No nie do końca to jest takie proste
Przede wszystkim polecam wszystkim wszelkie ustelenia, opinie i twierdzenia sklepu i konsumenta mieć na piśmie. Po drugie, nie jest prawdą, że można po prostu zażądać wymiany bądź naprawy a sklep ma obowiązek to zrobić. Owszem taki obowiązek istnieje, ale tylko wteduy gdy towar jest niezgodny z umową. Nie jest niezgodnością z umową wada fizyczna, która wyniknęłą z winy konsumenta. Ustawa jest jednak dla nas, konsumentów łaskawa i konstytuuje domniemanie, iż jeśli wadę stwierdzono przed upływem 6 miesięcy, to domniemuje się, że istniałą ona w chwili wydania.
Proponuję napisać pismo reklamacyjne w 2 egzemplarzach, w ktorym powoła się Pan na art, 8 ust.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zażąda wymiany lub naprawy. Ponadto proszę zaznaczyć istnienie domniemania o którym napisałem - art 4 ust.1 w/w Ustawy, z zaznaczniem, że poprzednia tryb reklamacyjny był niepoprawny, nie udowodniono Panu, że wada była Pana winą, brak było opinie rzeczoznawcy. Proszę opisać cała sprawę i zażądać pisemnej odpowiedzi na reklamację. 1 egzemplarz pisma wraz z portfelem złożyć u sprzedawcy, na 2 egzemplarzu wziać potwierdzenie przyjęcia pisma, wraz z data i imiennym podpisem pracownika. I czekamy 2 tygodnie, w razie problemów proszę udać się do Rzecznika Konsumentów.