Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym - Forum Prawne

 

Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Witam wszystkich. Zakupiłem komplet mebli znanej polskiej marki Forte w sklepie internetowym. Po dostawie, gdy chciałem zacząć je składać okazało się, że znaczna część elementów jest porysowana, są uszczerbane brzegi, wgniecenia, a nawet niedoklejony na ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
29-06-2012, 07:24  
sveglio
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Witam wszystkich.

Zakupiłem komplet mebli znanej polskiej marki Forte w sklepie internetowym. Po dostawie, gdy chciałem zacząć je składać okazało się, że znaczna część elementów jest porysowana, są uszczerbane brzegi, wgniecenia, a nawet niedoklejony na całą powierzchnię fornir.

Skontaktowałem się ze sprzedawcą, zgłosiłem wszystkie uszkodzenia i dostałem informację, że w ciągu 14 dni otrzymam wszystkie elementy, które podałem jako uszkodzone.

Problem polega na tym, że praktycznie skończyłem remont i teraz przez kolejne 2 tygodnie mam mieć salon w formie gołych ścian i podłogi.

W związku z tym, że kupiłem meble przez internet przysługuje mi prawo zwrotu w ciągu 10 dni. Ale tutaj jest delikatny problem, gdyż 1 szafkę zacząłem składać i w czasie składania się okazało, że ma porysowane elementy (potem sprawdziłem resztę mebli), więc 1 szafka ma ślady montażu.

Nie za bardzo uśmiecha mi się czekać 14 dni na nowe elementy, ponoszę przez to wymierne straty moralne (marudząca żona i zestresowana babcia, która z nami mieszka), nie mogę normalnie funkcjonować w mieszkaniu (w zestawie są stół i krzesła).

Co mogę zrobić w takiej sytuacji?
sveglio jest off-line  
29-06-2012, 09:35  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Wytłumaczyć na spokojnie żonie i babci, że procedura reklamacyjna nie może dobyć się z dnia na dzień a okres dostarczenia mebli nie jest taki długi.
nomnes jest off-line  
26-07-2012, 09:15  
sveglio
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Dzisiaj mija 28 dni od złożenia reklamacji.
A ja nadal mam mieszkanie w stanie prowizorki remontowej i nie mogę normalnie funkcjonować.
Czy mam jakiekolwiek możliwości prawne w sytuacji tak długiego przekroczenia terminu wymiany fabrycznie NOWYCH mebli?
Co mogę w tej sytuacji zrobić?

Proszę bardzo o rady, gdyż podejście Forte i sprzedawcy jest ignoranckie, w stylu "i co nam zrobisz, że sprzedajemy uszkodzone meble i wymieniamy je kiedy nam się spodoba".
sveglio jest off-line  
26-07-2012, 09:31  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Jeśli zadeklarował że w ciąg 14 dni wymieni to możesz zażądać natychmiastowego wydania lub odstąpienia od umowy.
Możesz poprosić Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc.

Możesz powołać się na ten zapis:

Przepis prawny:
Art. 8

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
nomnes jest off-line  
26-07-2012, 09:38  
sveglio
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Dzięki wielkie za szybką reakcję .
Nie chcę występować o odstąpienie, gdyż 2 z 6 mebli mam złożone (stół i komoda).
Przy reklamacji napisałem, że żądam zadośćuczynienia w wys. 30%, jednakże przy wyliczeniu wartości przyjąłem 14-dniowy termin wymiany. Czy tą wartość wobec tak rażącego naruszenia określonego terminu mogę teraz odpowiednio zwiększyć?
Domyślam się, że powinienem napisać odpowiednie pisemko do sprzedawcy z taką informacją?
sveglio jest off-line  
26-07-2012, 09:43  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Trudno powiedzieć. 30% to i tak sporo. Tak czy siak myślę, że możesz wnosić o obniżenie ceny. Pismo z pewnością by się przydało, powołując się na wyżej wymieniony artykuł. Spróbuj może to zrobić przez Rzecznika, może pismo od niego będzie bardziej "skuteczne". Jeśli to się nie uda to proponowałbym mimo wszystko wniesienie sprawy do sądu. Jeśli sprzedawca aż tak lekceważy stronę umowy to może to go doprowadzi do porządku...
nomnes jest off-line  
27-07-2012, 14:37  
sveglio
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Wczoraj po południu nagle sklep przywiózł sporą część moich reklamowanych elementów . (reszta max w poniedziałek).

Teraz chciałbym skończyć z nimi temat zadośćuczynienia, którego unikają. W reklamacji złożonej 29 czerwca, napisałem o zwrocie 30% wartości i wymianie uszkodzonych elementów na nowe.
Poniżej kopia reklamacji.
Kod:
Warszawa, 29 czerwca 2012r.
Daniel Staniszewski
Xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
MK Mebel
Xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx


REKLAMACJA

dot. zestawu mebli Forte zakupionych 26 czerwca 2012r.

