26-06-2012, 18:25
|
| Użytkownik | Regulamin sklepu internetowego
Witam! Zamierzam niedługo ruszyć ze sklepem internetowym, a ponieważ dużo się słyszy o klauzulach niedozwolonych wolałabym ich uniknąć. Znalazłam w internecie poniższy regulamin i szczerze mówiąc zastanawiam się czy jest zgodny z prawem?
Czy mogę dopisać, że w przypadku zwrotu lub reklamacji należy dołączyć dowód zakupu?
Czy gdybym chciała sprowadzać towar na zamówienie mogę brać od klientów zadatek (i gdyby zrezygnowali to zatrzymać go w celu pokrycia poniesionych kosztów)?
I co w przypadku gdy towar jest obłożony zerową stawką podatkową? Mam po prostu w punkcie 11 napisać, że "Ceny towarów znajdujących się w sklepie internetowym www są cenami brutto i podano je w polskich złotych (PLN)?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Regulamin sklepu, który znalazłam:
I. Warunki ogólne
1. Sklep internetowy, znajdujący się na stronie internetowej pod adresem www umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu.
2. Sklep www prowadzony przez firmę:
Nazwa
Adres
Nip.
Regon
3. Adres do korespondencji:
4. Zakup w sklepie internetowym www oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
II. Procedura składania i realizacji zamówień
5. Zamówienie można składać za pomocą funkcji dodania produktu do koszyka oraz następnie poprzez przycisk "Zamówienie". Możliwy jest zakup zarówno z jak i bez rejestacji. Zakup bez rejestracji uniemożliwia zbieranie punktów w programie rabatowym.
6. Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie danych teleadresowych wraz z poprawnym, istniejącym adresem e-mail i numerem telefonu pod którym będzie potwierdzić złożenie zamówienia.
7. Zamówienie można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 13:00, w soboty, niedzielę oraz święta - będą realizowane następnego dnia roboczego.
8. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego zamówienia, firma ....... zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia - o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.
9. Zamówienia w których nieprawidłowo wypełniono dane teleadresowe (nieistniejący e-mail lub brak telefonu) nie będą rozpatrywane.
10. Firma ............. zastrzega sobie prawo do wstrzymania zamówień wzbudzających wątpliwości.
11. Ceny towarów znajdujących się w sklepie internetowym www są podane w złotych polskich i zawierają VAT (ceny brutto).
12. Firma ........... wystawia rachunek lub fakturę VAT na zakupiony towar. Aby otrzymać fakturę VAT należy poprawnie wypełnić dane firmy wraz z NIP.
13. Firma prowadzi sprzedaż wysyłkową z możliwością bezpłatnego odbioru towaru w siedzibie sklepu (po wcześniejszym umówieniu).
III. Odstąpienie od umowy
14. Klient ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 10 dni kalendarzowych od otrzymania przesyłki (podstawa prawna: art. 7 ust.1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzona przez produkt niebezpieczny).
|
| |
27-06-2012, 17:00
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin sklepu internetowego Cytat:
Czy mogę dopisać, że w przypadku zwrotu lub reklamacji należy dołączyć dowód zakupu?
|
Co do reklamacji to możesz jedynie żądać dołączenia dowodu zawarcia umowy, niekoniecznie musi to być FV albo paragon. Cytat:
Czy gdybym chciała sprowadzać towar na zamówienie mogę brać od klientów zadatek (i gdyby zrezygnowali to zatrzymać go w celu pokrycia poniesionych kosztów)?
|
Nic tego nie broni. Jeśli klient zrezygnuje nie musisz oddawać zadatku, ale jeśli z jakichkolwiek przyczyn Ty nie zdołasz wywiązać się z umowy (nawet jeśli np Twój dostawca zawalił) musisz oddać zadatek x2
Pamiętaj też, że ustawa, którą przywołujesz w dziale III zawiera procedury odnośnie niedostępności towaru o których piszesz w pkt 8 działu II - miej to na uwadze. Cytat:
I co w przypadku gdy towar jest obłożony zerową stawką podatkową?
|
Nie jestem pewny, ale chyba pisze się, że są cenami brutto w PLN i tyle.
|
| |
28-06-2012, 00:08
|
| Użytkownik | RE: Regulamin sklepu internetowego
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
W moim przypadku dowodem zakupu są ręcznie wypisywane rachunki, nie wiem co jeszcze mogłoby być (nie mam kasy fiskalnej)? Wydruk maila potwierdzającego zamówienie? Na wszelki wypadek zapiszę to jakoś ogólnie, żeby nie mieć problemów |
| |
28-06-2012, 08:43
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin sklepu internetowego Cytat:
W moim przypadku dowodem zakupu są ręcznie wypisywane rachunki, nie wiem co jeszcze mogłoby być (nie mam kasy fiskalnej)?
|
Dowodem zawarcia umowy są także: wydruk z zamówienia w sklepie internetowym oraz przekaz/przelew/dowód pobrania. Może być także świadek zakupu, choć w tym wypadku raczej odpada. Cytat:
Na wszelki wypadek zapiszę to jakoś ogólnie, żeby nie mieć problemów
|
Napisz po prostu "dowód zawarcia umowy".
|
| |
28-06-2012, 11:41
|
| Użytkownik | RE: Regulamin sklepu internetowego
Czy stosowanie zadatku nie jest sprzeczne z warunkami dokonania wypowiedzenia umowy sprzedaży w terminie 10 dni?
