15-02-2013, 17:48
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
Napisał/a Update Już pisałem, że zawieszenie nie daje nic. Tylko likwidacja działalności. Istotą sprawy jest żądanie pozwu. Mamy do czynienia z żądaniem zakazania stosowania klauzuli przez przedsiębiorcę stosującego ją w profesjonalnym obrocie z konsumentami. Nie ma przedsiębiorcy, nie ma profesjonalnego obrotu, nie ma zakazu. |
Otrzymałem pozew o następującej treści: "Pozew o uznanie za niedozwolone postanowienia umownego stosowanego we wzorcu umowy zawieranej z/oferowanej konsumentom"? (od pana T. Bilskiego)
Czy to prawda, że w tym przypadku, Sąd umarza sprawę jeśli w momencie terminu rozprawy podmiot gospodarczy już nie istnieje? Czyli zamykam działalność przed procesem i powiadamiam sąd o jej likwidacji, przedkładając stosowny dokument. Czy to wystarczy? Proszę o opinię i pomoc.
|
| |
19-02-2013, 22:14
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Witam
Dzisiaj dostaliśmy pozew od Pana Bliskiego o niedozwoloną klauzulę .
Wybierając wysyłkę kurierską , klient przy odbiorze zobowiązany jest sprawdzić jej stan i zawartość przy kurierze . Kurier zobowiązany jest umożliwić taką weryfikację . W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub niezgodności towarów
z zamówieniem kurier , sporządza tzw protokół szkody "
W regulaminie znalazłem jeszcze z 3 podpunkty , które kwalifikują się o pozew.
Co zrobili Państwo w tej sprawie , bo czytając to forum ciężko wyszukać informację co zrobić w danej sprawie . Jesteśmy mikroprzedsiębiorstwem i zarobki w małej firmie nie są za duże .Regulamin sami pisaliśmy i dlatego może mieć luki prawne .
Regulamin wysyłki ,o który pozywa mnie powód został zmieniony ze względu na nieuczciwych klientów . Zmorą dla sklepu internetowego było nagminne wymuszanie ubezpieczenia od firmy kurierskiej np . brak towaru w przesyłce a braki zostały zgłaszane w 5 bądź ostatnim dniu . Oczywiście zawsze istnieje ryzyko osób trzecich , czyli ingerencji w paczkę . Jeżeli klient powiadomi sklep o brakującej rzeczy zaraz po otwarciu , bądź następnego dnia to nie ma problemu z uwzględnieniem takiej reklamacji . Zaznaczam , że paczki pakuje razem z żoną . Tak więc ingerencja osób trzecich to kurier .
Tak więc zmodyfikowaliśmy regulamin , aby klient również był zadowolony z obsługi kuriera , ma otworzyć przy kliencie a klient sprawdzić paragon i spis rzeczy , czy są faktycznie . Jeżeli kurier nie ma czasu to niech zabiera paczkę , a klient dzwoni do nas i my mu umożliwimy , aby kurier dopełnił obowiązków .
Rozumiem osoby kupujące sam kupuję i wiem , że może być problem . Tylko nie rozumiem szumu o to wszystko i kary . Jako mikroprzedsiębiorstwo od 3 lat mamy pierwszy rok zysku . HAHA bajeczna działalność + praca na etatach w prywatnych firmach . I co teraz nasuwa mi się na wątek .
W jaki sposób uchronić firmy od nieuczciwych klientów . Wszyscy piszą na blogach a dobrze niech im dowalą . Nie zna prawa niech im dowalą . Każdy zapomina że ci ludzie płaca podatki , zatrudniają ludzi . Skoro taki biznes rentowny zakładajcie firmy . Być może interpretacje Urzędu Ochrony konsumenta są niewłaściwe . Być może firmy niech się zjednoczą i wystosujemy pozew przeciwko organowi państwowemu . Co mam na myśli ???
Wysyłamy przesyłkę klientowi , klient odbiera cały przedmiot nie zaglądając w ogóle do środka. Przykładowo jest to przedmiot szklany . Przedmiot ten jest ubezpieczony podczas transportu do momentu dostarczenia klientowi . Klient opuszcza przesyłkę i zbija ją i wówczas dzwoni pomocy ale przedmiot jest zbity protokół reklamacji itd.... Jeżeli klient otworzyłby przedmiot przy kurierze i zobaczył o cho przedmiot zbity protokół reklamacyjny . Czy takie postępowanie nie wymusza ubezpieczeń , kosztów ubezpieczenia jakie ponosi firma .
