12-06-2012, 14:29
|
| Początkujący | Czuję się oszukany przez Orange!!!
Dzień dobry.Chciałbym zadać w zasadzie jedno pytanie na które mam nadzieję uzyskać bardzo szybką odpowiedź.Mianowicie chodzi o to że na początku maja 2012r do mojej narzeczonej zadzwoniono z sieci Orange z propozycją podpisania umowy na usługi telekomunikacyjne wraz z nowym numerem i telefonem na abonament w wysokości 69.90zł,a że posiada już jeden abonament w tej sieci w wysokości 79zł ciężko było jej się zdecydować,oczywiście ze względu na spore koszta dwóch abonamentów.W rozmowie konsultantka Orange stwierdzała że i tak jest przekraczana kwota abonamentu na drugim numerze i jak podpisze umowę to dostanie sporo minut gratis do wszystkich sieci,tańsze połączenia,500mb na internet,100% rabat na usługę Halo Granie itp,i to się będzie bardziej opłacać.Z tym oboje żeśmy się zgodzili.Ale konsultantka powiedziała że trzeba będzie zapłacić za aktywację drugiej karty sim 50zł i moja narzeczona wtedy chciała zrezygnować gdyż nie chcieliśmy płacić wysokiego rachunku jakby doszedł do tego drugi abonament.Pani konsultantka powiedziała wtedy żeby się nie martwić wysokim rachunkiem gdyż będzie naliczona tylko opłata za aktywację karty sim oraz tylko częściowy abonament do końca obecnego okresu rozliczeniowego(czyli od dnia podpisania umowy za 10 dni) i ewentualnie za przekroczenie kosztów rozmów i sms-ów.W końcu zgodziliśmy się.Po dwóch dniach przyjechał kurier i umowa została podpisana.Jakże wielkie było nasze zdziwienie gdy 19.05.2012r została wystawiona faktura na kwotę 269zł.Okazało się że do rachunku zostały naliczone:Opłata za aktywację karty sim 50zł,częściowy abonament 10 dni za okres 2012.05.09 - 2012.05.18 w kwocie 23,30zł i pełny abonament za okres 2012.05.19 - 2012.06.18 w formie przedpłaty w kwocie 69.90 i tego abonamentu miało właśnie nie być gdyż korzystaliśmy z nowego numeru od 2012.05.09 - 2012.05.18 i za ten okres mieliśmy tylko zapłacić i tak zapewniała nas pani konsultantka.Jak można żądać opłaty za usługi które jeszcze nie zostały wykonane?Mało tego,w umowie jest także usługa 100% rabat na usługę Halo Granie która według umowy ma być usługą darmową,a na fakturze też została naliczona opłata za tą usługę.Nie jest to duża kwota,ale usługa ta według umowy ma być darmowa a nie jest.Konsultantka sieci Orange w rozmowie albo celowo wprowadziła nas w błąd co nie jest zgodne według mnie z żadnym prawem,albo miała za mało informacji co do tej umowy i nie powinien mieć prawa jej oferować.Po drugie naliczenie opłaty za usługę która według umowy jest usługą darmową jest jednoznaczne z jej nie przestrzeganiem i złamaniem.Oczywiście zadzwoniłem do BOK Orange by to wyjaśnić i według nich wszystkie opłaty naliczone są prawidłowo a usługa Halo Granie zostanie mi natychmiast wyłączona z tym że za dotychczasowe korzystanie z tej usługi muszę zapłacić.Przypominam że według umowy ta usługa jest za darmo(jest w umowie taki zapis)Złożyłem więc reklemację do Orange.I dnia 12.06.2012r otrzymałem odpowiedź oczywiście negatywną dla nas,że analiza opłat abonamentowych wykazała prawidłowe ich naliczenie i nie ma podstaw do ich anulowania.Więc moje pytanie brzmi.Czy konsultanci sieci Orange mają prawo podawać błędne informacje w propozycjach składanych telefonicznie i czy mają prawo nie przestrzegać warunków zawartych w umowie i naliczać opłaty za usługi które według umowy są darmowe?Czy mamy prawo czuć się oszukani i czy niedotrzymanie przez operatora warunków zawartych w umowie(darmowe usługi a naliczanie za nie opłat) może być podstawą do rozwiązania takiej umowy z winy operatora?Bardzo Proszę o szybką odpowiedź.
|
| |
13-06-2012, 10:32
|
| Użytkownik | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!!
złóż reklamacje wraz z odsłuchaniem rozmowy między wami gdyż skoro konsultant wprowadził was w błąd powinien zostać ukarany choć praktyki są stałe i nikt nie może zrobić porządku.
|
| |
13-06-2012, 15:51
|
| Początkujący | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!!