Zatem - czy w przypadku rezygnacji stosuje się regulacje dot. zadatku / czy wypowiedzenia umowy w terminie 10 dni?
Czy zadatek zostaje u sprzedawcy?
|
| |
28-06-2012, 12:07
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin sklepu internetowego Cytat:
Czy stosowanie zadatku nie jest sprzeczne z warunkami dokonania wypowiedzenia umowy sprzedaży w terminie 10 dni?
|
Nie. Wtedy zadatek też jest zwracany. Poza tym przy sprzedaży od której można odstąpić w ciągu 10 dni raczej się go nie stosuje z tej właśnie przyczyny. Cytat:
Zatem - czy w przypadku rezygnacji stosuje się regulacje dot. zadatku / czy wypowiedzenia umowy w terminie 10 dni?
|
Stosuje się regulacje dot. odstąpienia od umowy.
|
| |
28-06-2012, 12:12
|
| Użytkownik | RE: Regulamin sklepu internetowego
Pytam, gdyż przytoczony wyżej przykład wydał mi się podejrzany  .
Jaki jest sens pobierać zadatek, jeśli i tak nie spełnia on wyznaczonej roli. 
Mało tego - jest to kopanie rowu, do którego można jedynie samemu wpaść. |
| |
28-06-2012, 12:41
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin sklepu internetowego Cytat:
Jaki jest sens pobierać zadatek, jeśli i tak nie spełnia on wyznaczonej roli.
|
Najczęściej wtedy, gdy przedmiot sprzedaży nie podlega pod prawo odstąpienia od umowy |
| |
28-06-2012, 13:37
|
| Użytkownik | RE: Regulamin sklepu internetowego
W takim razie jeszcze jedno pytanie... Zajmuję się sprzedażą sztuki afrykańskiej, wszystko oryginalne i ręcznie wykonywane, więc tak naprawdę nie ma dwóch identycznych egzemplarzy. Gdyby ktoś chciał zamówić coś konkretnego i na podstawie zdjęć stwierdził "sprowadzamy" to czy mogę się jakoś zabezpieczyć przed zwrotem? Koszty wysyłki w takim przypadku są dosyć wysokie, a i popyt na niektóre rzeczy sprawia, że może długo leżeć w magazynie, czego chciałabym uniknąć.
|
| |
28-06-2012, 13:51
|
| Użytkownik | RE: Regulamin sklepu internetowego
Nie, gdyż Klient nie wskazuje swoich wytycznych, wg. których produkt jest produkowany.
|
| |
05-09-2013, 08:55
|
| Początkujący | RE: Regulamin sklepu internetowego Cytat:
Napisał/a sklepik Pytam, gdyż przytoczony wyżej przykład wydał mi się podejrzany  .
Jaki jest sens pobierać zadatek, jeśli i tak nie spełnia on wyznaczonej roli. 
Mało tego - jest to kopanie rowu, do którego można jedynie samemu wpaść.  |
Zastanawiam się, czy ten zadatek to przypadkiem nie byłaby potencjalna klauzula niedozwolona. Jak wiadomo sprzedawca powinien udostępnić płatność za pobraniem (vide: ***), gdyż zgodnie z prawem nie może żądać wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia. Żądanie zadatku mogłoby być w tym wypadku traktowane jako obejście tego zakazu i tak naprawdę sam przepis stałby się blankietowy - z wymogu przedpłaty przeszlibyśmy na wymóg zadatku. Być może w ocenie, czy taki zapis byłby niedozwolony decydowałaby wysokość takiego zadatku.
W sumie ciekawe zagadnienie, gdyż zadatek oraz zaliczka w tradycyjnych umowach (nie zawieranych na odległość) to jednak dość często stosowana praktyka.
Ma ktoś jakiś pogląd w tej sprawie?
|
| |
05-09-2013, 09:53
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin sklepu internetowego Cytat:
Zastanawiam się, czy ten zadatek to przypadkiem nie byłaby potencjalna klauzula niedozwolona.
|
Nie, bo reguluje to nawet KC w art 394 i nie wyłącza możliwości jego pobrania spod zawierania umowy sprzedaży. Cytat:
Żądanie zadatku mogłoby być w tym wypadku traktowane jako obejście tego zakazu i tak naprawdę sam przepis stałby się blankietowy
|
Nie ma zakazu pobrania zadatku. Po prostu kupujący musi zapłacić cenę najpóźniej w chwili otrzymania rzeczy przesyłanej i po umożliwieniu zbadania rzeczy. Nic jednak nie zakazuje umówić się inaczej.
