Reklamacja telefonu w ERA
W kwietniu 2007r zakupiłem telefon w sieci ERA. W tym tygodniu przestał działać klawisz odbioru połączenia. Poszedłem więc do salonu Ery i powiedziałem, że chcę zareklamować produkt z tytułu niezgodności towaru z umową (mam tylko fakturę zakupu, nie mam karty gwarancyjnej). Konsultant powiedział mi, że reklamacji przyjąc nie może, a w wydanym pisemnie uzasadnieniu powołuję się na art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 4 lipca 2002 o szczególnych war. sprzedaży konsumenckiej i pisze, że produktu przyjąć nie może, bo "reklamacja została wniesiona po upływie 6 mies. od wydania telefonu". Uważa, że firma ERA nie ponosi odpowiedzialności za sprzedany towar, ponieważ "niezgodność z umową powstała po wydaniu towaru kupującemu. Domniemanie, iż towar był niezgodny z umową w chwili wydania istnieje w okresie pierwszych 6 mies. od wydania towaru".
Usiłowałem wytłumaczyć konsultantowi, że jeżeli niezgodność nastąpi w przeciągu 24 mies., to mam prawo zareklamować telefon, a sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację, jednak konsultant uważał inaczej.
Kto ma rację? Ja czy sprzedawca? Jak należy interpretować art. 4 tej ustawy na który powołuje się ERA?
|