Reklamację oczywiście złożyłem wcześniej nim napisałem na forum.12.06.2012r przyszła odpowiedź z działu reklamacji.I tak jak się spodziewałem dla nas negatywna.Stwierdzili,że wszystkie opłaty są jak najbardziej prawidłowe i że wszystko jest zgodnie z zawartą umową.Co oczywiście nie jest zgodne z prawdą chociażby dlatego,że na umowie mam 100% rabat na usługę Halo Granie a był naliczony za to abonament.Więc jest to złamanie warunków umowy.A o ile mi wiadomo to jeśli chodzi o zapewnienia konsultantki która dzwoniła do nas z ofertą na którą się zgodziliśmy jest to forma umowy słownej która tez jest umową wiążącą co potwierdził dział obsługi klienta Orange.A skoro moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie więc uważają że ich to nie dotyczy.Więc napisałem skargę do UKE.Zobaczymy co z tego wyniknie.Pozdrawiam.
|
| |
25-03-2013, 12:37
|
| Początkujący | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!!
Ja także zostałem oszukany przez Orange a konkretnie przez firmę MS Polska Sp. z o.o. w Lublinie, pani z tej firmy podając się za przedstawiciela Orange (firma rzeczywiście sprzedaje oferty Orange) zadzwoniła do mnie proponując internet mobilny a ze względu na to że posiadam więcej aktywacji i jestem długoletnim klientem mogę otrzymać internet na 8 miesięczny okres próbny i w tym okresie mogę z niego zrezygnować bez konsekwencji (rozmowa była nagrywana); w 7 miesiącu trwania umowy zgodnie z zapewnieniami pani konsultantki zrezygnowałem z internetu. Wspaniała firma Orange z powodu zerwania przeze mnie umowy naliczyła mi karę prawie 2200 zł, po reklamacji okazało się że karę muszę zapłacić bo umowa była wiążąca a to że konsultantka z MS Polska Sp. z o.o. mnie oszukała jest nieważne i za zachowanie tej pani mnie przeprosiła. Myślę że takich oszukanych jak ja jest więcej i zamierzam skierować sprawę do UOKiK oraz do Prokuratury; jeśli ktoś w podobny sposób został oszukany przez firmę MS Polska lub Orange proszę o kontakt na maila: oszukanyprzezorange@gmail.com |
| |
15-12-2015, 21:25
|
| Początkujący | Czuję się oszukany przez Orange!!! Witam, nie wiem czy zostałem oszukany przez Orange?
Przeniosłem świeży numer z Playa do Orange. Przy przeniesieniu
numeru (jak twierdziła reklama) i pani w salonie dostałem 6
miesięcy abonamentu gratis. Jednak na fakturach widnieje abonament
29zł i tyle muszę płacić. Dopiero po dwóch miesiącach
wyjaśniło się dlaczego tak jest. Albowiem gratis 6 miesięcy dostają ci,
którzy przenoszą numery mając abonament (umowę).
Skoro tak jest, to dlaczego pani w salonie pofatygowała się do
sklepiku i zakupiła sim kartę Playa i póżniej ją przeniosła do
Ogange? Dla hecy?
Byłem w salonie w między czasie i zwracałem uwagę na to, że
widnieje na koncie kwota abonamentu 29 zł, zapewniano mi, że to
błąd systemu i tego nie będzie w fakturze. Teraz, twierdzą, że
wszystko jest zgodne z umową. Pierwszy numer w Orange posiadam
od 2003 r, a na obecną chwilę posiadam aż 7 numerów w Orange.
Nigdy nie było zadnych problemów. W tej chwili jestem
zdesperowany i mam zamiar przenieść wszystkie numery do innej sieci. |
| |
15-12-2015, 22:33
|
| Stały bywalec | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!!
