DANE SKLEPU/SPRZEDAWCY ALLEGRO czyli nazwa, nip, regon, wpis do rejestru, nr konta, adres, telefon. Coś jeszcze ?
2. Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem sieci Internet. W celu złożenia zamówienia należy wypełnić formularz zamówienia. Po złożeniu zamówienia do Kupującego zostaje przesłana e-mailem wiadomość, że zamówienie dotarło do sklepu.
3. Realizacja zamówienia następuje, gdy do sklepu dotrze od Kupującego e-mail z potwierdzeniem złożonego zamówienia.
4. Czas realizacji zamówienia wynosi odpowiednio:
- w przypadku płatności „za pobraniem” - 2-3 dni robocze od dnia otrzymania potwierdzenia złożenia zamówienia
- w przypadku płatności przelewem (przedpłata) – 2-3 dni robocze od dnia zarejestrowania wpływu należnej kwoty na konto sklepu.
5. Po skompletowaniu zamówienia towar zostaje wysłany do Kupującego. Przewidywany czas dostawy to 2-3 dni robocze.
6. Termin otrzymania przesyłki = czas realizacji + przewidywany czas dostawy.
7. Zakup w transakcji nie wymaga użycia dodatkowo płatnych środków porozumiewania się na odległość, np. płatnych stron WWW.
8. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
a. do każdego zakupionego w sklepie produktu jest dołączany paragon.
b. aby otrzymać fakturę VAT, należy podać mailowo dane na jakie ma zostać wystawiona.
9. Za zamówione towary Kupujący może zapłacić wybierając jedną z poniższych form płatności:
- gotówka,
- przelewem bankowym na konto sklepu,
- przy odbiorze: należność pobiera kurier lub listonosz.
10. Zamówiony towar wysyłany jest na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej.
Koszty dostawy:
10,00 zł – w przypadku płatności przelewem (przedpłata) – wysyłka Pocztą Polską.
18,00 zł – w przypadku płatności przelewem (przedpłata) – wysyłka kurierem.
20,00 zł - w przypadku płatności „za pobraniem”, wysyłka Pocztą Polską, maksymalne pobranie to kwota 6000,00 zł (z kosztami pobrania)
25,00 zł - w przypadku płatności „za pobraniem”, wysyłka kurierem, maksymalne pobranie to kwota 6000,00 zł (z kosztami pobrania)
Przesyłki nadawane są od poniedziałku do piątku.
11. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim. Wszystkie transakcje zawierane są na podstawie przepisów kodeksu cywilnego, ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141 poz. 1176 oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204).
12. Informujemy, że dane osobowe podane na formularzu zamówienia w sklepie internetowym „XXXX”, są gromadzone i przetwarzane zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 roku nr 101 poz. 926 z późniejszymi zmianami). Zgromadzone dane osobowe są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów realizacji złożonych zamówień i w żadnym wypadku nie będą udostępniane osobom trzecim. Każdy klient naszego sklepu ma prawo do wglądu, modyfikacji oraz usunięcia swoich danych osobowych z naszej bazy danych.
13. Zwrot towaru.
Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku „o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.
14. Wydanie towaru.
Chwilą wydania towaru jest moment odebrania rzeczy z siedziby firmy, a w przypadku jego wysyłki powierzenie go przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju (art. 544 § 1 kodeksu cywilnego)
15. Reklamacje.
Jeżeli po otrzymaniu towaru klient znajdzie w nim wady fizyczne powinien odesłać go jak najszybciej do sklepu wraz z opisem usterki.
Reklamacje są realizowane w terminie do 14 dni roboczych.
Naprawione lub wymienione na wolne od wad towary odsyłamy do klienta na nasz koszt. W przypadku nie stwierdzenia wady podlegającej reklamacji lub uszkodzenia towaru z winy klienta, towar zostanie odesłany na koszt klienta.
Do przesyłki należy dołączyć kopię dokumentu zakupu (paragon, faktura).
Zwrot gotówki dokonamy na podane przez Państwa konto bankowe.
Podczas odbioru towaru Kupujący jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia czy opakowanie nie jest naruszone i czy jego stan nie budzi zastrzeżeń. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zalecane jest by Kupujący spisał z pracownikiem firmy kurierskiej/listonoszem protokół szkody, który będzie zawierał: datę, godzinę doręczenia oraz opis uszkodzeń lub braków.
Gwarancja na produkty udzielana jest na okres 6 (baterie i ładowarki) lub 24 miesięcy.
16. Spory wynikłe na tle stosowania niniejszego regulaminu będą rozpatrywane przez sądy powszechne właściwe wg przepisów Ustawy z dnia 17 listopada 1964 – Kodeks Postępowania Cywilnego.
17. Składając zamówienie Nabywca akceptuje powyższy regulamin.