A nawet gdyby umożliwić kupującemu przesyłki pobraniowe to i tak nie ma możliwości sprawdzenia jej przed zapłaceniem przewoźnikowi. Poza tym art 544 KC jest sam w sobie sprzeczny, bo mówi o wydaniu w chwili przekazania paczki przewoźnikowi, a więc sprzedawca na podstawie 535 KC ma prawo żądać zapłacenia ceny niezależnie od tego czy paczka dotrze czy nie, bo została wydana kupującemu i własność rzeczy została przeniesiona na niego.
|
| |
05-09-2013, 10:00
|
| Początkujący | RE: Regulamin sklepu internetowego Cytat:
Napisał/a gryffinian Nie, bo reguluje to nawet KC w art 394 i nie wyłącza możliwości jego pobrania spod zawierania umowy sprzedaży.
Nie ma zakazu pobrania zadatku. Po prostu kupujący musi zapłacić cenę najpóźniej w chwili otrzymania rzeczy przesyłanej i po umożliwieniu zbadania rzeczy. Nic jednak nie zakazuje umówić się inaczej.
A nawet gdyby umożliwić kupującemu przesyłki pobraniowe to i tak nie ma możliwości sprawdzenia jej przed zapłaceniem przewoźnikowi. |
Indywidualne umówienie OK, to wyłącza możliwość uznania tego zapisu za niedozwolony. Aczkolwiek, czy skutkiem zadatku nie będzie właśnie ominięcie tego zakazu, tym bardziej że ostatecznie zadatek będzie zaliczony na poczet ceny.
Nawet jeżeli uznać, że taka konstrukcja jest bezpieczna to otwartą kwestią pozostaje wysokość takiego zadatku. W końcu będzie on pełnić również funkcję kary umownej.
|
| |
17-02-2014, 18:41
|
| Początkujący | RE: Regulamin sklepu internetowego
Witam, przyłącze się do wątku.
Mam pytanie , jak to jest teraz z reklamacjami.
1. Reklamacja z winy sprzedawcy(wysłany zły towar) \ , wina sprzedawcy i Klient odsyła towar na koszt Sprzedawcy
2. Reklamacja... towar okazał się po jakimś czasie felerny , lub odrazu - Klient sam pokrywa koszt wysyłki do mnie. Ewentualnie kiedy wtedy zażąda zwrotu kosztów zakupu bo już go nie chce (czy ma takie prawo?- czy mogę odmówić?), Czy ewentualnie trzeba mu wypłacić koszt zakupu z jego wysyłką czy bez wysyłki która była do niego?
3.Reklamacja zwrot towaru w ciągu 10 dni... jak tutaj jest z kosztami?
Klient wysyła na swój koszt ale czy Sprzedawca może zwrócić tylko koszt zakupu bez wysyłki?
Ewentualnie czy można narzucić jakieś ograniczenia co do odesłania przesyłki (kurier , koszty jeśli miałyby być płatne)
Czy w każdym przypadku mogę żądać wypełnienia formularza zwrotu, formularz zwrotu?
Pozdrawiam
|
| |
17-02-2014, 18:46
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin sklepu internetowego |
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § regulamin dla sklepu internetowego (odpowiedzi: 11) Dzień dobry,
moderacja
Pozdrawiam
Łukasz | § Regulamin sklepu internetowego. (odpowiedzi: 1) Witam!
Mam wielką prośbę. Czy mógłby mi ktoś sprawdzić regulamin sklepu internetowego pod kątem klauzul niedozwolonych? Przeczytałem sporo na ten... | § Regulamin sklepu internetowego (odpowiedzi: 1) witam,
ponieważ przymierzam sie do założenia sklepu internetowego i chciałbym uniknąć ataku "podmiotów broniących praw konsumentów" z tytułu... | § Regulamin sklepu internetowego (odpowiedzi: 7) Witam forumowiczów. Stworzyłam regulamin ogrodniczego sklepu internetowego na podstawie regulaminów innych sklepów, ale potrzebuję pomocy :) ponieważ... | § Regulamin sklepu internetowego (odpowiedzi: 4) Witam! Zakładam sklep internetowy i napisał regulamin regulujący transakcje zawierane przez mój sklep z klientami. Jednakże, dowiedziałam się nie... | § Regulamin sklepu internetowego (odpowiedzi: 15) Witam serdecznie,
bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem i wyszukanie jakichkolwiek klauzul niedozwolonych: Regulamin sklepu - PaMaMi
... | | |