A co twierdziła umowa, którą niewątpliwie podpisałeś?
Dlaczego pani coś robiła - można było zapytać na miejscu, podczas obsługi...
|
| |
16-12-2015, 18:39
|
| Początkujący | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!!
Niewiem czy w umowie nie było punku, że mam strzelić sobie w łeb
Przy spotkaniu z konsultantem w salonie zostały określone warunki umowy. Która zostałą przygotowana w puźniejszym czasie i podpisana. Nie twierdzę, że zostałem oszukany tylko się nad tym zastanawiam. A przyszli klijęcie orang niech decydują czy firma podsuwająca do podpisu umowę nie zgodną z umową "na gębę" jest warta zaufania? Jak tak dalej pujdzie to salony orang będą stosowały metody takie jak "na wnuczka" czy coś z tego rodzaju. Umowa została podpisana w salonie który obsługuje moją rodzinę od lat i żadna umowa pisemna jak dotąd nie odbiegał od umowy na gębę |
| |
16-12-2015, 19:50
|
| Ekspert | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!! Cytat:
Napisał/a pkorol Jak tak dalej pujdzie to salony orang będą stosowały metody takie jak "na wnuczka" czy coś z tego rodzaju. |
P ójdzie...
I p uźniejszym - p óżniejszym klijęcie - klienci
Umowy się czyta, można zrozumieć dlaczego tekst sprawia Tobie trudność w rozumieniu. Kropka
Regulamin §24 Usunięciu lub modyfikacji mogą podlegać w szczególności posty:
- nieczytelne pod względem stylistycznym,
- z rażącą ilością błędów ortograficznych,
|
| |
17-12-2015, 22:46
|
| Początkujący | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!!
Przepraszam uprzejmie, za wcześniejsze błędy ortograficzne. Wtyczka poprawiająca ortografię nie zawsze działa poprawnie. Mam za pasem UJ i otwarty doktorat Pochodzę z jednej w Syberyjskich wiosek i jeszcze 15 lat temu nie mógłbym wskazać na mapie gdzie jest Polska
Cytuję regulamin promocji:
2. Promocja dostępna jest dla Konsumentów, którzy zawierają z Orange umowę o
świadczenie usług telekomunikacyjnych na czas oznaczony (dalej „Umowa”), w
związku z przeniesieniem numeru przydzielonego przez innego operatora, w jednej z
następujących ofert: Smart Plan LTE, Smart Plan LTE tylko SIM lub Smart Plan LTE
Wspólny.
3. Wraz z zawarciem Umowy, Abonent otrzymuje kartę SIM/USIM z przydzielonym
numerem z puli Orange (Numer tymczasowy), na którym świadczone są usługi do
czasu przeniesienia do Mobilnej Sieci Orange numeru przydzielonego przez innego
operatora, jednak nie dłużej niż przez 6 miesięcy.
4. Z chwilą przeniesienia do Mobilnej Sieci Orange numeru przydzielonego przez
innego operatora nastąpi rozpoczęcie świadczenia usług na tym numerze na
warunkach opisanych we właściwych dla danej oferty cennikach i regulaminach.
...
7. Okres korzystania z usług na Numerze tymczasowym wliczany jest do Okresu
Zastrzeżonego.
8. Promocja polega na:
udzieleniu 100 % rabatu na Kwotę abonamentu w ofercie Smart Plan LTE, Smart
Plan LTE tylko SIM, Smart Plan LTE Wspólny przez czas świadczenia usług na
Numerze tymczasowym, (Okres udzielenia rabatu 100% na abonament nazywany
jest Okresem Zerowym)
|
| |
17-12-2015, 22:48
|
| Gość | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!! Cytat:
Napisał/a pkorol A przyszli klijęcie orang |
???????????
|
| |
18-12-2015, 09:36
|
| Zbanowany | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!!
kiedyś pisałem o tym w temacie z umową kupna samochodu Cytat:
analogiczna sytuacja jest z firmami telekomunikacyjnymi.
