Reklamacja obuwia - przekroczenie 14 dni na reklamacje.
Witam.
Dnia 20.05.12 zareklamowałem obuwie w sklepie sportowym, z powodu pęknięć skóry oraz uszkodzeniach na pięcie, dziś jest 03.06.12 czyli 14 dzień od reklamacji, sprzedawca poinformował mnie że w ciągu tych 14 dni dostanę smsa z informacją czy buty sa do odbioru - jednak go nie dostałem. Wczoraj postanowiłem podjechać do sklepu, Pani poinformowała mnie że reklamacja nie została uznana, ale buty będą dopiero w poniedziałek lub wtorek do odbioru. Moje pytanie brzmi - czy jeśli podjadę dzisiaj pod wieczór do sklepu a butów nadal nie będzie do odbioru to mogę zażądać zwrotu pieniędzy lub nowej pary butów? Czy lepiej podjechać jutro, czyli 15 dnia od daty reklamacji i nie przyjąć obuwia? Na karcie reklamacyjnej zaznaczyłem w żądaniach - Naprawa lub wymiana towaru. Dodam że na karcie reklamacyjnej jest wypisane: "Jeżeli sprzedawca nie ustosunkował się w terminie 14 dni do żądania, które otrzymał od kupującego, uważa się, że uznał je za uzasadnione" Czy w tym wypadku jeśli w ich systemie komputerowym widnieje że reklamacji nie uznano, ale ja nie dostałem butów w wyznaczonym terminie razem z informacją od rzeczoznawcy (która jest dostarczana w pudełku razem z butami), to mogę żądać nowej pary lub zwrotu pieniędzy ze względu na nie dotrzymanie terminu? Pozdrawiam i z góry dziękuję za udzielenie informacji.
|