Oczywiście przedmioty mogą mieć wady , których klient nie jest w stanie dopatrzeć się przy kurierze , ale wówczas nasze regulaminy musiałyby mieć kilka stron . A do takiego klienta podchodzi się przepraszamy proszę odesłać na nasz koszt przedmiot , bądź my wezwiemy kuriera , który odbierze przedmiot. Zwracamy koszta i załatwiamy wszystko sprawnie .
A to co tu jest to jest jakieś nie do opisania , ponieważ brakuje na to pojęcia w słowniku .
Być może znajdzie się ktoś , kto będzie chronił małe firmy , bo to one najwięcej dobrej roboty robią w UE .
Ale co w danej sprawie można zrobić
1 .Czy znajdzie się ktoś , kto jest w stanie powalczyć przeciwko Urzędowi ochrony konsumenta , załóżmy jakiś portal wspólne konto itd ... Nikt z Nas nie jest w stanie nadążyć za zmianami to jest 4260 klauzul ponad 1000 stron
2. Co w danej chwili , gdzie mogę dowiedzieć się ile mam założonych takich spraw , bo być może łatwiej będzie zamknąć firmę .
|
| |
19-02-2013, 22:31
|
| Stały bywalec | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
1 .Czy znajdzie się ktoś , kto jest w stanie powalczyć przeciwko Urzędowi ochrony konsumenta , załóżmy jakiś portal wspólne konto itd
|
Nie ma takiego Urzędu. Cytat:
2. Co w danej chwili , gdzie mogę dowiedzieć się ile mam założonych takich spraw , bo być może łatwiej będzie zamknąć firmę .
|
Dowiedzieć możesz się dzwoniąc do SOKiKu (czyli Sąd Okręgowy w Warszawie, wydział XVII Ochrony Konkurencji i Konsumentów). Cytat:
Być może interpretacje Urzędu Ochrony konsumenta są niewłaściwe . Być może firmy niech się zjednoczą i wystosujemy pozew przeciwko organowi państwowemu .
|
Trzeba byłoby pozwać SOKiK, UOKiK, Sad Apelacyjny, Sąd Najwyższy oraz Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (i zapewne Komisję Europejską też). Powodzenia.
|
| |
19-02-2013, 22:41
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
To kto jest w stanie walczyć o działalność mikroprzedsiębiorstw . Zapisy niektóre są absurdalne .
Dzisiaj dzwoniłem do swojego miasta do Urzędu Ochrony konsumenta i zacytowałem pozew . Pani z Urzędu powiedziała , że nie pamięta wszystkich klauzul (pamiętajmy jest to urzędnik , który powinien takie informacje wiedzieć ) i nie widzi nic dziwnego w ty zapisie . Sama wspomniała , że teraz mamy chore prawo ale jest to prawo i trzeba je respektować . Tylko czy to ma tak wyglądać .
|
| |
19-02-2013, 22:53
|
| Gość | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
Nikt z Nas nie jest w stanie nadążyć za zmianami
|
Jakimi zmianami?
|
| |
19-02-2013, 23:00
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Jakie zmiany ??? Chodzi o klauzule , które są nieposegregowane .
|
| |
19-02-2013, 23:07
|
| Gość | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Ale to żadne zmiany. Klauzule to niezgodne z prawem zapisy. Wystarczy przestrzegać prawa i problemów nie będzie.
|
| |
19-02-2013, 23:10
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Tak jak napisałem , nawet Pani z urzędu ochrony konsumenta nie była w stanie stwierdzić tego zapisu czy jest zgodny czy nie .
|
| |
19-02-2013, 23:11
|
| Gość | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
Napisał/a tomas82 Tak jak napisałem , nawet Pani z urzędu ochrony konsumenta nie była w stanie stwierdzić tego zapisu czy jest zgodny czy nie . |
I co z tego?
|
| |
19-02-2013, 23:15
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Ok zapoznałem się z Twoją opinią i wystarczy . Jeżeli nie masz nic nowego do wniesienia , to może daj innym do wypowiedzenia się . Nie zaśmiecajmy , jeszcze raz napiszę jeżeli jest to błąd regulaminu to ok , poniosę tego konsekwencję . Chcę się dowiedzieć jak inni rozwiązali ten spór i tyle . Nie chcę zaśmiecać tego forum odpowiedziami i co z tego , po co , na co itd...