Przedłużasz umowę np w Plusie i dzwonią do Ciebie, że dają Ci 100darmowych minut do wszystkich sieci i abonament za 39,99zł. (możesz nagrywać rozmowę, to nic nie da), a jak przychodzi umowa i ją podpiszesz to wszystkie słowa sprzedawcy były nie ważne, bo podpisałeś umowę która stanowi całkowicie inne warunki. Abonament 49,99zł i 10 darmowych minut. I koniec. Podpisałeś, to teraz walcz 5 lat z wielką korporacją w sądzie. Powodzenia. Wszystkie duże firmy stosują taką praktykę. Ktoś miał interes żeby uchwalić takie prawo. W Polsce musisz mieć oczy dookoła głowy, a na słowo nie wierzyć nawet rodzinie. Tu na każdym kroku chcą Cie ...
|
lub Cytat:
Napisał/a opania To nic nie zmienia. Nawet jeśli właściciel przyznałby się, że kręcił licznik. Kupujący i tak by przegrał ponieważ nie miał na umowie, że kupuje auto z małym przebiegiem. Polska to taka dziwna kraina która NIBY chroni obywateli, bo zabrania przejścia na czerwonym świetle (mandat), zabrania jazdy bez pasów (mandat), zabrania jazdy na motocyklu bez kasku (mandat), zabrania posiadania konopii, czyli rzeczy którymi nikomu nie szkodzisz. Za to chroni właśnie naciągaczy, oszustów np zezwala na pokazy garnków na których nabierają emerytów, umowę cywilną pomiędzy dwoma osobami powinien wypisać Ci prawnik albo najlepiej trzech, bo jeden może nie być na bieżąco z przepisami i zezwala wielkim korporacją oszukiwać swoich klientów np dzwonią do Ciebie z np.Orange i obiecują A, a później przysyłają umowę 20 stron na B i płać i płacz. Nawet prawnik nie zrozumie co tam jest napisane więc przeczytanie jej nic nie zmienia. Następnie firmy ubezpieczeniowe. Temat rzeka. Bierzesz AC. Podpisujesz 20 stronicową umowę i w razie wypadku firma robi wszystko aby nie wypłacić Ci odszkodowania, szuka kruczków itp. Z tym niech zrobią porządek jeśli już chcą być tak opiekuńczy dla swoich obywateli. Śmieszny kraj i jeszcze śmieszniejsze społeczeństwo. | |
| |
18-12-2015, 12:05
|
| Początkujący | RE: Czuję się oszukany przez Orange!!!
Właśnie dla tego wybieram się po świętach do salonu po nowe auto. Akurat czytałem o Pana sytuacji, na umowie kupna - sprzedaży jest punkt: kupiec wie jaki jest stan samochodu |
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § czuję się oszukany przez T-mobile (odpowiedzi: 7) witam
dziś otrzymałem (kurierem) telefon z sieci t-mobile, 1700zł, po uruchomieniu go okazało się, że najprawdopodobniej ma uszkodzony soft i musi... | § Czuję się oszukany przez agenta. (odpowiedzi: 10) Temat dotyczy OC komunikacyjnego.
Auto kupiłem w gdzieś w październiku, dostałem dowód i oc.
Po załatwieniu wydziału komunikacji (PCC nie musiałem)... | § Czuję się oszukany (odpowiedzi: 5) W dniu 4 stycznia ok. godziny 17.00 zadzwoniła pani przedstawiła się, że jest z Telekomunikacji Polskiej i ma tańszą ofertę na telefon stacjonarny,... | § czuję się oszukany . (odpowiedzi: 1) siedem dni temu w T- mobile zawarłem umowę na internet bezprzewodowy wraz laptopem po pierwsze przed zawarciem umowy miła pani w punkcie obsługi... | § oszukany przez przedstawiciela ORANGE (odpowiedzi: 3) Witam.
Całość miała miejsce już rok temu, więc raczej bez szans na rozwiązanie, ale ku przestrodze i na przyszłość.
Rozmowa wstępna z... | § oszukany przez konsultanta Orange (odpowiedzi: 17) Witam! Chciałbym opisać sytuację w jakiej się znalazłem i prosić o pomoc w kwesti roszczeń.
Od kilku lat jestem stałym klientem Orange. Posiadam... | | |