Szanowni Państwo,

W zakupionych przeze mnie meblach Forte są następujące usterki, proszę o jak najszybszą wymianę uszkodzonych elementów na fabrycznie nowe.

1.	Witryna INDV72
- 44382 – kawałek płyty bez forniru
- 44382 – uszczerbek narożnika
- 35180 – obydwie sztuki – jednostronnie inny kolor forniru (buk czy coś w tym stylu)
- 55806 – porysowana
- 65020 – rysa na szybie
- 65020 – uszczerbek w narożniku przy szybie
- 65019 – uszczerbek narożnika 
- 35181 – uszczerbek na środku (wgniecenie)

2.	Witryna INDV72
- 44382 – porysowana
- 44382 – porysowana
- 35181 – porysowana
- 35180 - obydwie sztuki – jednostronnie inny kolor forniru (żółte) – akceptuję inny kolor niż całych mebli, ale chciałbym mieć takie same kolory na obydwu witrynach.

3.	Półka wisząca INDH10
- 15229 – porysowana
- 15320 – porysowana
- 35185 – porysowana
- 35184 – porysowana
- 15231 – porysowana
- 44383 - porysowana

4.	Krzesła Indos
- źle nawiercone otwory montażowe, brak możliwości skręcenia krzesła z oparciem – obydwie sztuki.

Chciałbym podkreślić, że przez powyższe uszkodzenia nie jestem w stanie złożyć mebli, przez co mam pokój w stanie remontowym o bliżej nieokreślony czas dłużej.

Dodatkowo wydaje mi się, że kupując meble uznawanej za lepszą jakościowo firmę Forte, produkt powinien być odpowiednio kontrolowany pod względem jakości wykonania i nie ma prawa być wydany w takim opłakanym stanie jak meble, które otrzymałem.

Za niedogodności związane z uszkodzonymi meblami, stracony czas, zszargane nerwy i stres związany z niedokończonym remontem oczekuję rekompensaty w wysokości 30% wartości uszkodzonych, tj. – (1484 (2x indv72) + 209 (indh10) + 452 (indos))*30% = 643,50 zł

Zwrot w formie przelewu na konto xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mbank - lub gotówkowo.

Z poważaniem,
Daniel Staniszewski

Do dnia dzisiejszego tak naprawdę nie dostałem oficjalnej informacji, że reklamacja jest rozpatrzona pozytywnie czy negatywnie, ani ich stosunku do moich roszczeń.
Co jest ciekawe, udało mi się otrzymać kopię reklamacji złożonej przez sklep u producenta i w tym dokumencie sklep nie napisał ani słowa o tym, że żądam rekompensaty, więc producent się nie poczuwa.

Jak to ma się w odniesieniu do:
Przepis prawny:
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.


Co mogę zrobić? Wysłać wezwanie do zapłaty ZPO?
Jakieś inne pomysły?

Dzięki.
sveglio jest off-line  
27-07-2012, 14:44  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Cytat:
Teraz chciałbym skończyć z nimi temat zadośćuczynienia
Za co?
 
27-07-2012, 14:55  
sveglio
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Za to, że sprzedają fabrycznie nowe meble z wadami i przez ponad miesiąc mam w domu prowizorkę.

No chyba, że można sprzedawać uszkodzone produkty i narażać klientów na utratę czasu...
sveglio jest off-line  
27-07-2012, 14:57  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym

Wnieś pozew do sądu. W mojej ocenie sprawę przegrasz.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uszkodzone meble podczas rozładunku (odpowiedzi: 8) Dzisiaj przyszły meble zamówione w bodzio, rozładowywał je mój dziadek, najcięższą komodę niósł razem z dostawcą, komoda ważyła 65,3 kg,.była...
§ Meble uszkodzone od nowości (odpowiedzi: 11) Witam Zakupiłem w sklepie meblowym stół z krzesłami. Po rozpakowaniu okazało się, że każdy z elementów zestawu jest uszkodzony. Fakt ten zgłosiłem...
§ uszkodzone w transporcie meble (odpowiedzi: 2) Kupilam nowy naroznik + fotel.Posiadam fakture.Nastepnego dnia po zakupie wyslalam te meble firma transportowa do Cardiff-Walia.Meble przywiezli...
§ Czy można sprzedawać w sklepie internetowym rzeczy kupione w normalny sposób? (odpowiedzi: 1) Witam wszystkich, myślę o otworzeniu nieco nietypowego sklepu internetowego. Moje pytanie brzmi: czy mogę kupić jakiś produkt np. w Auchan czy na...
§ Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji (odpowiedzi: 18) Witam serdecznie, Mam niemałe problemy z tą firmą i chciałem poprosić o poradę. Sprawa jest taka, meble zostały przywiezione oraz wniesione przez...
§ (Uszkodzone meble dzięń po zakupie) Sąd polubowny (odpowiedzi: 6) Kupiłem meble kuchenne, i co się okazało w pierwszym dniu po zakupie, że brakowało w nich : czterech półek, plus są uszkodzone ma zewnątrz dzwiczki...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:37.