|
| |
20-02-2013, 09:07
|
| Stały bywalec | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II Cytat:
Pani z Urzędu powiedziała , że nie pamięta wszystkich klauzul (pamiętajmy jest to urzędnik , który powinien takie informacje wiedzieć ) i nie widzi nic dziwnego w ty zapisie
|
To nie jest Urząd Ochrony Konsumentów, tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pracownicy tego Urzędu nie są od świadczenia pomocy prawnej przedsiębiorcom. Od tego są adwokaci, radcy prawni, doradcy czy innej maści prawnicy - robią to przeważnie za opłatą. Masz więc jako przedsiębiorca problem prawny, nie możesz znaleźć odpowiedzi w internecie to właśnie taka droga pozostaje. Jeśli jesteś konsumentem - udaj się do Rzecznika Konsumentów, Federacji Konsumentów czy też Stowarzyszenia Konsumentów Polskich (wszyscy świadczą pomoc konsumentom bezpłatnie). Cytat:
Chcę się dowiedzieć jak inni rozwiązali ten spór i tyle
|
a) wygrali w sądzie
b) przegrali w sądzie
c) zapłacili przed sprawą w sądzie
Taka roszczeniowa postawa i chęć pozwania wszystkich za wszystko na pewno niewiele zmieni. W sądzie sprawy są różne, niektórzy wygrywali np. Konsument w sieci | SOKiK krytykuje stowarzyszenie za jego praktyki
Inni przegrywali - co widać po wpisach w rejestrze. Cytat:
nawet Pani z urzędu ochrony konsumenta nie była w stanie stwierdzić tego zapisu czy jest zgodny czy nie .
|
A skąd ona telefonicznie ma wiedzieć, jak wygląda cała umowa? Abuzywność może nie wynikać tylko z jednego przepisu, a zestawienia kilku przepisów w umowie. Cytat:
Chodzi o klauzule , które są nieposegregowane .
| http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/a87483b1c32c4d76c125728a002baa66/$searchForm?SearchView
Proszę, tam masz posegregowane. Wybierz branżę, która Ciebie interesuje i będzie "segregacja". Ewentualnie można wpisać słowo kluczowe.
|
| |
21-02-2013, 13:25
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Witam,
moja firma wczoraj otrzymała doręczenie pozwu z warszawskiego SOKiK w sprawie uznania postanowienia za niedozwolone od dobrze nam wszystkim znanego TB. Powód jeden, klauzula jedna, dotycząca właściwości sądu (nie do końca jestem przekonana czy faktycznie jest niedozwolona, ale nie o tym tu chciałam). od początku miałam wrażenie, że Pan Radca Prawny zrobil sobie z takiego dzialania sposob na zycie i zarobkowanie, a dzisiaj po zapoznaniu sie z jego ,,historia,, oczy mi sie otworzyły. jak sie zakonczyla sprawa masowych pozwow z lipca 2011r?
|
| |
21-02-2013, 13:26
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
napisane wyżej Cytat:
Napisał/a Colder a) wygrali w sądzie
b) przegrali w sądzie
c) zapłacili przed sprawą w sądzie | |
| |
21-02-2013, 20:16
|
| Użytkownik | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
5/6 pozwów TB wycofał, bo były powielane. Pozostałe w większości wygrał, łatwo sprawdzić w rejestrze UOKiK.
|
| |
22-02-2013, 11:43
|
| Początkujący | RE: Wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych - część II
Dzień dobry;
mam pytanie? Czy w sprawach pozwów od Kancelarii B. można się zjednoczyć i do sądu wysłać wspólną odpowiedź, która pozwoli nam się obronić przed tego typu praktykami? Ja rozumiem, że w Regulaminie mogą znaleźć się Klauzule niedozwolone - ale jak mają się nie znaleźć jak Kancelaria B. wpisuje ich tysiącami? Dlaczego jest znowu masowy wpływ pozwów? Czyżby miało to związek z obniżeniem kwoty z 360 zł na 60? Jeżeli tak jest, a myślę , że jest tak na 100 % to Pan ten nie stoi i nigdy nie stał po stronie Konsumentów! On po prostu z tego żyje! Mam jeszcze 1 pytanie: dlaczego jako powód wpisany jest Pan X. a jego adresem jest adres Kancelarii? Czyżby Powód bał się czegoś czy po prostu tak można robić.... Czym ten Pan się zajmuje? Ile takich Pozwów złożył w ostatnim czasie? Czy wszystkie wpływy rozliczył w zeznaniu podatkowym - czy one temu rozliczenie nie podlegają! Dlaczego nikt z Prawników nie bierze 100 % odpowiedzialności za Regulamin - w razie znalezienia klauzuli niedozwolonej chcą zwrócić tylko kasę za napisany Regulamin! Coś tu jest BARDZOOOO nie tak!
|
| | | |